În Las Vegas tehnologia este folosită într-un mod foarte original în domeniul comerțului cu amănuntul. Frumusețea în Las Vegas este că aici pot fi experimentate soluții în condiții de trafic și mediu de lucru anevoios, mulți știți la ce ne referim, care în altă parte nu ar fi posibile datorită costului ridicat.
Autoservirea este implicită în Las Vegas, vine o dată cu bucuria jucatului la ruletă – bineînțeles aici nu ne referim la miile de aparate de joc tip slot machine. De exemplu, bufetul Mandalay Bay permite plata pentru servirea cinei, care se servește în imediata apropiere a automatului, plata se efectuează individual prin card de debit/credit sau în numerar, iar cina este tot pe bază de autoservire. Soluția pare să fie pe placul multor clienți, odată ce aceștia au învățat la ce să se aștepte în cazinourile din Vegas.
O altă soluție folosită des este utilizarea dispozitivelor cu un imens ecran digital pentru setările vânzării cu amănuntul. Magazinele Mandalay Bay Shops situate în mall-ul de vânzare cu amănuntul din Mandalay Bay, au o unitate cu ecran mare care ajută clienții să se orienteze în magazine, aceasta era interactivă și captivantă. În mall-ul în cauză este relativ ușor de “navigat”, dar dispozitivele de acest fel ar putea funcționa și mai eficient în marile magazine de acest fel. Există mult potențial suplimentar în ceea ce privește această tehnologie, incluzând:
• feedback privind cele mai căutate destinații pentru managementul magazinului – ceea ce ajută la maximizarea valorii chiriilor plătite de cei ce dețin magazine aici
• animații care pot sublinia locația și ruta pentru a simplifica experiența cumpărăturilor
• accentuare colorată a destinațiilor de vânzare aflate în aceeași zonă de interes – spre exemplu: pantofi
• abilitatea de a folosi zonele cu unități de orientare pentru panouri informative privind generarea de venituri
• abilitatea de a creea oferte speciale pentru clienți pe baza magazinelor selectate de aceștia
• abilitatea de a mobiliza programe de loialitate departe de locația magazinului, pentru a putea observa comportamentul clienților fideli aflați la distanță de magazinele în cauză.
Aici există și un număr de panouri digitale interactive plasate vertical în fața restaurantelor, pentru a le permite clienților potențiali să afle meniurile și specialitățile. Unitățile pentru meniuri nu sunt foarte populare, dar există o mulțime de alte ecrane la care să te uiți în Vegas, și observ cu surprindere că în timp ce marile panouri digitale interactive devin din ce în ce mai comune, mulți clienți potențiali nu par să știe că acestea sunt ecrane digitale. Aceasta accentuează necesitatea de a educa posibilii consumatori cu privire la soluțiile de autoservire pentru maximizarea folosirii de astfel de dispozitive. Cele mai bune practici de angajare și educare a consumatorului sunt la fel de importante ca proiectarea dispozitivului în așa fel încât acesta să asigure beneficii maxime.
În magazinele din Las Vegas există un număr de soluții bazate pe aparate de vending cu Sisteme de Focus (Zoom Systems). Deși acestea sunt foarte des întâlnite în aeroporturi sunt destul de rare în alte locații. În Las Vegas întâlnim unități de Best Buy Express (cea mai bună achiziție rapidă) care comercializează accesorii pentru telefoane mobile și iPod-uri, precum și unități Sephora care vând produse cosmetice. Cât despre specificația anterioară cu privire la autoservire și vending, este de așteptat ca multe asemenea soluții să fie utilizate în viitor în cazinourile și aeroporturile din Las Vegas, ca rezultat al reducerii costurilor în combinație cu dorința de experimentare a comerciantului și lupta pentru cota de piață.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*