Greșeli în operarea aparatelor de vending

Greșeli în operarea aparatelor de vending

Cel mai bun lucru este să înveţi din greşelile altora…

Toată lumea care lansează un proiect doreşte să evite erorile, greşelile şi alte nereguli. Cel mai bun lucru este să învăţăm din greşelile altora. Analizând dezvoltarea industriei de vending cu cafea la nivel mondial, am identificat 9 greşeli principale cărora un om de afaceri începător trebuie să le acorde atenţie. Desigur, aceste lucruri enumerate mai jos nu sunt considerate maxime absolute, dar sperăm că ele vă vor ajuta să vă construiţi propria afacere de aparate de vending.

1) Calcul greşit de amortizare a aparatelor. Este o greşeală tipică întâlnită în cele mai multe afaceri emergente şi este numai vina companiilor furnizoare care pretind că preţul aparatelor va fi acoperit în 6 luni. Acest lucru este cel mai optimist calcul de amortizare. Este posibil să acoperiți costul aparatelor în 4 şi chiar 3 luni, dar dacă abia ce aţi început afacerea cu aparate de vending sunteţi în proces de învăţare, vă confruntaţi cu o mulţime de probleme ce trebuie rezolvate, cum ar fi relocarea aparatelor, timpul mort, căutarea de noi locaţii, prin urmare amortizarea va fi întârziată. Calculul corect de amortizare înseamnă să luăm în considerare timpul mort al aparatelor. Timpul mediu ţintă de amortizare este între 12 și 15 luni.

2) Selectarea modelelor simple (non-competitive). Viitoarele voastre aparate ar trebui să fie nu doar de încredere, ci şi atrăgătoare. Pe o piaţa competitivă de aparate ce operează în zona dumneavoastră, echipamentul vostru ar trebui să se diferenţieze ca fiind de înaltă calitate şi competivitate, chiar după o lungă perioadă de funcţionare. Ciclul de viaţă al unui aparat este de 10 până la 25 de ani, cu condiţia să beneficieze de întreţinere corespunzătoare şi de înlocuirea pieselor uzate.

3) Instalarea de sisteme de plată (validatoare de bancnote) defecte (nesigure). Dacă aparatul înşeală cumpărătorul şi nu îi distribuie produsele, dacă mecanismul de plată “înghite” bani sau primeşte o gamă limitată de monede, acesta va îndepărta cumpărătorul şi va stârni chiar agresiunea acestuia. Nu vă doriți asta.

4) Achiziţionarea de aparate pe credit/leasing. Fiind inspiraţi de vastele perspective, oamenii de afaceri novici sunt adesea dispuşi să ia o mulțime de aparate de vending pe credit sau în leasing, făcându-şi planuri dintre cele mai optimiste. Dar creditul ia o mare parte din încasări, cifra de afaceri netă a aparatului este mică în primă fază, în consecinţă afacerea are o rentabilitate scăzută la început. Așadar, fiți atenți dacă acest sistem de achiziție vi se potrivește sau nu.

5) Achiziţionarea unui număr mare de aparate de vending deodată. Se subînţelege că cu cât cumpăraţi mai multe aparate deodată, cu atât mai multe reduceri veţi primi. Dar o cantitate considerabilă de aparate trebuie să fie puse în funcţiune în mod eficient şi rapid. Începătorii supraestimeză capacitatea lor de instalare simultană de echipamente. Dacă nu reușiți asta aparatele rămân inactive pentru o lungă perioadă de timp, în aşteptarea unui moment şi a unei locaţii adecvate.

6) Amplasarea greşită a aparatelor. Păstraţi în minte cele trei componente ale unei afaceri eficiente cu aparate de vending: locaţie, locaţie, locaţie. Printre toate celelalte componente (aparate atractive, marfă de calitate şi preţ rezonabil) locaţia aparatelor este cea care determină rata venitului şi timpul de amortizare a investiţiei.

O poziţie greşită înseamnă un loc cu clientelă puţină şi concurenţă mare. Poate că nu sunt alte aparate în zonă, dar un restaurant sau o cafenea pot oferi aceleaşi produse la un preţ mai mic, sau cel puțin la o calitate mai bună.

Aparatul poate fi amplasat necorespunzător şi într-o zonă cu vânzări bune dar se află, de exemplu, într-o zonă puțin confortabilă trecătorilor – prin poziţie.

7) Estimarea greşită a puterii financiare a populaţiei din zonă (locaţie). Preţurile prea mari pot conduce la vânzări mici. De exemplu, în cazul în care consumatorii sunt gata să cumpere în număr mare la preţul de 1 leu o cafea de la automatul vostru, dar tu vinzi cu 1.5 lei, pierzi potenţiali cumpărători.

Mulţi operatori de vending cu experienţă trimit un formular/chestionar la o companie înainte de amplasarea aparatelor de vending pentru a afla preferințele clienţilor şi pentru a oferi produsul necesar la un preţ rezonabil.

8) Utilizarea de ingrediente sau aparate defecte. De exemplu, cafeaua este o băutură foarte populară. Pentru a reuşi trebuie să păstraţi următoarele reguli: alegerea ingredientelor de înaltă calitate, raportul corect de ingrediente, și atenţie în ceea ce priveşte calitatea apei. Mulți experţi punctează faptul că într-adevăr calitatea unei cafele depinde de apă în proporţie de 90%.

9) Nu acordați o atenţie corespunzătoare frecvenţei service-ului aparatului de vending, întreţinerii ideale a aspectului său exterior și interior. Curăţenia este o reţetă pentru sănătate – inclusiv starea de sănătate a afacerii dumneavoastră cu aparate de vending.

editare