În această ediție: Istoria Vendingului Vrac (bulk) – partea a II-a

Continuăm istoria noastră despre contribuția “bulk vending” la istoria mașinilor de vending. Acum vom vorbi despre produse și locații…

Produse
Dulciuri și alte produse vrac pot fi obținute la un preț mic din magazinele en-gros, dar și cu comandă prin poștă la entități en-gros.
Unele dintre produsele alimentare ce se comercializează cu aparate de vending vrac sunt:
• Alunele învelite în ciocolată sunt printre cele mai bine vândute, dar sunt relativ scumpe și vulnerabile la crăpare și topire în cazul variațiilor mari de temperatură. Rezistența acestora poate fi prelungită dacă sunt protejate de lumina soarelui.
• Bomboane (ex. Skittles) care se vând bine și rezistă mult înainte de a se altera. Se poate prevenii lipirea acestor bomboane una de cealaltă pulverizând spray de gătit fără arome împotriva lipirii pe o lingură de plastic mare și amestecând bomboanele cu aceasta până când devin lucioase. Este important să nu folosim prea mult spray de gătit, bomboanele vor căpăta aspect unsuros.
• Runts, sunt bomboane tari cu fructe, care supraviețuiesc cel mai bine în căldura și umiditatea lunilor de vară .
• Bilele de gumă sunt vânzări clasice care rezistă 2 ani și chiar mai mult. Guma pentru baloane se vinde bine copiilor, în timp ce guma de mestecat se vinde bine adulților. Bilele de gumă se vând cel mai bine în aparatele dedicate lor, și nu ca opțiune într-un aparat cu selecție triplă. Pe măsură ce spațiile de lucru încep să interzică fumatul, guma poate deveni din ce în ce mai populară printre adulți.
• Alune, caju și alte oleaginoase, care de obicei rezistă numai câteva luni înainte de a se deteriora. În cazul nucilor braziliene, s-ar putea să fie necesar ca acestea să fie rupte în două pentru a evita blocarea mecanismului.
• Mixajul, care s-a raportat că se vinde bine în special în locațiile frecventate de șoferii de camioane, dar în general înregistrează vânzări slabe. Mixajul conține nuci perisabile și deci, este la fel de perisabil. Conține multe fructe cu pectină (care devine lipicioasă la umezeală) care tind să se lipească una de cealaltă și nu mai pot fi vândute de aparat. Soluția este acoperirea mixajului astfel încât să nu mai fie atât de lipicios. De exemplu, în cazul unor anumite sortimente de mixaje, stafidele sunt acoperite de un strat fin de sare, și astfel nu se mai lipesc. Coacăzele se usucă, dar și coaja protejează împotriva lipirii. În cazul mixajelor care conțin multe fructe cu pulpa expusă, se poate încerca folosirea unei sări fine de popcorn. Și zahărul pudră este predispus să devină lipicios. Un alt aliment disponibil ar fi amidonul de porumb, dar există posibilitatea să confere o altă aromă produsului. Mai mult decât atât, malaxoarele tind să strivească stafidele și astfel acestea devin lipicioase, făcând ca întreg mixul să devină terci.
• Stafidele acoperite în ciocolată sunt produse ce pot fi comercializate prin vending, dar căldura albește produsul.
• Jeleurile sunt produse ce pot fi comercializate prin vending, dar costul produselor premium poate fi destul de ridicat.
Unele dintre produsele nealimentare:
• Bilele “săltărețe”, sunt o jucărie clasică, totuși dacă sunt confundate cu bilele de gumă, pot cauza înecare.
• Bijuterii ieftine, care se vând bine copiilor care caută accesorii necostisitoare.
• Jucăriile (ex. zaruri mari sau Cubul Rubik în miniatură) în capsule de vending.
• Abțipildurile (ex. holografice, care strălucesc în întuneric, etc.)
• Tatuaje temporare
• Figurine
• Colecții licențiate
• Accesorii electronice, cum ar fi curățătoarele de ecran

