Lucio Pinetti: “Priorităţile noastre vor trebui să fie: consumatorii, care sunt patrimoniul nostru, imaginea şi promovarea tehnologiilor noastre de vending”

Lucio Pinetti: “Priorităţile noastre vor trebui să fie: consumatorii, care sunt patrimoniul nostru, imaginea şi promovarea tehnologiilor noastre de vending”

Pe 30 noiembrie a trecut în neființă domnul Lucio Pinetti, președintele Asociației Italiene de Vending (CONFIDA), Vice-Președinte EVA și un om dedicat în totalitate industriei de vending. E posibil ca acesta să fie ultimul interviu acordat unei instituții de media. Pentru că a fost un om devotat comunicării și reprezentării cât mai bine a unei imagini pozitive a industriei de vending în ochii opiniei publice și a instituțiilor care o reglementează, vă prezentăm mai departe ultimele sale gânduri.

Revista Vending Inside regretă nespus această grea pierdere a unui om vizionar și curajos și transmite condoleanțe familiei, colegilor, prietenilor și tuturor celor care l-au cunoscut. O să-i simțim lipsa.

Spuneți-ne câteva lucruri despre dumneavoastră şi experiența pe care o aveți legată de industria de vending.

După ce la sfârşitul anilor 90 am lucrat ca Director al CONFIDA, din 2000 până în 2010 am avut o afacere de familie în oraşul în care locuiesc. Această companie a fuzionat cu o companie mai mare, Liomatic, al cărei membru sunt în prezent. Din 2010 am fost ales Președintele CONFIDA, în calitate de reprezentant Liomatic, până în 2014. Astăzi, reprezint una dintre societățile noastre înrudite Gesa SpA. Între timp, mi-a fost acordat un al doilea mandat ca Preşedinte al CONFIDA, până în 2018.

Care sunt principalele atribuțiuni pe care le aveți în Asociaţia Europeană de Vending în calitate de Vicepreședinte?

Cred cu tărie că vendingul încă mai trebuie să își dezvolte imaginea pe care o are în fața consumatorilor şi este important că beneficiile se îmbunătăţesc, lucru pe care la nivel european încă nu îl vedem. Asociaţia este foarte activă la nivel instituţional, dar în termeni de comunicare cu alți parteneri, în special cu piaţa şi consumatorii, mai sunt multe de făcut.

Sunteți președinte al Confida (Asociaţia Italiană de Vending) şi asociaţia dumneavoastră este una dintre cele mai mari din Europa. Experienţa dumneavoastră este foarte importantă pentru piața de vending, ne puteți spune 5 lucruri importante din experienţa dumneavoastră din vendingul italian, aplicabile pentru piaţa noastră de vending?

Unu: Încurajați participarea membrilor. O asociere este mai puternică cu cât este mai partajată, este important ca în strategiile sale să existe o politică puternică de asociere. Doi: Monitorizați în mod eficient activităţile instituţionale, normele în cauză şi normele emise. Trei: Găsiți proiecte comune cu grupurile de consumatori. Patru: Organizați evenimente care să sporească sectorul. Cinci: Să aveți un personal care poate răspunde în mod eficient la nevoile afacerii.

Sunt foarte impresionat de felul în care puteţi sprijini întreaga afacere de vending în Europa prin EVA şi de relaţia bună pe care o aveți cu instituţiile europene. Cum puteţi face aceste lucruri?

Relaţiile cu instituţiile europene sunt foarte bine înțelese de structura EVA, în special de Directorul General, Erwin Wetzel. Sprijinul pe care îl acordăm, din acest punct de vedere, este foarte limitat, deoarece există foarte puţine momente în care managementul EVA are nevoie de ajutor.

Care sunt priorităţile principale ale EVA pentru perioada următoare?

Avem atât Comitetului Executiv cât şi Comitetul de Comunicare şi Marketing care sunt constant în căutare de noi variante pentru EVA. Eu cred că priorităţile noastre vor trebui să fie: consumatorii, care sunt patrimoniul nostru, imaginea şi promovarea tehnologiilor noastre de vending.

Care vor fi viitoarele tendinţe în vending în 2015 şi mai târziu?

Să sperăm că lucrurile vor merge mai bine față de alți ani. Noi credem că există motive pentru a spera la mai bine decât în anii ce au urmat crizei, care sperăm că într-adevăr au trecut. Vom vedea semne de recuperare.

Cât de multe lucruri știți acum despre industria românească de vending? Care sunt aceste lucruri?

Piața românească este o piață pe care nu am avut ocazia să o cunosc. Cred că este o piaţă cu un potenţial bun pentru dezvoltare. Aceasta se poate proiecta pe experienţele pieţelor mai mature, pentru a sări peste etapele dificile de dezvoltare şi pentru a profita de avantajele pe care le-au semănat alte pieţe cu zeci de ani înainte.

Care sunt lucrurile pe care doriţi să le schimbați/îmbunătățiți la industria italiană de vending?

În opinia mea, pentru a lucra în Italia avem nevoie de extinderea pieţei. Trăim într-o piaţă de vending tradiţională, alcătuită din cafea, gustări şi băuturi care în Italia este saturată. Noi credem că extinderea şi diversificarea produselor, care pot fi produse nealimentare, pot fi benefice pentru industrie.

Războiul împotriva obezităţii, Protocolul de Măsurare a Energiei (EMP) şi noua Reglementare pentru Gazul Fluorurat cu efect de seră (gaz F) sunt trei dintre cele mai importante obiective ale EVA în anii viitori. De ce este important pentru industria de vending să atingă aceste obiective?

Vendingul este capabil să îi ofere pieţei unele propuneri bune, dar putem presupune că acestea sunt pozitive numai dacă, în afară de a răspunde la nevoile comerţului tipic, satisfacem de asemenea și cele mai înalte cerinţe, dintre care pe primul loc ar fi sustenabilitatea cu efecte minime asupra mediului. Deci, este clar că, probleme cum ar fi economisirea de energie, reducerea emisiilor şi o dietă sănătoasă aparţin unei sfere care nu poate fi neglijată în nici un fel de industria de vending.

Guvernul nostru vrea să oprească “piaţa neagră” şi concurenţa neloială prin introducerea unor măsuri fiscale în industria română vending direct la aparatele de vending. Ce părere aveți despre asta?

De asemenea, în Italia avem acelaşi tip de problemă şi CONFIDA a lansat propria propunere care respinge introducerea unor mecanisme suplimentare de control în aparatele de vending, deoarece acestea ar duce la costuri inutile şi fără rost pentru companii. Propunerea noastră este bazată pe criptarea fluxurilor de informaţii provenind de la societatea de care aparține aparatul. Acesta este un sistem care prevede date fiscale cu certitudine şi transparenţă.

Ce ar trebui să facă operatorii noștri și industria românească de vending în general pentru a dezvolta piața de vending din ţara noastră?

Ar trebui să învețe din experienţele colegilor europeni, să înțeleagă beneficiile care pot fi obținute și dezavantajele ce trebuie evitate, dar şi să creeze o piaţă profitabilă. Cel mai important lucru acum este să susţină rentabilitatea prin preţuri.

Vă rugăm, transmiteţi un mesaj cititorilor noştri.

Vendingul se poate manifesta în orice țară din lume, şi deja o face, deşi cu caracteristicile locale. Mulțumesc, de asemenea, pentru activitatea Patronatului Român al Industriei de Vending, care este foarte activă în Europa, eu cred că România va fi un model de dezvoltare pentru industria de vending din Europa de Est.

Vending Inside