Rolim Comprod, unic importator Satro

Rolim Comprod, unic importator Satro

Compania Rolim Comprod a fost înfiinţată în anul 2004, iar din 2005 a început distribuţia cu produsele Satro. Iniţial, Rolim era importator şi distribuitor de cacao, având contracte cu Metro şi Selgros. Astăzi, compania este unic importator şi distribuitor pentru România de produse pentru automatele de cafea, respectiv ciocolată caldă, creamer, ceai instant, topping granulat, cafea solubilă, cappuccino, etc., produse în Germania de către firma Satro.

Background şi gama de produse

În primă fază, distribuţia Rolim se făcea numai prin intermediul Metro şi Selgros. După o perioadă, micii operatori care cumpăratu cantităţi mici au început să se intereseze direct. Astfel, Rolim a crescut alături de clienţii săi. Tocmai pentru că au început cu cantităţi mici, creşterile au fost considerabile, exponenţial, iar gama de produse s-a mărit treptat. Apoi a urmat întâlnirea cu reprezentanţii firmei Satro din 2009 pentru o colaborare mult mai strânsă decât cea precedentă. Astfel, sprijinul firmei Satro a fost un pas important în dezvoltarea companiei Rolim şi a profesionalismului de care dă dovadă. De asemenea, targeturile prestabilite au fost realizate de fiecare dată.

Rolim se concentrează în special pe domeniul de vending, deşi pentru viitor pregăteşte şi intrarea pe piaţa de HoReCa. Produsele Rolim fac parte din gama ciocolatei calde (ciocolată premium, de mai multe tipuri, în funcţie de preferinţele clientului final – spre exemplu, în sudul Europei, ciocolata caldă este mai densă şi mai dulce, spre deosebire de nordul continentului). O altă gamă importantă este cea cu produse pe bază de lapte (creamer, topinguri granulate, pulbere, ş.a.m.d.), firma Satro fiind un pionier în procesarea laptelui. Această gamă este şi foarte variată, mai ales prin prisma expertizei bogate a companiei. Apoi urmează gama de ceaiuri, unde se regăseşte, de asemenea, o mare varietate de arome – lămâie, fructe de pădure, zmeură, portocale roşii, piersici, ş.a.. Bineînţeles, cafeaua solubilă, de o calitate excepţională, reprezintă şi ea o categorie importantă de produse. De asemenea, întotdeauna se găsesc metode noi de preparare a produselor oferite clientului final, pentru a ţine piept competiţiei.

Experienţa crizei economice

“Majorările de preţuri sunt permanente, iar de la 1 octombrie preţul zahărului o să crească cu 50%. Sigur, toate produsele care conţin zahăr, se vor scumpi, este un lucru firesc. În acest caz, trebuie găsită o strategie, iar discuţiile cu clientul final sunt foarte importante în acest domeniu, în aşa fel încât să înţeleagă problema. Rolim nu funcţionează pe principiul Take it or leave it!”, ne spune Dna. Livia Popescu, director general Rolim.

“Industria de vending, în momentul acesta, se confruntă, deci, cu problema preţului final. Acel 1 Leu per porție nu mai este rezonabil pentru operatori, iar despre acest lucru se vorbeşte de vreun an şi jumătate cel puţin, de când s-au mărit preţurile, de la cacao la grăsimile vegetale. A crescut şi TVA-ul între timp… Deja operatorii nu mai fac faţă, iar noi încercăm să venim în întâmpinarea lor, pentru că dacă nici ei nu mai fac faţă, atunci şi noi avem o problemă.”

Valori

Atuul cel mai important al companiei Rolim este calitatea produselor furnizate, acestea făcând parte din segmentul premium. Relaţia cu clientul este şi ea o parte atent întreţinută de către companie, continuitatea şi fidelitatea partenerilor şi clienţilor fiind o dovadă a acestui lucru, chiar dacă preţurile nu sunt dintre cele mai mici. Livia Popescu ne spune mai multe despre acest aspect:

“Clienţi care se uită la preţ, indiferent de preţ, vor fi şi peste 100 de ani. La fel şi invers. Pe de altă parte, există şi o categorie de consumatori care încearcă să îmbine calitatea cu preţul. Spre deosebire de anii ’90, când oamenii căutau preţuri cât mai mici, lucrurile s-au mai schimbat astăzi, chiar şi în perioada crizei. Chiar dacă preţul a devenit mai important ca niciodată, nu prea s-a mai făcut rabat de la calitate. În plus, pe măsură ce ieşim din criză, clientul va fi tot mai pretenţios şi mai exigent.”

În plan apropiat, Rolim Comprod doreşte să crească numărul de clienţi şi volumul de produse. Pentru viitorul îndepărtat, compania este încă rezervată, deorece încearcă să evolueze pas cu pas, într-un mod cât mai organic, şi să-şi menţină cheltuielile cât mai echilibrate.

Mulţumiri Dnei. Livia Popescu, director general Rolim Comprod

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*