La aniversarea a 20 de ani de la lansarea Cafea Fortuna pe piața românească de cafea, iată că această afacere de succes a ajuns la momentul bilanțului. Am stat de...

Cristian Scarlat, director general CAFEA FORTUNA: ”Suntem între primii trei jucători din piața de cafea din România și cea mai mare afacere privată cu capital integral românesc”

La aniversarea a 20 de ani de la lansarea Cafea Fortuna pe piața românească de cafea, iată că această afacere de succes a ajuns la momentul bilanțului. Am stat de vorbă cu directorul general al companiei, Cristian Scarlat, pentru a vă oferii cât mai multe detalii despre cum a început povestea Cafea Fortuna, care sunt cei mai importanți factori ce au determinat reușita businessului, sau care sunt atuurile firmei pe piața de vending în acest moment. Citiți materialul următor și veți ști imediat de ce Cafea Fortuna a ajuns să fie recunoscută ca fiind una dintre cele mai de răsunet povești de afaceri din industria cafelei și a vendingului de cafea.

Cum a început povestea de succes Cafea Fortuna?

Așa cum se întâmplă de cele mai multe ori într-o afacere de succes și care să demonstreze pe termen mediu și lung, și în cazul Cafea Fortuna reușita s-a datorat atât unei abordări corecte a afacerii cât și unei oportunități existente în piață la momentul inițierii ei.

Care considerați a fi cele mai mari realizări în cei 20 de ani (sper ca am retinut bine) de activitate?

Cea mai mare realizare în cei 20 de ani de activitate este cucerirea și menținerea unei cote de piață. Cafea Fortuna a preferat să nu investească în reclamă, investiție care în foarte multe situații atinge sume greu de imaginat comparativ cu cifrele de afaceri ale anumitor companii și care, după cum probabil toată lumea știe sau ar trebui să știe, este suportată integral de consumatorul final. Astfel, adoptând o strategie de recunoaștere pe termen lung, Cafea Fortuna a investit în calitate. Acest lucru a implicat tehnologizare, materii prime, ambalaje la cele mai înalte standarde.

Care sunt momentele definitorii ale istoriei CAFEA FORTUNA?

Nu putem vorbi de momente definitorii pentru că evoluția Cafea Fortuna a fost destul de liniară. Dacă a existat un moment care să se evidențieze în istoria companiei, a fost acela în care o firmă românească a hotărât să ofere un produs sau o gamă de produse la un nivel de calitate greu de găsit pe piață la un preț comparativ.

Care sunt cei mai importanți factori ce au determinat succesul CAFEA FORTUNA?

Voi enumera cei mai importanți factori:

-corectitudinea față de clienți și parteneri;

-alegerea atentă a partenerilor și furnizorilor de servicii;

-implicarea permanentă a patronatului, dar doar atât cât a fost nevoie;

-străduința continuă de a păstra valorile firmei;

-adaptabilitate la provocările și schimbările pieței în special după anul 2008.

CAFEA FORTUNA deține branduri importante și de mare succes cu care ați cucerit consumatorii atât pe piața de retail cât și pe zona de vending. Vă rog să ne spuneți care sunt motivele pentru care aveți atât de mulți clienți fideli? Care este secretul?

Așa cum menționam mai sus, noi nu ne-am câștigat clienții prin reclame, concursuri sau alte modalități similare. Am preferat să oferim produse de calitate și să menținem această calitate iar oamenii, chiar dacă au descoperit mai greu produsele noastre, le-au apreciat.

De o perioadă de timp CAFEA FORTUNA a penetrat cu succes și segmentul dedicat consumatorilor de vending. Care considerați că reprezintă atuurile companiei dumneavoastră pe această piață, care devine din ce în ce mai importantă?

Dacă pentru a vinde un produs în magazin este nevoie astăzi să ai un brand cât mai puternic, acest lucru compensând de multe ori chiar și o calitate îndoielnică, atuul în cazul unui segment redus de clienți și care sunt și profesioniști este că aceștia din urmă caută întotdeauna raportul cel mai bun calitate/preț. Cei care lucrează cu noi au găsit cel mai bun raport. Sigur, aprecierea vine tot de la clientul final – băutorul de cafea – căruia i s-a dat ocazia prin intermediul aparatelor de vending să încerce produsele Fortuna.

Prin ce se diferențiază produsele CAFEA FORTUNA de ale altor companii?

Fără a mai insista asupra calității produselor Fortuna de care am tot amintit, în orice afacere nu este suficient să demonstrezi că poți oferi o anumită calitate pe o perioadă limitată: la lansarea produsului, în promoții sau când calitatea recoltei ori marja de profit îți permite. Trebuie să asiguri constant aceeași calitate. Acest lucru cred că ne diferențiază de alte companii.

Este de notorietate că fabrica Cafea Fortuna deține una dintre cele mai importante linii de producție dedicată cafelei din Europa. Vă rog să ne descrieți în câteva fraze etapele evolutive ale fabricii Cafea Fortuna?

E simplu: s-a achiziționat la cheie această fabrică de cafea și s-a adaptat nevoilor calitative și cantitative ulterioare.

Unde se situează CAFEA FORTUNA ca parte activă în trendul actual al producătorilor de cafea și ceai din România? Unde ar fi locul companiei dumneavoastră?

Suntem între primii trei jucători din piața de cafea din România și cea mai mare afacere privată cu capital integral românesc.

Care sunt planurile de viitor ale companiei dumneavoastră? Care ar fi obiectivele lui CAFEA FORTUNA în următorii 5-10 ani?

Pentru următorii ani ne propunem să menținem trendul actual al companiei și să păstrăm valorile care ne-au adus în poziția de față și care s-au dovedit foarte apreciate de consumatori.