Creşterea costurilor la alimente şi locuri publice mai puţin populate pentru aparatele de vending înseamnă venituri pierdute. Operatorii de aparate de vending din întreaga lume întâmpină dificultăți în absorbirea costurilor suplimentare la alimente, și în consecință, au crescut prețurile, transferând costurile acestora către consumatori.

Aceste preţuri mai mari la produse şi o uşoară îmbunătăţire a achiziţiilor de consum ar trebui să conducă la finalul anului 2013, la o creştere de aproape 1% în venituri, potrivit analiștilor.

Într-un raport ce a fost canalizat către operatorii de aparate de vending din lume, dar cu precădere cei din SUA, s-a descoperit că în general veniturile aparatelor de vending au scăzut în ultimii cinci ani înainte de 2013, cu o rată anuală de 3% la 7,3 de miliarde de dolari. Scăderea veniturilor a apărut în primul rând din cauza unui regres în venitul disponibil din cauza ratei ridicate a şomajului apărută în timpul şi după Criza Economica.

Principalul avantaj al cumpărării de produse prin intermediul aparatelor de vending este confortul, dar, în general, acesta vine cu un preţ. “Deoarece consumatorii resimt recesiunea din ultimii ani, priorităţile au migrat tot mai mult spre valoare în defavoarea comodității. Această schimbare a mutat achiziția de snack-uri de la aparatele de vending la punctele de vânzare cu prețuri mai mici, cum ar fi supermarket-urile şi magazinele de la colț.

De asemenea, analiștii consideră că industria de vending experimentează un declin în achiziţiile de impuls ale consumatorilor, însă creșterea preţurilor de către operatori a dus la creșterea marjelor de profit ale industriei. Şi în timp ce afacerile mai puţin profitabile și-au închis uşile într-un ritm anual de 1,5% din 2007, în medie profitul industriei aparatelor de vending a crescut. Pentru 2013, se estimează că numai industria de vending din SUA va avea peste 30.000 de operatori.

În următorii 4 ani până în 2017, se aşteaptă ca operatorii de aparate de vending să vadă o creştere a venitului disponibil de 1,8%. În afară de aceasta, operatorii vor lucra pentru a răspunde mai bine cererii oferind o gamă mai largă de produse alimentare, mergând până în zona gustărilor sănătoase. Cu toate acestea, operatorii se vor baza încă foarte mult pe vendingul cu apă, cafea şi dulciuri chiar şi cu un focus crescut pe alimentaţia sănătoasă, impiedicând dezvoltarea industriei.

Prognozele spun că veniturile vor crește cu o rată anuală medie de 1,7% în următorii 4 ani, pentru a ajunge la peste 8 miliarde de dolari. Cu toate acestea, aparatele de vending nu vor cunoaște o creştere puternică a profitului, deoarece numărul crescut de restaurante fast-food şi cafenele vor ademeni consumatorii să cumpere produse de la aceste unităţi.

Schimbări tehnologice

În ciuda provocărilor din zona de venituri, în ultimii ani industria a cunoscut îmbunătăţiri semnificative ale tehnologiei.

Atât funcţionalitatea cât şi aspectul îmbunătăţit al aparatelor au adus plusuri renumelui industriei. O mai mare varietate a produsele disponibile prin intermediul aparatelor de vending, a crescut de asemenea numărul de potenţiale spații de plasare ale automatelor. De exemplu, preocuparea privind prospețimea produselor alimentare din zona spitalelor şi şcolilor a creat cereri pentru aparate care oferă alimente proaspete. Concurenţa sporită din cadrul industriei, i-a făcut de asemenea pe operatori să își plaseze aparatele într-un număr mai mare de locuri.

Tendinţele produselor din aparatele de vending urmăresc pur şi simplu evoluţia cererii clientului. Dar nu toate tendinţele au fost uşor de urmat. De exemplu, aparatele de vending cu cartofi prăjiți și înghețată nu s-au dovedit a fi la fel de populare precum se aştepta, în parte datorită preocupărilor legate de sănătate şi de produse.

Şi numărul în creştere de cafenele şi francize în Statele Unite a atenuat, de asemenea, cererea de aparate de vending. Această tendinţă a afectat aparatele de vending cu cafea, în special cele care oferă doar băuturi comune aromate. Dar schimbarea în gust a clientului, dictează, de asemenea, schimbări în popularitatea produselor.

Cererea de băuturi necarbogazoaze, în special de băuturi energizante, a crescut. De asemenea, creşterea în conştientizare a problemelor de sănătate a creat o cerere crescută pentru produse cu mai puține grăsimi și mai puțin zahăr. Industria le oferă consumatorilor opţiuni alimentare comode și sănătoase, și acesta din urmă este un factor tot mai important pentru succesul industriei.

Ce urmează

Nevoia consumatorilor de produse alimentare şi băuturi în şcoli şi la locurile de muncă va susține această industrie. Veniturile industriei de vending din SUA vor râmâne în urma creșterii anuale a PIB-ului estimată la 3,3%, deoarece veniturile disponibile vor creşte mai lent decât PIB-ul. Drept rezultat, consumatorii vor continua probabil să cumpere gustări şi băuturi răcoritoare la preţuri mari şi vrac.

De asemenea, se aşteaptă ca și concurenţa provenită de la celelalte puncte de vânzare să afecteze cererea din industrie. Se așteaptă ca pe parcursul anului 2014 veniturile să crească cu un ritm egal cu cel de până acum (0,9% – 1%), dar şomajul structural şi o rată înaltă a economisirii susţinute va limita creşterea veniturilor industriei. O economie lentă ar putea însemna venituri limitate pentru industrie. Creşterea afacerii este un indicator puternic al viitoarelor tipare de cheltuieli efectuate de consumator la aparatele de vending, deoarece peste jumătate dintre aparate sunt amplasate în zone cu locuri de muncă, precum facilităţi de producţie şi birouri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*