Tendinţele consumului de cafea în SUA (partea 1)

Tendinţele consumului de cafea în SUA (partea 1)

Legătura profundă a Americii cu cafeaua este mult mai complicată decât în trecut. Packaged Facts și Nielsen au realizat de curând o cercetare în rândul consumatorilor americani de cafea. Acest studiu a încercat să afle cât mai multe despre influența celor născuți între începutul anilor 1980 și începutul anilor 2000 (așa zișii milenari) asupra consumului de cafea și tipologiei acesteia.

Generaţia Milenară schimbă lumea cafelei pas cu pas. Şi înseamnă mult mai mult decât acele borcane mari pe care le vedem în cafenele, așa cum ne arată Tendinţele Naţionale ale Consumului de Cafea (TNCC) din SUA din raportul statisticilor Asociaţiei Naţionale Americane a Cafelei în 2016, care a urmărit relația în plină evoluție a Americii cu această băutură în ultimii 67 de ani.

De la cele mai noi tehnici de preparare la aprovizionarea cu cafea, cei din noua generație a iubitorilor de cafea nu sunt mulțumiți de cafeaua pregătită de părinții lor.

  • Consumul zilnic de băuturi pe bază de espresso aproape s-a triplat din anul 2008, conform ultimelor date ale TNCC 2016.
  • Între 2008 şi 2016 consumul de cafea gourmet a crescut de la 13% la 36% printre cei cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, şi de la 19% la 41% printre cei cu vârste cuprinse între 25-39 de ani.
  • Pentru băuturile numai pe bază de espresso, creşterea a fost de la 9% la 22% pentru cei cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, şi de la 8% la 29% pentru cei cu vârste cuprinse între 25-39 de ani.

În acest context, pentru prima dată în istoria TNCC, prevalența celor care pregătesc cafeaua în rândul consumatorilor din trecut a scăzut la doar jumătate din totalul consumatorilor de cafea. Luate în ansamblu, datele reflectă o tranziție în funcție de generații: o ușoară scădere a consumului total (2%, sau puțin mai mult decât marja de eroare a raportului), chiar și consumatorii mai tineri s-au dedicat cafelei lor mai mult ca oricând, prin alegerea băuturilor espresso și gourmet.

De fapt, cota de piață a „băuturilor pe bază de cafea gourmet” (BCG) a continuat să crească în 2016 – în special în rândul publicului mai tânăr. Categoria BCG include ceea ce este considerată a fi „cafea de specialitate”, oferind cafea gourmet tradițională, băuturi pe bază de espresso și băuturi cu gheață sau înghețate. Milenarii cu vârste mai mari, între 25-39 de ani, reprezintă grupa de vârstă care cel mai probabil vor alege băuturi pe bază de espresso, cappuccino, cafea, espresso, cafea gourmet, caffè americano, cafea rece și cu infuzie de nitrogen – potrivit noilor date TNCC.

Calitate sau nu?

Cafeaua premium are un cost premium – iar consumatorii s-au arătat dispuși să plătească. În timp ce numărul de cești consumate în S.U.A. a scăzut ușor în 2016, câștigurile din vânzarea cu amănuntul a continuat să crească. Piața cafelei din cadrul serviciilor alimentare a crescut cu 14.2% în ultimii 4 ani, conform cercetării Packaged Facts.

Din punct de vedere istoric, vânzările de cafea rămân crescute chiar și după recesiunea din 2008, când economiștii au prezis că profiturile din vânzarea cu amănuntul se vor prăbuşi. Cafeaua a fost întotdeauna importantă, dar comportamentul în ceea ce priveşte cumpărarea pe timpul crizei a dovedit că astăzi cafeaua este cu adevărat o prioritate printre cei din Generația Milenară.

După cum mulţi comercianţi au observat, Milenarii, a căror putere de cumpărare este în creștere (cu o putere de cumpărare de aproximativ 200 de miliarde $ pe an) reprezintă o categorie de cumpărători conştiincioşi şi care doresc să se simtă bine în locaţiile unde îşi cheltuiesc banii. Ei preferă să sprijine companiile care reflectă propriile lor valori la nivel de organizare și prin produsele și serviciile care adaugă un plus de valoare vieții lor. Potrivit cercetării desfăşurate de Nielsen în 2015, 66% dintre consumatorii americani intervievați declară că vor plăti mai mult pentru produse și servicii care provin de la firme care sunt implicate în impactul pozitiv social și de mediu, de la aproximativ jumătate în anul anterior.

De exemplu: Prețul mediu de vânzare cu amănuntul pe care prăjitorii de cafea specializați l-au încasat pentru loturile care au inclus numele cultivatorilor a fost cu aproximativ 9.95$ mai mare pe livră decât prețul mediu de vânzare cu amănuntul al loturilor care nu includ numele cultivatorilor, în conformitate cu cercetarea efectuată în decembrie 2015 de către Transparent Trade Coffee (TTC). Cu toate acestea, 28% dintre cei intervievaţi de TNCC 2016 spun că nu sunt siguri dacă această cafea este cultivată într-un mod durabil. Acest lucru sugerează o oportunitate de comunicare neexploatată pentru industrie.

–          Va urma –

sursa: Asociaţia Naţională a Cafelei din SUA

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*