Oana Mihalache

Cu toate că foarte mulți specialiști și consumatori au primit cu scepticism vestea introducerii monedei virtuale bitcoin, în doar câțiva ani și-a câștigat numele de ”moneda viitorului” și a început să câștige teren în tranzacțiile comerciale. Una dintre ramurile care au fost deschise în ceea ce privește rolul acestei monede digitale este industria de vending, iar ATM-urile de Bitcoin încep să se răspândească în întreaga lume.

Revista Vending Inside vă prezintă noutățile pe care această monedă le aduce, precum și provocările pe care le întâmpină într-o lume economică tot mai interconectată, sensibilă la șocuri, dar și imprevizibilă.

Banii cash devin o rara avis când vine vorba de plăți, mai ales că, în unele părți ale lumii, tranzacțiile cu cardul le înlocuiesc pe cele tradiționale. În acest context, ATM-urile se adaptează economiei tot mai globalizate prin introducerea monedei digitale, care poate fi transferată în orice parte a lumii în orice moment. Un sondaj publicat de blogul Money Beat detinut de Wall Street Journal arată că 83% dintre respondenți cred în viitorul unei monede virtuale cum este bitcoinul. În prezent există peste 360 de ATM-uri digitale în întreaga lume, un număr încă mic dacă ne raportăm la cele 3 milioane de ATM-uri „tradiționale” existente.

Cum funcționează ATM-urile de Bitcoin?

Persoanele care folosesc aceste ATM-uri își pot converti banii cash în bitcoin prin scanarea unui cod de pe un card numit paper wallet și să introducă banii reali în ATM. Valoarea echivalentă a monedei digitale este transferată apoi în cont, corespunzător cursului de schimb afișat pe aparat. Unele ATM-uri oferă însă posibilitatea de a face această operațiune cu carduri de credit sau de debit.

De ce e bitcoin moneda viitorului – beneficii pentru operatori și consumatori

Cursul de schimb – cash vs bitcoin – este supus fluctuațiilor, ceea ce reprezintă un avantaj pentru operatorii de ATM, care pot face speculă pe această piață digitală. Potrivit specialiștilor din industria de vending, aceste tranzacții se pot dovedi a fi reale oportunități pentru operatori, având în vedere că valoarea bitcoin poate varia și cu 15 dolari între diferite ATM-uri. În plus, comisionul perceput utilizatorilor pentru tranzacții poate fi și de 5%.

Cu toate că nu oferă încă stabilitate și nu a devenit încă o monedă de schimb unanim acceptată, experții sunt încrezători că industria va crește și că bitcoin va deveni o monedă alternativă în viitorul apropiat, cu un impact major în industria mondială a plăților. Mai mult, unii reprezentanți ai industriei financiare susțin că ATM-urile ar putea deveni cel mai convenabil ”canal de distribuție” pentru convertirea banilor cash în bitcoin.

În pofida faptului că publicul larg pare să renunțe greu la modalitățile tradiționale de plată, introducerea bitcoin este prilejuită chiar de cei din vârful piramidei tranzacționale. Cel mai bun exemplu sunt retailerii, care au adoptat ATM-urile pentru a permite consumatorilor să cumpere monede digitale pe care să le cheltuiască apoi în magazinele lor. În plus, acestea s-au dovedit a fi o atracție pentru clienți, crescând traficul în magazine sau restaurante.

Conform unor reprezentanți ai industriei de vending, avantajele monedei bitcoin pentru retail și mai ales pentru e-commerce sunt faptul că face plățile mai rapide, mai sigure, comisioanele sunt mici, iar experiența de cumpărare este cu mult simplificată. De altfel, în curând ar putea fi creată o platformă integrată care să ofere acces către un întreg ecosistem digital, cum îl numesc specialiștii, retailul fiind una dintre primele ramuri care va fi cuprinsă în această platformă.

Moneda digitală a devenit cu siguranță una dintre provocările operatorilor de ATM, care plănuiesc mari extinderi în următorii ani. Infrastructura digitală este în continuă dezvoltare, iar mașinile de bitcoin vor juca cu siguranță un rol important în revoluția bitcoin și în economia criptică.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*