Lăsați logistica în seama noastră

Lăsați logistica în seama noastră

de Cătălina Mirilă, Business Development Manager, Rhenus Logistics

A trecut deja un an de când ne-am decis să ne extindem ca și corporație în România și să activăm și pe segmentul logisticii personalizate. Putem spune că munca noastră de pionierat începe să dea roade. Evident că este extrem de greu să schimbi prejudecăți, însă ne bazăm pe faptul că, deși în România oricine se pricepe la orice, există totuși domenii rezervate specialiștilor, și fără falsă modestie – mă refer la serviciile noastre.

De exemplu, m-am întrebat întotdeauna de ce să tragi de un aparat de 400 Kg până la etajul 4 cu 6 oameni în 4-5 ore, când poți face acest lucru cu maxim 3 oameni într-o oră. Și nu vreau să mă gândesc că în prima variantă nici nu ai certitudinea că aparatul tău nu este supus riscului de a fi scăpat pe scări și poate fi deteriorat, sau că acei 6 oameni după această intervenție intră în spital pentru operații de coloană. Există poate sceptici care ar spune că exagerez, dar acei sceptici sigur nu au înțeles că atunci când spun că se poate mai simplu, sunt în deplină cunoștință de cauză. Tot scepticii, mi-ar putea spune că pentru prima variantă sunt costuri mult mai mici decât în varianta propusă de mine, însă, pe acei sceptici i-aș întreba dacă măcar au idee cât costă varianta simplă, ca să poată face o comparație? Este ca și cum m-aș înscrie într-un cursă de Formula 1 cu o căruță trasă de 2 cai, în loc să concurez cu un McLaren.

Știu că mai avem de lucru în ceea ce privește mentalitățile, însă dacă privesc în urmă către anul care s-a încheiat, cred că ce-a fost mai greu a trecut. Avem clienți care ne cunosc, clienți cu care am lucrat și lucrăm în continuare, clienți care ne spun: ,,Ce bine că existați!”, și chiar clienți care ne întreabă: ,,Unde ați fost până acum?”.

Noi nu numai că ne respectăm clienții, însă suntem de părere că fiecare client pe care-l avem, are un business care cu siguranță nu este logistica, deci timpul și resursele alocate logisticii nu-i produc în niciun caz bani, ca urmare ar fi bine să renunțe la el, să se concentreze pe specificul lui de business și să lase logistica în seama noastră. O facem bine, o facem la standarde înalte și o facem în costuri extrem de bune.

Domeniul nostru de activitate se adresează în primul rând clienților care ,,produc bani din aparate”. Și nu o spun ca o figură de stil, pentru că scriu într-o revistă adresată Industriei de Vending, ci pentru că acesta este la propriu domeniul în care activăm. Transportăm aparate de diferite dimensiuni și greutăți, le punem pe poziții, în locația dorită de client și o facem cu autospeciale și echipaje dotate special pentru asta. Avem atât clienți deja fidelizați, cât și clienți care vor să încerce, să testeze și varianta propusă de noi, după care să poată lua o decizie. Au chiar logistica și parcul auto propriu, însă se gândesc să reducă costurile și să-și externalizeze logistica către noi, pentru că au sentimentul că sunt pe cale să ia o decizie corectă. Costurile fixe dispar, pot estima punctual costurile logistice, fapt ce duce automat la îmbunătățirea marjei de profit și implicit la o competivitate mai bună, iar diferența de bani pe care o economisesc o pot folosi pentru extinderea businessului propriu. Este o soluție win-win extrem de simplă și la îndemâna oricui, trebuie numai să te eliberezi de prejudecăți și să te gândești că acest model este unul de bază în business și este cu succes deja dovedit.

Fiind o companie multinațională, vă pot spune că aceasta este rețeta pe care au urmat-o firmele din Vest, și mă refer aici la țări ca Germania, Olanda, Luxemburg, Țările Scandinave și Marea Britanie. Mai mult chiar, din proprie experiență vă pot spune că prin extinderea Rhenus, divizia Midi Data, către Est, spre țări ca Cehia, Polonia, Slovacia și Ungaria, am observat că acest trend a cuprins și zona de Est a Europei, tocmai din dorința justificată a firmelor de a-și mări profiturile și a se orienta către businessul lor de bază. România întotdeauna a avut un timp de reacție mai mare în ceea ce privește implementarea ideilor de business venite din Vest, însă credem că ultimul cuvânt este al …cifrelor, și dacă ele arată că este vorba de câștig, de ce să nu-l iei în calcul?

Știm că pot exista reticențe din partea unor companii în ceea ce privește externalizarea serviciilor logistice, reticențe provenite din faptul că acestea se tem de pierderea controlului, sau că serviciile oferite de noi n-ar fi la standardele de calitate cu care ei sunt obișnuiți. N-ar trebui să existe aceste temeri, pentru că există o persoană desemnată ca ofițer pentru fiecare client, persoană care este responsabilă atât de calitatea serviciilor prestate către clientul în cauză, cât și de relația permanentă cu acesta. Mai mult chiar, am implementat modul de lucru corporate, și avem un sistem informatic prin care se stabilesc clar anumiți parametri și procedee de lucru. Avem, de asemenea, standarde de calitate care se măsoară și se discută în mod regulat pentru o monitorizare a calității și pentru a interveni în timp util în remedierea eventualelor incidente. În funcție de solicitare putem stabili de comun acord și în parteneriat, proceduri pentru o îmbunătățire continuă a serviciilor și calității (CIP – continous improvement process).

Mai mult chiar, serviciile noastre conțin clauze speciale de confidențialitate și loialitate față de clienții pe care-i avem, aceasta fiind unul din principiile de bază ale Rhenus, lucru dovedit în colaborările cu clienții de până acum. Acest aspect poate fi cimentat și prin clauze de confidențialitate bilaterale, stabilite contractual.

Nu aș vrea să credeți că-mi place să exagerez, și acesta este motivul pentru care, mi-ar plăcea, ca aceia dintre dumneavoastră care au avut amabilitatea să parcurgă acest material, să aibă și curiozitatea de a se convinge că ceea ce am afirmat aici este 100% real și că acest articol nu-i doar o poveste scrisă într-o revistă pentru specialiști. Mi-ar plăcea să vă arăt echipamentele noastre pentru ridicat, adevărate gadget-uri în domeniu, mi-ar plăcea să vă demonstrez performanțele sistemului nostru informatic și mai ales mi-ar plăcea să vă arăt calculele mele de eficiență. Aici, ca să parafrazez, nu numai banii vorbesc, ci și cifrele… Pe curând!

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*