An Nou, tendințe noi în vending

An Nou, tendințe noi în vending

de Bogdan Fechită

Un nou a inceput, așa că operatorii din vending sunt pregătiți să revoluționeze această industrie cu noi tendințe și în 2016. O analiză atentă a pieții ne arată că tendințele anului 2016 se pot împărți în două tipologii: cele tehnologice și cele care își propun să satisfacă nevoile de consum ale clienților.

O nouă senzație: automate de vending inteligente

În ultimele 18 luni a existat o creștere a interesului în tehnologii noi. Prin urmare, probabil cea mai așteptată tendință a anului viitor este dezvoltarea numărului de automate inteligente. Un studiu realizat de Frost&Sullivan pentru compania Intel arată că, din 2010, au fost instalate aproximativ 18,7 milioane de automate în toată lumea. Dintre acestea, 94% sunt automate normale, iar 6% sunt automate de vending inteligente. Procentul aparatelor din urmă este de așteptat să crească în 2016, asta și datorită investițiilor care se fac în acest moment. Realizatorii studiului prefigurează că în perioada următoare numărul automatelor inteligente va crește la cel puțin două milioane de unități.

Avantajele unui automat inteligent sunt multiple. Ecranul tactil LCD cu variabilitate de la 6 la 42 inci permite creșterea interactivității între consumator și aparat, inclusiv prin afișarea de mesaje publicitare. Plățile pot fi făcute și fără numerar, prin telefonul mobil sau cu cardul de credit. Aparatele au sisteme de telemetrie și recunoaștere a vocii, precum și semnătură digitală. De asemenea, aparatele oferă operatorilor în timp real informațiile necesare, atât despre sumele colectate, cât și despre situația stocului.

Din toate aceste avantaje, în Europa și America de Nord, prioritățile operatorilor sunt automatele cu ecran LCD, sistemele de plată fără numerar și sistemele de telemetrie. Într-o măsură mai mică, operatorii sunt interesați de recunoaștere vocală și semnătura digitală.

Studiul realizat de Frost&Sullivan evidențiază și alte trenduri importante:

– Companiile de top din industria alimentară și a băuturilor sunt interesate să testeze tehnologiile noi, în special plățile mobile, cititoarele de carduri, semnăturile digitale și interactivitatea utilizatorilor.

– Plățile mobile ar putea crește numărul de vânzări per tranzacție, în special pentru gadgeturi, cum ar fi smartphone-urile și playere portabile.

– pentru a fi viabili pe piață, operatorii de automate trebuie să crească eficiența prin implementarea unor proceduri operaționale și de gestionare a întreținerii aparatelor, folosind mai eficient resursele umane.

Tehnologia M2M

O cercetare arată că până în 2023 vor fi peste 22 de miliarde de conexiuni M2M. Tehnologia M2M permite îmbunătățirea gestionării activelor și eliminarea deșeurilor din procese de întreținere fără a fi nevoie de resurse umane. Productivitatea automatelor care folosesc această tendință se va îmbunătăți, deoarece scade riscul de nefuncționare cauzat de echipamentele prost întreținute și evită crearea unei reputații negative. Această tehnologie mai permite senzori inteligenți de temperatură, astfel încât produsele să nu se strice, sisteme de alarmă de securitate cu monitorizare de la distanță și oferă informații despre starea activelor, de la flota de mașini la numărul de automate și cantitatea produselor aflate pe stoc.

Nevoile clienților, pe primul loc!

Regula de bază în orice business este de a satisface dorințele clienților. Industria de vending nu face excepție și încearcă mereu să se ghideze după ceea ce consumatorii își doresc. Prin urmare, iată că oamenii care utilizează automate au o influență majoră în stabilirea noilor tendințe din 2016 și nu numai.

Un studiu realizat de Innova Market Insights și prezentat de publicația online PrNewsFire arată că trei tipuri de alimente înegistrează o creștere importantă în ultimii doi ani în rândul consumatorilor. Astfel, achizițiile de hrană organică au crescut de la 5,9% în 2013 la 9,3% în 2015, produsele vegetariene au avut vânzări de 10,5% față de procentul de 7,8%, iar produsele fără gluten s-au vândut în procent de 11,8% anul acesta față de 7,9%, procent înregistrat acum doi ani.

În SUA, există două sintagme care descriu două din cele mai populare tendințe în acest sens: ”Clean Label” și ”Free From”. Prima sintagmă reprezintă preferința consumatorilor pentru produsele simple, cu mai puțini aditivi artificiali și care au o anumită etichetă ce asigură transparența ingredientelor. A două sintagmă semnifică obiceiul clienților de a consuma alimente lipsite de anumiți compuși, cum ar fi glutenul, grâul sau lactoza.

O altă tendință este reprezentată de efectul ”Flexitarian”: creșterea numărului de vegetarieni care și-au redus consumul de carne fie din cauza sănătății, fie din preocuparea pentru bunăstarea animalelor are un impact major asupra vânzărilor de produse. Prin urmare, acest efect implică dezvoltarea tehnologică și promovarea unor produse cu gust mai bun, precum și utilizarea de surse de proteine alternative, care să nu afecteze viața animalelor.

De asemenea, clienții caută produse cât mai proaspete, prin urmare o altă tendință o reprezintă procesarea naturală a alimentelor. Nu în ultimul rând, numărul de legume comercializate prin aparatele de vending ar putea crește. Consumatorii sunt conștienți de faptul că trebuie să mănânce cât mai multe verdețuri și ar putea fi atrași să achiziționeze legume nu doar din piețe, ci și din automatele alimentare.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*