Care Este Viitorul Banilor? Partea 1

Care Este Viitorul Banilor? Partea 1

Care Este Viitorul Banilor?

Partea 1

Influența banilor virtuali, a bitcoinului, a plăților cu dispozitivele mobile a început să se simtă din ce în ce mai pregnant în viața noastră.

Cash vs. Virtual

Și parcă ca să ne demonstreze cu cifre acest fapt, cea mai mare bancă din Olanda, și una dintre cele mai mari bănci din lume, ING BANK, a dat publicității un studiu referitor la dezvoltarea bankingului mobil și a schimbării la față a plăților în epoca digitală. Subiectul este actual, interesant și de interes, și nu urmărim să-l analizăm în totalitate acum. Vom mai reveni asupra lui și cu alte ocazii. În acest moment dorim să punctăm anumite lucruri ce ni s-au părut interesante în urma acestui studiu.

Cercetarea s-a făcut în perioada 16 Ianuarie – 2 Februarie 2015 pe un eșantion de utilizatori de internet reprezentativ la nivelul populației fiecărei țări ce a fost luată în analiză. Astfel, 15 țări au participat la acest raport: SUA, AUSTRALIA, ROMÂNIA, REPUBLICA CEHĂ, TURCIA, BELGIA, ITALIA, AUSTRIA, LUXEMBURG, FRANȚA, GERMANIA, POLONIA, SPANIA, MAREA BRITANIE și OLANDA. Din aceste țări s-au luat în jur de 1000 de respondenți din fiecare țară, mai puțin Luxemburg, care a participat cu 500, rezultând un număr total de 14829 de oameni ce au participat la studiu.

La revedere, bani cash!

Una din primele concluzii ale acestei cercetări spune că banii cash sunt pe cale de dispariție, iar bankingul mobil și shoppingul mobil sunt pe cale să acapareze cu totul piața plăților în următorii ani.

Olanda, Statele Unite și Regatul Unit sunt țările cu cea mai mare penetrare a bankingului mobil, iar Turcia este considerată țara cu cel mai mare potențial în acest sens.

Pe de altă parte, studiul a scos în evidență că SUA și Australia stau un pic mai bine decât Europa la nivelul de asimilare a folosirii banilor virtuali.

Mai mult de jumătate din persoanele din Europa și Statele Unite ce dispun de un dispozitiv mobil l-au folosit la cumpărături în ultimele 12 luni, asta înseamnă o legătură intrinsecă între shoppingul mobil și bankingul mobil. Cumpărăturile efectuate cu bani virtuali sunt cele mai la modă printre bărbați, și mai ales printre cei sub 35 de ani. Îmbrăcămintea și electronicele sunt cele mai cumpărate produse de către dispozitivele mobile. Folosirea tehnologiei de ultimă generație în achiziții a făcut ca 34% dintre europeni să afirme că sunt tentați să facă cumpărături folosindu-se de dispozitivele mobile, mai ales dacă magazinele le-au salvat datele și detaliile achizițiilor, determinând o creștere cu 55% a celor care folosesc device-uri mobile la cumpărături.

Cu toate că există o mulțime de posibilități de plată moderne – cărți de credit, plăți fără contact, plăți prin intermediul aplicațiilor mobile, șamd, peste 50% dintre europeni admit că în continuare au folosit bani cash în diverse tranzacții în ultimul an de zile.

Puțini oameni din Europa – 28% văd monezile digitale, ca bitcoinul, ca fiind viitorul tranzacțiilor online. În plus, doar 4% dintre europeni au spus că au folosit bitcoin în ultimul an. Aplicațiile de plată mobile au fost utilizate de 35% dintre ei, iar 51% au spus că se așteaptă să le folosească cu siguranță în următorul an. Plata cu dispozitive mobile, gen smartphone sau tabelete, sunt tehnologii ce sunt folosite pentru a achiziționa bunuri și servicii, ori pentru a trimite sau primi bani. Cele mai de încredere canale pentru aplicațiile device-urilor mobile ale clienților au fost considerate a fi cele ale băncilor (84%), cele ale lui Google și Apple (5%) și 4% cele ale companiilor de social media.

Olanda, cea mai dezvoltată piață de banking mobil

Pentru a afla care dintre țările participante la studiu are cea mai mare penetrare a bankingului mobil, s-a ținut cont și de rata de penetrare a internetului.

Olanda este țara cu cea mai dezvoltată piață de plăți cu dispozitive mobile (58%), urmată de Statele Unite și Marea Britanie.

Media europeană de folosire a bankingului mobil este de 41%, în SUA 50%, iar în Australia 44%.

România are un procent mic, de 15%, de utilizare a plăților prin intermediul dispozitivelor mobile, însă acest procent crește la 20% (cea mai mare creștere alături de Italia) la intenția de a folosi pe viitor această nouă tehnologie.

În schimb, Turcia este considerată a fi țara cu cea mai mare creștere în acest domeniu: 65% dintre turci realizează plățile cu device-uri mobile în acest moment în această țară, iar 20% se estimează a fi creșterea în următoarele 12 luni a celor care intenționează să folosească mobilul sau tableta în tranzacții financiare. În schimb, românii se estimează că vor fi acei europeni care vor folosi în procentul cel mai ridicat (33%) în viitorul an bankingul mobil, urmați de italieni cu 28%.

Data viitoare vom analiza și alte aspecte interesante ale studiului ING despre înclinațiile europenilor în a folosi dispozitivele mobile la plăți sau achiziții.

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*