Vendingul și festivalurile: secretele unei simbioze de tipul ”must have”

Vendingul și festivalurile: secretele unei simbioze de tipul ”must have”

de Oana Mihalache

Chiar dacă în România organizarea festivalurilor este un lucru care abia începe să ia amploare, iată că festivaluri de muzică de tipul Untold sau festivaluri de filme sau de teatru în aer liber sunt din ce în ce mai prezente în orașele mari. Operatorii de vending știu că astfel de evenimente sunt extrem de potrivite pentru plasarea unor aparate de vending care pot conține game variate de produse. În plus, serviciile de vending i-ar ajuta deopotrivă pe organizatorii de festivaluri, pe operatori, și nu în ultimul rând pe clienți, care ar avea acces la produsele de care au nevoie pe durata desfășurării festivalurilor.

Se apropie vara, anotimpul festivalurilor de muzică rock, folk, demonstrații in aer liber și alte evenimente, de aceea revista Vending Inside vă dezvaluie câteva idei prin care vendingul poate „participa” la festivaluri. Mai mult decât, aparatele de vending sunt un must have al festivalurilor care vizează, dincolo de oferirea unui divertisment de calitate și de câștiguri, fidelizarea clienților.

Vendingul pe post de ”magnet de clienți”

Lista este deschisă, cumva în mod firesc, de categoria ”noutăților”, care nu ar trebui să lipsească de la aparatele de vending. Acestea pot varia de la mâncare, haine sau accesorii, însă secretul este personalizarea lor. Cu alte cuvinte, oamenii trebuie să aibă acces la un aparat de vending care să conțină produse pe care ei nu le pot găsi în altă parte. Cuvântul cheie din spatele acestei idei este exclusivitatea: clienți vor plăti pentru un serviciu nou, la care nu au acces în mod obișnuit. În plus, ei vor asocia festivalul cu ideile inovatoare.

O altă idee care merită preluată de marile branduri de data aceasta, care să devină operatori de vending pentru anumite evenimente, este activarea de produse. În ce constă asta? Ei bine, un exemplu lămuritor este dat de brandul Lacoste, care a creat, în cadrul unui festival care a avut loc în deșertul Colorado – Coachella Festival – o locație proprie cu piscină, multă verdeață în jur și un tricou polo gigantic – asociat în mod evident cu brandul, spre care vizitatorii puteau trage cu vopsea colorată. Această activitate a fost completată de alte ”vending tricks” marca Lacoste, cum ar fi un stand la care vizitatorii își puteau crea coronițe din flori naturale, în schimbul postării unei poze pe social media. Un alt exemplu în acest sens este oferit de Samsung, care a creat, în cadrul festivalul Grand Park din Chicago, un stand la care vizitatorii își puteau alege o imagine de pe un telefon și pe care o puteau avea apoi transpusă pe piele sub forma unui tatuaj cu hena.

Amplasarea unor aparate de vending care să promoveze anumite produse care urmează să apară pe piață reprezintă o altă idee strălucită prin care operatorii își pot face cunoscute serviciile – atât ale lor cât și ale unor branduri pe care vor să le expună. De exemplu, oferirea unor mostre dintr-un anumit produs poate fi o bună modalitate de a face clienții curioși, dornici să primească mai mult și, înainte de toate, încântați de un serviciu bun și gratuit. O altă posibilitate este asocierea cu artiști și crearea unor standuri la care aceștia să își poată vinde tablourile, bijuteriile sau creațiile manuale care au un avantaj greu de depășit: sunt unicate.

Dincolo de ideile expuse până acum, există o idee de vending care nu poate lipsi de la un festival: produsele personalizate. Fanii unui festival vor fi încântați să achiziționeze tricouri, șepci sau alte accesorii cu logo-ul festivalului, o imagine asociată cu experiența de la festival (poate un selfie cu un artist) sau cu trupa preferata de la festival. De exemplu, amplasarea unui astfel de aparat de vending în cadrul unui festival sportiv se poate transforma rapid în locul preferat al clienților, care cu siguranță vor fi încântați să vadă același aparat în cadrul fiecărui eveniment la care participă. Asta înseamnă, în fapt, fidelizarea clienților.

Competiția pentru un loc la un festival foarte vizitat a devenit una acerbă pentru operatorii de vending, așa că lupta se dă, de fapt, între idei și rezultatele lor. Asta înseamnă că un operator care știe că un nou client înseamnă o nouă provocare va avea cu siguranță locul rezervat la orice festival. Cu alte cuvinte, atunci când oamenii vor asocia experiența pe care un produs/ un serviciu oferit prin intermediul unui aparat de vending le-o oferă cu un anumit loc, eveniment sau brand, putem spune că activarea de produs a fost una de succes și că ideea de vending a fost una caștigătoare.

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*