2 Frați, 10 ani de business și peste 10.000 de sandwichuri pe zi

2 Frați, 10 ani de business și peste 10.000 de sandwichuri pe zi

Bogdan și Marius Luca, patronii lui Snack4u, reprezintă un exemplu de urmat în afaceri. Industria de vending din România este mai bună, mai ofertantă și are o imagine mai bună datorită lor. De ce? Pentru că prin seriozitate, ambiție și creativitate au reușit să ofere vendingului de la noi ceea ce îndeobște îi lipsește. Vă prezentăm povestea lor spusă chiar de ei, cu urcușurile și coborâșurile de rigoare, însă veridică și cu un final fericit. Iar ei nu se vor opri aici.

Vă rog să ne spuneți câteva lucruri despre începuturile companiei dumneavoastră? Cum a început totul? De unde v-a venit ideea de business?

Totul a început în urmă cu 11 ani, atunci când împreună cu fratele meu, Marius, lucram în Anglia și am hotărât să nu mai muncim printe străini și să ne întoarcem acasă.

Deoarece am plecat cu experiență în domeniul producției de sandwichuri, ne-am decis să deschidem în România o firmă cu acest segment de activitate.

Astfel, în 2006 am lansat brandul Snack4U cu un capital 100% românesc dedicat exclusiv producerii și distribuției de sandwichuri.

Datorită promptitudinii, corectitudinii și calității cu care lucrăm, Snack4U este printre principalii jucători ai pieței, și azi ne mândrim cu un portofoliu de peste 1000 de clienți activi.

Deoarece ne dorim să fim alături de consumatori cu produse cât mai proaspete și sănătoase, am implementat un sistem de management al calității, care îndeplinește condițiile ISO 2200 și ISO 9001.

Anul acesta împliniți 10 ani de activitate pe piața producerii și distribuției de sandwichuri și deserturi. Care ar fi cea mai notabilă realizare pe care ați avut-o pe parcursul acestei perioade?

Realizarea notabilă, daca o putem denumi în acest fel, este una atipică și cumva am numi-o noi “supraviețuirea” după colaborarea cu Mic.RO unde “peste noapte” proiectul a fost închis și am rămas, până în ziua de azi, cu o sumă foarte mare de recuperat. Dar cum orice eșec este o lecție, am învățat și am mers mai departe. Am fost nevoiți să regândim strategia de business pe repede înainte. Tot răul spre bine pentru căîntr-un final am devenit mai puternici, dar și mai exigenți în alegerea și creșterea portofoliului de clienți.

Altfel spus, după această experiență neplăcută, dar din care am învățat multe, am construit parteneriate consolidate pe o colaborare mult mai deschisă și de încredere; după cum vă spuneam, în momentul de față avem un portofoliu de peste 1000 de clienți activi!

Succesul nostru a continuat și treptat am încheiat contracte solide cu câțiva parteneri de renume, printre care Petrom/OMV, Mol România, Rompetrol și ne-am extins din nou rețeaua, la nivel național.

De ce credeți că sunt mulțumiți clienții de produsele și serviciile dumneavoastră? Cu ce vă diferențiați de alții?

Cartea noastră de vizită în fața colaboratorilor și a clienților este calitatea și seriozitatea!Cu multă pasiune și atenție preparăm zi de zi peste 10.000 de sandwichuri proaspete și gustoase.  Cât despre servicii, spunem cu încredere că livrăm la nivel național, fără întârziere și în cele mai bune condiții, pentru toți clienții, fără a face diferențe între cei mari și cei mici. Pentru noi nu contează că un client comandă 500 de produse, iar altul 30. Toți colaboratorii sunt importanți și îi tratăm cu respect în egală masură.

Ați implementat un sistem de calitate, care îndeplinește condițiile standardului ISO 2200 și ISO 9001. Practic care sunt beneficiile pe care le aduce clienților acest efort al firmei dumneavoastră?

Am implementat acest sistem, care din punctul nostru de vedere este vital, pentru a avea un control mai bun asupra produselor în fluxul lor de “viață”. Astfel, în cazul în care s-ar putea întâmpla ceva, să știm ce și de unde să retragem produsele, astfel încât consumatorul final să fie în siguranță.

Cum ați caracteriza echipa SNACK 4U?

Suntem un colectiv tânăr, cu idei constructive, aflat în permanentă interacțiune. Urmărim continuu satisfacerea cerințelor clienților prin calitatea serviciilor. Am putea să ne caracterizăm prin trei cuvinte: o echipă ambițioasă, serioasă și creativă.

Care sunt principalele produse din portofoliul SNACK4U?

Cele mai vândute produse sunt baghetele, după care avem gama “panino”, pe care o cumpără în general operatorii de vending, și nu în ultimul rând, sandwichurile triunghiulare, care mie personal îmi plac foarte mult.

În afară de aceste produse principale, mai avem Tortilla cu pui fajitas și Bagel cu somon.

Din păcate, în România, lumea încă se uită la preț, înaintea calității. Într-adevăr, se poate observa o mică ascensiune în preferințele consumatorilor pentru produse de calitate, dar nu este o ascensiune suficientă. Cu siguranță în următorii ani, piața se va schimba, iar o dată cu ea se vor schimba și produsele existente pe piață.

Cât reprezintă din totalul clienților dumneavoastră operatorii de vending? Ce își doresc aceștia de la un furnizor de sandwichuri de top, așa cum sunteți dvs.?

Din totalul clienților, operatorii de vending reprezintă în jur de 25%.

În ultima perioadă, clientul final de vending a început să devină din ce în ce mai pretențios și vrea să fie respectat prin produsele și serviciile pe care i le oferim. Așadar, credem că în timp oamenii își vor aloca pentru produsele de vending din aparate, inclusiv sandwichuri, sume din ce în ce mai mari dacă în schimb vor primi calitate.

Vă rog să ne comunicați principalele 3 schimbări pe care le-ați identificat în comportamentul clientului în ultimii ani.

  1. Chiar dacă pretul este important în alegerea unui produs, se poate observa o atenție mai mare la calitatea ingredientelor folosite. Sunt căutate din ce în ce mai mult produsele ecologice sau organice, proaspete, fără aditivi.
  2. Sandwichurile cu care am crescut noi încep să dispară – consumatorii caută combinații de ingrediente care să aibă un aport caloric cât mai mic – să compenseze cumva cu lipsa de timp pentru sport. Desigur, gustul, savoarea produselor este un alt element important – pentru că, toată lumea își dorește să mănânce ceva gustos, proaspăt și care să nu îngrașe.
  3. Sunt dispuși să plătească mai mult pentru un produs mai bun, dar această tendință se va manifesta în timp.

Care este actuala viziune SNACK4U și spre ce vă îndreptați în următorii 10 ani?

Anul următor ne pregătim pentru creșterea capacității de producție și astfel ne vom muta într-o nouă fabrică. Odată cu acest pas ne vom pregăti pentru a intra și pe piețele din centrul Europei: Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria.

Care este trendul în segmentul dumneavoastră de piață și cum se raportează SNACK4U la acesta?

Se observă o tendință de creștere în consum a produselor dietetice, vegane și sofisticate.

Probabil că în următoarea perioadă va crește considerabil numărul celor care renunță la carne, indiferent de proveniență, și vor căuta ingrediente prospete, sănătoase și gustoase care să compenseze.

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*