Microsoft a lansat o suită de instrumente pentru companii care ar putea avea un impact major asupra interacțiunii dintre aparate și oameni. Noile instrumente Microsoft sunt concepute pentru a pune inteligența artificială în aparatele și aplicațiile de zi cu zi. Evidențiind aceste capacități de inteligență artificială, aparatele recunosc emoțiile umane prin crearea de programe care pot identifica și răspunde la imagini, sunete și cuvinte. Un astfel de instrument ar putea avea aplicații printre alte dispozitive, în aparatele de semnalizare digitală și în aparatele de vending.

Ce este API?

Application Programming Interface (API) reprezintă o interfață pentru programarea de aplicații. De obicei este vorba despre interfața dintre programele de aplicație și sistemul de operare, care stabilește în amănunt modul în care programele de aplicație pot accesa (apela) serviciile sistemului de operare sub care rulează.

Uber folosește “Face API” pentru securitate

Mai mult de 1,5 milioane de oameni din întreaga lume sunt conducători auto parteneri Uber -mame, tați, și studenți cu o mașină și dorința de a câștiga niște bani în plus – și peste 2 miliarde de călătorii Uber au fost finalizate. Prin potrivirea călătorilor cu șoferii, compania oferă oportunități de muncă flexibile, întărește economiile locale și îmbunătățește accesul la transport.

Uber face o prioritate din liniștea sufletească a conducătorilor parteneri și deopotrivă a călătorilor. Filozofia Uber este “fără străini”. Așa că au proiectat platforma prin care le fac cunoștință călătorilor cu șoferii imediat, pentru a promova confortul de ambele părți. Uber trimite fotografii ale șoferilor la călători de îndată ce mașina lor este pe drum, iar platforma oferă un sistem comun de evaluare a conducătorului auto – călătorului. Călătoriile efectuate cu Uber sunt urmărite prin GPS, lăsând o urmă digitală, iar compania verifică atent toți șoferii-parteneri înainte ca aceștia să poată avea acces la aplicație.

Cu toate acestea, uneori șoferul Uber care apare nu arată ca persoana din fotografia primită de călător. De obicei, nepotrivirea este de natură nevinovată – șoferul poartă ochelari de soare sau poate și-a lăsat barbă de când a fost făcută fotografia originală pentru Uber. Dar pentru Uber este important ca șoferul din spatele volanului să se potrivească profilului contului conducătorului auto, atât pentru a proteja călătorii cât și pentru a se asigura că nu a fost compromis contul șoferului. Uber dorește să se asigure că persoana pe care am văzut-o și aprobat-o este persoana din spatele volanului.

Compania a apelat la tehnologie pentru a veni cu un mod inteligent de a își realiza obiectivul fără a afecta în mod negativ partenerii sau șoferii. “Securitatea excelentă este în mod frecvent aproape invizibilă”, au declarat reprezentanții Uber. Ei au vrut să evite măsurile împovărătoare, în favoarea verificării din “spatele scenei”, care le-ar permite partenerilor și călătorilor să își continue ziua fără să se simtă ca și cum au trecut pe la linia de securitate din aeroport. Uber a decis să adauge tehnologia recunoașterii faciale la o serie de metode de verificare pe care le utilizează deja.

Serviciile Cognitive Microsoft

“Face API” este unul dintre Serviciile Cognitive de la Microsoft, o colecție de servicii create de Microsoft Research pentru a le oferi companiilor posibilitatea de a beneficia de vizualizarea de înaltă calitate, de vorbire, limbă și tehnologiile de recunoaștere cu doar câteva linii de cod.

Uber spune ca ceea ce i-a impresionat cel mai mult la această tehnologie a fost capacitatea ei de a compara pozele în diferite unghiuri, focalizări și condiții de iluminare, care sunt esențiale pentru condițiile de necontrolat cum ar fi șoferii care își fac selfie-uri noaptea în mașinile lor. Se pot face potriviri exacte într-o gamă largă de condiții. Lui Uber îi place, de asemenea, performanța, precizia și scalabilitatea lui “Face API”, care poate compara fotografiile și poate reveni cu o potrivire în câteva milisecunde, chiar și dintr-o fotografie care s-ar putea să nu fie de cea mai înaltă calitate.

Chiar dacă mii de parteneri se conectează la platforma Uber în fiecare oră, timpul de răspuns din partea “Face API” este incredibil, permițându-le să verifice șoferii fără a îi încetini. În cazul în care potrivirea nu are succes, platforma Uber este suficient de inteligentă pentru a observa, de exemplu, că problema poate fi o reflexie de la ochelari și va îi solicita conducătorului auto să îi înlăture și să încerce din nou.

Uber a testat procesul de conectare prin verificare vizuală – pe care îl numește Verificare în timp real a identității – cu mii de șoferi din Statele Unite și intenționează să-l folosească și pentru cei peste 1 milion de șoferii ai săi din toată lumea până la sfârșitul anului 2016.

Verificarea în timp real a identității este un câștig pentru ambele părți părtașe ale experienței de călătorie, spun cei de la Uber. Se face o verificare rapidă a identității conducătorului auto, în timp real, cu un nivel scăzut de stres, adăugând încă un nivel de protecție a conducătorilor auto, prevenind o eventuală compromitere a conturilor lor și adăugând un alt nivel de responsabilitate față de călători, respectiv, că în spatele volanului se află persoana care trebuie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*