Beneficiile vendingului? Flexibilitate, diversitate, disponibilitate

Beneficiile vendingului? Flexibilitate, diversitate, disponibilitate

Principalele avantaje care stau la baza conceptului de Vending sunt modul de abordare holistică – propune soluţiile complete care cuprind oferte integrate de produse, echipamente, servicii, menţinerea constantă a aceleiaşi calităţi a produselor şi serviciilor, ceea ce răspunde exigenţelor unui consumator modern.   

Avantajele afacerii

În general, avantajele unei afaceri cu automate de vending sunt că funcţionează 24 de ore pe zi, 365 zile pe an, nu au nevoie de vreo atenţie specială. Această afacere nu vă consumă foarte mult timp, vă puteţi păstra locul de muncă, în timp ce începeţi o afacere part-time cu maşini de vending. Veţi avea nevoie de doar câteva ore pentru a-l alimenta şi aproviziona cu produse. Iar pentru asta, aveţi oameni angajaţi… Vendingul are nevoie doar de o investiţie în echipamente de specialitate. Nu trebuie să plătiţi drepturi de autor; maşinile sunt uşor rambursabile, iar venitul dumneavoastră începe imediat ce monedele au intrat în aparat. Asta, sigur, dacă acestea sunt într-un număr rezonabil. Beneficiile depind doar de capacitatea dumneavoastră de investiţie.

Un alt avantaj al vendingului este mobilitatea. Luând în considerare rezultatele obţinute, automatul poate fi foarte uşor mutat într-o altă locaţie. Nu există nici un casier, astfel încât clientul este singurul care decide dacă doreşte să cumpere un produs. Vendingul presupune un proces simplu, care reduce foarte mult timpul de achiziţie. Altfel spus, într-o societate presată de timp, vendingul satisface o nevoie foarte importantă – aceea a servirii instante.

Vendingul este un serviciu specific societăţii contemporane. Dar, privind vendingul din perspectiva operatorilor sau a distribuitorilor, în condiţiile actuale, această piaţă a devenit şi ea “un loc în care concurenţa este tot mai acerbă şi nu de puţine ori îmbracă aspecte neloiale”, după cum Tino Dumitraşcu, Director General Biologistics, ne-a mărturisit. Putem chiar afirma că piaţa are nevoie de o serie de factori de corecţie care să decongestioneze zona de toţi aceşti pseudo-operatori a căror “ofertă” se reduce la produse şi servicii low level, la folosirea în mod abuziv a imaginii mărcilor cunoscute în domeniu şi falsificarea produselor acestora. “De cele mai multe ori, acest gen de “speculanţi” nici nu există din punct de vedere fiscal, evaziunea fiind pentru ei un mod de a se păstra “competitivi”, pune punctul pe i dl. Dumitraşcu. Pentru că “toate acestea, insă, ajung la consumatorul final traduse prin produse și servicii de cea mai proastă calitate, prin obiectivele şi programul pe care şi le propune, Patronatul Industriei de Vending din România trebuie să devină forul tutelar capabil să genereze o serie de măsuri care să îmbunătăţească, pe cât posibil, această stare de lucruri pornind de la respectarea unor condiţii minime de autorizare în domeniu”, conchide domnul Dumitrașcu.

Pentru o afacere onestă şi curată,  principiul rămâne însă acelaşi: cu cât produsele sunt mai diversificate, cu atât clienţii sunt atraşi mai mult. Un alt avantaj este faptul că automatele nu generează resturi menajere sau gunoi. Dacă se ia în considerare ceea ce o hrănire responsabilă presupune, atunci profilaţi-vă pe automatele cu produse de sănătate, care sunt foarte bine primite, cum ar fi apă, lapte, sucuri naturale, cereale şi fructe proaspete, pentru care aprovizionarea trebuie făcută zilnic.

 Avantajele consumatorului

“Vânzarea automată prezintă avantajul că ajunge atât la consumatorii din cadrul diferitelor instituţii care nu dispun de alte mijloace de cumpărare a produselor (spitale, clădiri de birouri, instituţii publice, companii ş.a.), cât şi la consumatorii care tranzitează zonele foarte populate (staţii de metrou, gări, aeroporturi ş.a.)”, ne spune Tino Dumitraşcu. “Pentru oamenii pentru care timpul înseamnă bani, vendingul este un lucru extraordinar, pentru că pot în cele câteva minute de pauză să ia prânzul, fără să irosească timp preţios”, vine în asentiment ideea domnului Bogdan Tătaru, Director General Vendomat. Astfel vendingul devine un serviciu adus consumatorului final. Sub acest aspect industria de vending se adaptează rapid cerinţelor clienţilor. “Un alt aspect este concurenţa dintre furnizorii de servicii tip vending, concurenţă de care beneficiază clientul final. Astfel unele produse comercializate în aparatele de vending ajung către consumatorul final chiar mai ieftine decât în magazinele de cartier. Alt beneficiu pe care îl aduce vendingul sunt produsele mereu proaspete, în această industrie practic nu există produse expirate deoarece aparatele de vending sunt vizitate zilnic de filleri şi astfel există un control asupra produselor care se apropie de termenul de expirare”, concluzionează Dl. Tătaru.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*