În această ediție continuăm analiza tipurilor de kioskuri.

Kiosk-urile de Promovare a Produselor

Kiosk-urile care promovează produse și servicii sunt o propunere cu dublu câștig. Consumatorii primesc informații, dar și reduceri. Producătorii reușesc să transmit mesajele dorite direct consumatorului final, fără a mai folosi agenți de vânzări care au nevoie de un training detaliat pe produse. Kiosk-urile de promovare pot, de asemenea, să reducă nevoia de personal.

Sistemele de cupoane electronice sunt cele mai răspândite kiosk-uri de promovare. Cel puțin în SUA. Producătorii plasează sistemele în outlet-uri de desfacere cu amănuntul pentru a crește nivelul de conștientizare al clienților față de produse. Kiosk-urile atrag cumpărătorii oferind cupoane; pentru a obține cupoane, consumatorii răspund adesea la întrebări demografice sau de altă natură, oferindu-le companiilor informații valoroase despre clienții lor.

Kiosk-urile combină adesea informarea și promovarea.  Kiosk-ul aflat în holul unui hotel, de exemplu, poate include descrieri ale serviciilor oferite de hotel precum și cupoane sau reclame pentru magazinele, restaurantele și teatrele vecine.

Locații Principale:

  • Magazine, unde sunt instalate kiosk-uri de către producătorii care își promovează propriile produse. În plus, chiar magazinele au instalat de multe ori kiosk-uri pentru a promova servicii specifice/speciale, cum ar fi cel de împachetare cadouri sau serviciul de decorare de torturi.
  • Holuri de hotel și mall-uri, unde acestea oferă informații în timp ce fac publicitate la servicii locale, activități și evenimente.
  • Instituțiile financiare, unde descriu serviciile bancare și alte servicii financiare.

Kiosk-urile de Servicii

Aceste kiosk-uri pot oferi servicii care sunt fie gratuite, fie cu plată. În organizațiile guvernamentale, utilizarea de kiosk-uri de servicii a fost determinată de cererea publicului pentru creșterea orelor de lucru și pentru scurtarea timpului de așteptare.

Kiosk-urile de servicii câștigă, de asemenea, popularitate în rândul societăților în care angajații de astăzi trebuie să aleagă dintr-o gamă amețitoare de beneficii. Angajații pot utiliza kiosk-urile pentru a introduce informații despre nevoile lor; kiosk-ul determină apoi pachetul de beneficii care se adresează cel mai bine acestor nevoi.

Locații Principale:

  • Colegii și universități, unde sunt folosite de studenți pentru a se înscrie la cursuri, pentru a accesa transcrieri, pentru a plăti taxe de școlarizare și pentru a obține harta campusului.
  • Hoteluri și alte locuri publice, unde acestea servesc pe post de “cabine telefonice din viitor” oferind e-mail, acces la internet și servicii de fax. Oaspeții hotelurilor pot folosi kiosk-urile și pentru a face check-in sau check-out.
  • Corporații, unde sunt instalate de departamentul de Resurse Umane ce doresc să ajute angajații să aleagă dintre pachetele de beneficii.
  • Clădiri guvernamentale, unde oamenii le folosesc pentru a se înscrie la emiterea de certificate de naștere sau reînnoirea permiselor de conducere.
  • Bănci, aici sunt folosite de clienții care aplică pentru un credit, deschid conturi, obțin informații despre rata de ipotecă. Unele bănci instalează kiosk-uri care le permit clienților lor să comunice prin video cu un reprezentant al băncii aflat într-o altă locație.

Kiosk-urile Distribuitoare de Produse

Un kiosk distribuitor de produse este un magazin într-o cutie, o singură instalare rezolvă toate procesele necesare pentru efectuarea vânzării, de la crearea produsului, livrarea produsului și până la acceptarea plății. Din acest motiv, kiosk-urile de vending au cea mai complexă implementare. De asemenea, pot fi și cele mai profitabile.

Cunoscute și sub denumirea de kiosk-uri puncte de vânzare, kiosk-urile distribuitoare de produse minimalizează sau elimină nevoia de personal de vânzare. De asemenea, acestea pot extinde zona de operare a unui magazin prin facilitarea efectuării de cumpărături de către clienți dintr-un număr mai mare de puncte de vânzare (de exemplu, aparatele ce livrează bilete de teatru pot fi plasate în aeroporturi).

Locații Principale:

  • Teatre, muzee, și centre de transport, precum gări și aeroporturi, unde emit bilete.
  • Magazine, unde distribuie produse precum felicitări personalizate, cupoane, carduri de închirieri video.
  • Birouri de turism, aeropoarte și alte locuri publice unde vând hărți. (Utilizatorii sunt rugați să aleagă destinația; kiosk-ul livrează o hartă cu indicații.)

Kiosk-uri de Comerț pe Internet

Kiosk-uri care sunt conectate direct la un site de afaceri pe internet și le permit cumpărătorilor să achiziționeze obiecte ce le vor fi livrate mai târziu. Un magazin echipat cu un astfel de kiosk, își poate crește oferta de produse fără a crește inventarul. Funcționarii nu mai trebuie să comande produsele dintr-un catalog sau de la un alt magazin.

Kiosk-urile cu acces la internet gratuit sunt din ce în ce mai populare în zonele publice. Utilizatorii care au deja acces la internet acasă sau la lucru vor folosi aceste kiosk-uri din confort (similar cu felul în care folosesc telefonul public sau ATM-urile).

Locații Principale:

  • Magazine și mall-uri, unde oferă acces la cataloage online.
  • Instituții financiare, unde facilitează participarea la servicii de investiții online.
  • Hoteluri, aeroporturi, alte locuri publice, unde oferă acces la internet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*