Mihai Florescu: “Suntem singura firmă din Europa care oferă 20 de tipuri de cafea pentru vending, retail și horeca”

Mihai Florescu: “Suntem singura firmă din Europa care oferă 20 de tipuri de cafea pentru vending, retail și horeca”

Mihai Florescu, directorul general al firmei Leonard Caffe, ne vorbeşte despre cea mai veche firmă din vendingul de cafea din România şi ne dă câteva sfaturi în legătură cu aspectele importante pentru a avea un business de succes în acest domeniu.

Spuneţi-ne câteva lucruri despre background-ul dumneavoastră…

Am făcut liceul Dimitrie Cantemir şi am absolvit Facultatea de Drept. N-am fost un avocat prea bun, pentru că n-am avut timp să exersez cât ar fi trebuit, având în vedere că am plecat în Italia în anii ’80. Acolo m-am căsătorit şi am o fetiţă de 22 de ani, studentă la medicină. Tot acolo, am început a lucrat la o multinaţională de renume mondial, ocazie cu care am văzut America, Olanda şi alte părţi din Europa. Apoi, m-am ocupat intens de organizarea de târguri, la Dusseldorf, Budapesta, Paris şi altele. Acolo expuneam produse ale soţiei mele, fabricate de Petroncini, acest colos în materie de cafea. Desigur, am căpătat experienţă, am lucrat foarte mult cu cafeaua, iar acest lucru m-a făcut ca în 1991 să vin în ţară cu un cuptor de cafea, un Petroncini 30, la Timişoara, unde am început activitatea de prăjitor şi, bineînţeles, comerciant. Neavând putere financiară, importam, ca şi acum, de la firma Cogeco, cele 20 de tipuri de cafea din tot atâtea ţări, în special Arabica. Treptat, ne-am specializat şi am devenit singura firmă din Europa care oferă atâtea tipuri de cafea. A fost o muncă nebună, în timp, şi am adus de multe ori bani de-acasă. Am crezut în produsul acesta, iar acum îmi este foarte bine, am devenit un cafegiu cu renume.

Vendingul, din păcate, a tras foarte mult în jos piaţa cafelei de calitate în Italia, însă, cu mult optimism o spun, cu toţii au început să înţeleagă că trebuie să pui o cafea bună şi în vending, nu numai în HoReCa, unde dialogul este altul. De aceea, mă înscriu în lista acelor producători care oferă “maximum vending”. Mesajul meu este că vendingul nu trebuie să crească prin cafele de contrabandă sau anonime. Cafeaua este cu atât mai bună cu cât simţi nevoia să o bei pe a doua – ceea ce nu prea se întâmplă. Iar eu sunt unul din aceia care fac o cafea foarte bună pentru vending, considerând că am clienţi fideli şi o continuitate de opt ani. Momentan, vendingul stagnează, din cauza calităţii cafelei. Acelaşi lucru se întâmplă, deşi nu este domeniul meu, cu laptele, ciocolata şi aşa mai departe. Rezultatele vin atunci când ai produse excelente.

Leonard Cafe împlineşte 20 de ani…

Este o bucurie, nu credeam vreodată că voi ajunge să mă ocup de cafea timp de 20 de ani. Nu ştiu cât voi continua în domeniul ăsta, dar sunt mulţumit că voi lăsa discipoli extraordinari, oameni care lucrează cu mine de 15-20 de ani, din dragoste pentru cafea. Oricum, este foarte greu să te laşi de acest lucru.

Ce înseamnă cafeaua pentru dumneavoastră?

Cafeaua este un mod de viaţă. În primul rând, când te trezeşti, bei o cafea. Eu o consider esenţa vieţii, o mare pasiune – ca şi actorii care se dedică actoriei, deşi mor de foame. De asemenea, cafeaua mai înseamnă şi prosperitate. N-am văzut operator în cafea care să o ducă rău… Apoi, cafeaua înseamnă şi socializare. În jurul cafelei se întâmplă totul. Dacă ne gândim la istorie, Churchill socializa în jurul pipei şi a cafelei – liantul prietenei şi al intelectualităţii. Fiecăruia dintre noi îi place să bea o cafea bună. E adevărat că Stalin bea ceai şi vodcă, dar asta e altă discuţie (Râde).

Spuneţi-ne câteva vorbe despre Cafeaua Vampirului…

După 20 de ani, aceasta reprezintă primul export în Statele Unite de cafea al României. Vă voi spune mai multe despre acest lucru în numărul următor…

Câte tipuri de cafea aveţi pentru vending?

Pentru vending, sunt cinci tipuri de Robusta. Java Large Bean nu o recomand, însă, fiindcă având bobul foarte mare, măcinătorul nu poate să o angreneze. Altfel, mai avem din Vietnam şi două tipuri din India, de unde recomand Parchment, cafeaua indiană cea mai scumpă, pe care nu o folosește nimeni în afară de mine. O cafea deosebită. După care, am cafea din Camerun, o cafea foarte neagră, ideală pentru o cafea lungă.

Care sunt atuurile Leonard Caffe?

În primul rând, calitatea cafelei noastre şi de a încerca să schimbăm lucrurile aici. Din păcate, românii sunt mai puţin exigenţi în privinţa cafelei. În plus, România are cel mai mic consum de cafea. Poate şi pentru că cele mai proaste cafele se găsesc în supermarketuri, îmi pare rău să spun asta. De aceea, aştept producătorii de vending să vină la mine (Râde). Este foarte important să oferim clientului o cafea bună.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*