Înlăturarea coloranților și a aromelor artificiale din produsele alimentare. Urmează vendingul!

Înlăturarea coloranților și a aromelor artificiale din produsele alimentare. Urmează vendingul!

de Bogdan Fechită

În tentativa de a oferi un produs cât mai atractiv clienților, multe companii au apelat la coloranți și arome artificiale. Numai că această strategie a dus la pierderea gustului natural al produselor comercializate. Într-o societate în continuă schimbare, clienții rămân, însă, fidel autenticității, iar acest lucru se confirmă și în preferințele de consum.

Marile corporații din domeniul alimentar, care au legătură și cu industria de vending, au realizat acest lucru și și-au luat angajamentul ca în următorii ani să renunțe în totalitate la coloranți și la aromele artificiale pe care le folosesc în produsele lor.

Un studiu și o decizie

General Mills, unul dintre cei mai mari producători de alimente, a realizat recent un studiu legat de această problemă. Rezultatele nu sunt deloc surprinzătoare, însă cântăresc greu în strategia de viitor a marilor companii. Conform studiului, mai mult de 50% dintre oamenii care consumă astfel de alimente astăzi ar fi probabil dispuși să le cumpere dacă s-ar elimina acești coloranți și arome artificiale și ar fi înlocuite cu unele naturale.

Prin urmare, compania a anunțat că va elimina în totalitate aromele artificiale din snacks-urile cu arome de fructe. Primele produse au început să apară deja pe piață, iar până la finalul lui 2017 schimbarea va fi una completă. Noile arome și culori vor veni direct din fructe și sucuri de legume, prin metode naturale.

Mott’s și Fiber One sunt alți doi producători care au renunțat deja la coloranți și arome artificiale.

Replica Kellog

La câteva luni după decizia luată de General Mills, a venit rândul unui mare concurent să se conformeze și să urmeze același trend. Kellog Co. a anunțat că va lucra la eliminarea coloranților și aromelor artificiale din Froot Loops, Apple Jacks și alte cereale până în 2018.

Decizia a fost luată de conducerea companiei pentru a restabili creșterea în activitatea de comercializare a cerealelor, ramură care a cunoscut în ultimii ani o cerere slabă pe piața de consum. De asemenea, Kellog a anunțat că există planuri de a elimina culorile și aromele artificiale din snacks-uri și din produsele congelate Eggo.

”Suntem conștienți că clienții sunt în căutarea unor produse alimentare cu ingrediente simple și lucrăm pentru a le răspunde la acest apel. Deja în America de Nord, 75% din cerealele noastre sunt făcute fără coloranți artificiali și mai mult de jumătate sunt făcute fără arome artificiale”, a declarat Paul Norman, președinte al Kellog America de Nord în momentul în care compania a luat acestă decizie strategică.

Nestle renunță și ea

Ultima companie celebră care a ales să urmeze această tendință este Nestle. Cunoscutul producător a anunțat că își ia angajamentul de a scoate aromele artificiale și coloranții din toate bomboanele de ciocolată pe care le produce. Până la sfârșitul anului 2015, mai mult de 250 produse și mărci vor fi lipsite de arome artificiale și culori certificate. Produsele au început să apară deja pe rafturile magazinelor de la mijlocul lui 2015 și sunt însemnate cu mesajul ”Fără arome și culori artificiale”.

”Nestle este un lider mondial în nutriție, sănătate și bunăstare, iar angajamentul nostru de a elimina aromele artificiale și culorile certificate din mărcile noastre de bomboane de ciocolate este un reper important. Primul nostru pas a fost de a elimina aromele artificiale și coloranții, fără a afecta gustul sau creșterea prețului. Suntem încântați să fim primul producător important de bomboane din SUA care își asumă acest angajament”, a afirmat Doreen Ida, președinte al Nestle SUA.

Nestle a efectuat, la rândul ei, un studiu printre consumatorii produselor sale. Rezultatele au indicat că clienții preferă brandurile de bomboane pe care le cunosc și că își doresc să fie fără arome și culori artificiale. Mai mult, 60% au afirmat că nu aceste două ingrediente sunt importante în deciziile pe care le iau atunci când cumpără un produs alimentar.

Deși deocamdată pașii în această direcție au fost făcuți doar la nivelul companiilor americane, nu este exclus ca în viitor și companiile din România să urmeze această cale.

Ce sunt coloranții și aromele artificale

Colorantul este o substanță naturală sau obținută prin sinteză chimică care este capabilă să imprime culoarea sa altor compuși cu care intră în contact. Astfel, coloranții sunt folosiți în industria alimentară pentru a da o culoare mai vie anumitor produse.

Aromele artificiale sunt combinații de substanțe chimice care imită gustul unui produs natural. Funcția lor este aceea de a îmbunătăți gustul unui aliment. Aromele artificiale sunt responsabile cu gustul produselor și sunt adăugate, de obicei, pentru a face un preparat să pară mai apetisant sau pentru a înlocui un ingredient care s-a pierdut în timpul procesării, pasteurizării sau conservării.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*