Lumea Cafelei, unul din liderii de necontestat de pe piața de refill din industria noastră de vending, revine în forță cu multe produse noi, o viziune îmbunătățită asupra businessului și un sediu nou, așa cum îl merită. Vă invităm să citiți despre toate aceste lucruri în interviul pe care domnul Marian Lică, directorul general al companiei, a avut amabilitatea să ni-l acorde.

Care sunt noutățile pe care le aveți în ce privește gama de produse și de servicii?

După cum ne-am obișnuit clienții fideli, avem o preocupare constantă pentru produse noi care să-i ajute să se diferențieze, la modul pozitiv, față de alți operatori. Anul acesta am semnat un contract de distribuție pentru marca italiană de cafea Gran Caffe Garibaldi, care recent a fost achiziționată de prăjitoria italiană Gimoka. Intenția lor e ca dintr-o marcă de cafea, lider de piață în zona Toscana și Liguria, să investească în acest brand și să-l aducă la nivelul mărcilor cu recunoaștere internațională.

În portofoliul de produse Garibaldi există 3 blenduri de cafea dezvoltate pentru aparatele de vending (Espresso Bar, Dolce Aroma și Intenso) și 3 blenduri pentru segmentul HoReCa (Gusto Oro, Gusto Dolce și Top Bar). De asemenea, la nivel de doză unică există toate variantele principale compatibile ESE, Espresso Point, Blue, Nesspresso și, ca și noutate absolută în domeniu, capsule compatibile cu sistemul Dolce Gusto.

De asemenea, urmează ca în luna noiembrie să facem primul import al unui brand gourmet de cafea HoReCa foarte bine cotată de specialiști, Bazzara.

Produse noi, remarcabile, mai avem în categoria paharelor de plastic și de carton.Varietatea este extremă și din punct de vedere al formelor, cât și al culorilor sau design-ului. Avem în stoc aproximativ 15 tipuri de pahare de plastic și încă 20 de tipuri de pahare de carton.

Lumea Cafelei are un nou sediu cu absolut toate dotările și logistica unei locații moderne, lucru care oferă clienților voștri o creștere a serviciilor. De ce ați ales să realizați această investiție?

Pasul către noul sediu a fost făcut natural, în urma creșterii susținute a afacerii. Am investit în amenajarea unui spațiu de birouri de 360 mp pe trei nivele și un spațiu de depozitare de 400 mp. Atmosfera este una foarte prietenoasă și relaxată pentru că ne-am dorit ca atât clienții noștri cât și noi să ne simțim bine

Ne apropiem de finalul acestui an. Cum l-ați caracteriza? A fost un an bun pentru voi?

Lăsând la o parte faptul că LUMEA CAFELEI a avut o creștere de 25% în rulaje, cred că per total, anul acesta a fost un an bun pentru toată industria de vending.

Consumul de conveniență de la automatele de vending a crescut. Cota de 9 % de TVA a fost benefică pentru industrie, costul de producție al băuturilor calde a scăzut. Au apărut producători locali competitivi de pahare de carton care au adus un plus de dorință operatorilor de a oferi o imagine calitativă a produselor.

Operatorii de vending aleg din ce în ce mai mult să lucreze cu voi. Care crezi că sunt cele mai importante motive pentru care jucătorii din piața de vending au așa mare încredere în voi ca furnizori de produse de refill pentru vendomate?

Avem o rată de retenție a clienților foarte ridicată, dar suntem și foarte activi în găsirea clienților noi. Cred că principalul motiv este competitivitatea în ceea ce privește prețul, însă și portofoliul nostru extins de produse și grija permanentă pentru stocuri joacă un rol important.

Cum vedeți voi piața de vending din România în acest moment? Este pe drumul cel bun?

Sigur că se miscă în direcția normală. Operatorii mici sunt din ce în ce mai puternici, ba chiar am observat jucători noi în piață. Noi credem că firmele mici și medii sunt motorul economiei, în general, dar și în mod special în vending. Concurența loială și legală nu strică nicăieri, ba chiar creează noi trenduri și obiceiuri de consum de care marii operatori trebuie să țină seama.

Să sperăm doar că autoritățile române vor gândi foarte bine proiectul de fiscalizare al industriei de vending și nu vor “înmormânta” această afacere din dorința de a colecta cât mai multe impozite.