IDEI DE VENDING (17) În vending va trebui să gândim în ROZ

IDEI DE VENDING (17)   În vending va trebui să gândim în ROZ

de Oana Mihalache

Chiar dacă alegerea carcasei unui aparat de vending în funcție de culoare pare una superficială, studiile empirice arată că nu este deloc așa. Sigur, nu orice culoare este potrivită pentru orice tip de aparat și produse, însă atunci când combinația este potrivită, operatorii trebuie să profite. Una dintre culorile care par să atragă atenția clienților este rozul – destul de îndrăzneț, dar cu siguranță o culoare caldă, care poate influența puternic starea clienților.

Un exemplu îndrăzneț și totodată demn de urmat vine de la compania Benefit Cosmetics, care a găsit calea ideală de a-și diferenția produsele cosmetice în aeroporturi – unde știm că la zona de duty free e plin de acest tip de produse: instalarea unor aparate de vending roz, cu un design exterior atractiv, în aeroporturi. Culoarea roz, prin amplasarea inedită și adaptarea la nevoile clienților – timpul de așteptare din aeroport – reprezintă o formulă câștigătoare. După cum spuneam, culoarea roz nu este potrivită pentru orice gamă de produse, însă Sprinkles a găsit o altă idee originală: aparate numite ”Cupcake ATM”, de la care trecătorii pot lua celebrele prăjituri la pahar, proaspete, la orice oră din zi și din seară. Aceste „ATM”-uri sunt colorate într-un roz mai stins, care să dea o notă de diafan întregului concept, fiind vorba despre produse din aria culinară.

Un domeniu care poate fi asociat lesne cu culoarea roz este cel al produselor de tipul ”sex toys” care pot fi achiziționate în America de Nord direct de la un aparat de vending. Conceptul a fost dezvoltat de PinkBox și va fi cu sigurață preluat la o scară largă. De altfel, în acest caz, rozul este culoarea care definește brandul, fiind folosită atât pentru exteriorul aparatului în sine, cât și pentru afișele/ imaginile de promovare.

Alegerea culorii roz pentru exemplele de mai sus nu este, cu siguranță deloc întâmplătoare. O studiere minimală a semnificației culorilor arată că rozul este atât culoarea iubirii, cât și a purității. De asemenea, rozul transmite bucurie, confort și un sentiment puternic de prietenie și apropiere. Prin urmare, putem spune că rozul este o culoare care ”invită” și unde își doresc operatorii mai mult să îi invite pe cei din jur decât în fața aparatului de vending. Odată ajuns acolo, clientul va fi mai departe influențat de produse, de inovația tehnologică, poate de varietate, dar și alte variabile care pot sau nu influența decizia de cumpărare. După cum am văzut, cromatica aleasă este cu siguranță un factor cu o mare influență în acest sens.

Cu certitudine sunt și exemple care par să abandoneze zona de confort a unor clienți. Candy Kittens, un comerciant de dulciuri din Londra, a folosit un concept inedit de Halloween: a amplasat un aparat de vending de o culoare roz aprins, din care ieșea o mână care părea să ofere produse gratuite trecătorilor. Când se apropiau – surpriză! – de după cabină ieșea un ”monstru” care pe unii îi amuza, însă pe cei mai mulți îi speria. Experimentul a fost însă unul reușit, având în vedere că la final cei care treceau cu bine peste sperietură erau recompensați cu produse care, de data aceasta, chiar erau gratuite.

Cu siguranță alegerea culorii roz nu a fost întâmplătoare – în primul rând a ”ademenit” clienții și în al doilea rând a contribuit, cel mai probabil, la starea de bine a acestora, care era foarte importantă pentru ca experimentul să nu fie primit cu reacții negative. Cei din spatele strategiilor de marketing au în minte o strategie simplă: important este ca amintirea sau gândurile clientului despre interacțiunea cu brandul să fie pozitive. Prin urmare, cu greu ne putem imagina un client care se oprește în fața unui aparat de vending roz și devine brusc posac. Din contră, dacă linia cromatică nu este simplă și pe fundalul roz sunt amplasate și elemente specifice unei anumite experiențe, cu siguranță va fi o interacțiune net pozitivă!

Fie că este vorba de o promoție în cadrul căreia se dau produse gratuite, fie de un concept nou, fie de produse care dau prin excelență o stare de bine, folosirea culorii roz în aceste situații nu face decât să augmenteze senzația de confort, încredere în produsul respectiv și dorința de revenire – practic trei ingrediente pe care orice operator de vending și le dorește în afacerea sa. Prin urmare, revista Vending Inside vă transmite următorul mesaj: e liber la roz!

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*