Tipul produselor potrivite pentru o anumită locație depinde de potențialii clienți. Jucăriile se vând bine copiilor, și uneori adolescenților. Unii vendori au raportat vânzări mari la gustările pentru căței. Tipul de produse care se vor vinde bine este întotdeauna ușor imprevizibil, și se poate schimba pe măsură ce anumiți clienți doresc o schimbare, ori încep sau întrerup frecventarea locației.
Mai mult decât atât, în alte tipuri de vending operatorul trebuie să ia în considerare cererea clienților de un anumit tip de dulciuri cu un bob de sare. Uneori clienții vor recomanda produse neobișnuite, dar atunci când acestea sunt aprovizionate, vânzările vor fi mici. În plus, unele produse nu se pretează la vending. Spre exemplu, unele dulciuri moi pot bloca aparatul.
Atunci când un anumit produs nu se vinde bine într-o locație, vendorii vor muta produsul în altă locație pentru a vedea dacă aici vânzările merg mai bine. Acesta este avantajul de a avea mai multe locații. Când se încearcă un produs nou, este de preferat să se înceapă cu o pungă mică și nu prin a comanda un bax întreg, luând în considerare varianta că acesta nu se va vinde.

Locații
Un vendor de dulciuri vrac, trebuie să fie dispus să lucreze ca agent de vânzări pentru a-și convinge clienții să permită accesul aparatelor în locațiile lor. Și cum managerii sunt ocupați, el trebuie să fie capabil să convingă eficient. Chiar și vendorii experimentați raportează uneori o rată mare de respingere, chiar și 9 din 10. Mulți operatori donează un procentaj din câștigul lor în scop caritabil pentru ca locațiile să le permită să își plasese aparatele de vending gratis; alții plătesc un comision locației.
Vânzătorul de dulciuri vrac trebuie să caute în mod constant locații noi, pe măsură ce se deschid afaceri. Spre exemplu, un manager local al unei companii, poate să decidă că nu îi place aparatul de vending cu dulciuri vrac. Sau un operator al competiției poate să ofere un comision mai bun proprietarului locației. Pentru locațiile cele mai bune se dă o luptă acerbă, iar operatorii pot ajunge să plătească chiar și 50% proprietarului magazinului, pentru a putea păstra locația respectivă. De obicei este nevoie de aproximativ 300 de locații pentru ca un operator de aparate de vending cu dulciuri vrac să poată trăi în totalitate din profitul de pe urma dulciurilor.

Vending Business-in-a-Box (Afacerea de vending la cutie), spune că anumiți factori pot influența gradul de profitabilitate al unei locații, pentru un vendor vrac:
• Programul prelungit de operare (ex. restaurant deschis 24/24)
• Numărul mare de clienți trecători (ex. magazin cu amănuntul aglomerat)
• Oameni care așteaptă pentru un serviciu (ex. așteaptă să ia loc, așteaptă să se schimbe uleiul la mașină, etc.)
• Mulți copii (ex. un centru de recreere)
• Oameni flămânzi (ex. restaurant)
• Oameni prezenți în locație care au monede la ei (ex. o spălătorie)
• Să nu mai existe alt aparat de vending cu dulciuri vrac în locație
• Un număr mare de oameni care lucrează în acea locație în aceeași perioadă a zilei, care nu au altă sursă de mâncare (ex. un birou)
Prezența unor indivizi care cumpără zilnic câte un pumn de bomboane poate crește simțitor vânzările. Este dificil să afli dinainte unde se află acești iubitori de dulciuri, de obicei singurul mod de a afla profitabilitatea unei locații este să plasezi un aparat de vending și să vezi ce se întâmplă. Un alt considerent în găsirea unei locații poate fi dorința de a crea un “traseu strâns” căutând locații în aceași zonă geografică pentru a îmbunătăți eficiența serviciilor oferite.
Mulți vendori încep prin a opera pe o rută restrânsă, ajungând pe panta care duce spre job cu normă întreagă în domeniu, și profitul îi convinge să continue în vending full-time. Vendorii spun adesea că se bucură de flexibilitate și de faptul că nu trebuie să lucreze de la 9 la 17. Majoritatea companiilor de vending vrac sunt mici, operate de o persoană, însă unele s-au extins, au angajat personal și au devenit afaceri mari (deși, de obicei, nu la fel de mari ca afacerile de vending cu cafea/băuturi calde/băuturi reci/gustări/apă).