În mediul de astăzi, operatorii de vending se luptă cu numeroase amenințări externe, pentru a obține venituri. Conform unui raport din zona Office Coffee Service (OCS), două dintre direcțiile pe care firmele de vending trebuie să-l urmeze pentru a avea succes în perioada următoare sunt: servicii dezvoltate în zona de oficiu și opțiunile cu cafea premium într-o singură ceașcă.

Serviciile de oficiu

Acest ultim an a fost important pentru operatorii care oferă servicii de aprovizionare a camerelor de oficiu cu alimente și băuturi plătite de angajatori și oferite gratuit angajaților, servicii denumite servicii de oficiu sau micro-bucătărie. Operatorii au anunțat aceste servicii ca fiind între primele trei generatoare de venituri în 2016/2017. Aceste servicii reprezentau doar 8,6% din venituri, dar imediat a doua cea mai mare cotă din venituri erau băuturile nealcoolice și sucurile de fructe, care se pot include, de asemenea, în serviciile de oficiu, ceea ce face ca procentul să crească cu încă 11% din vânzări. Valoarea se apropie de cea a cafelei, care reprezenta 40% din venituri.

Cum se face că aceste servicii de oficiu sunt într-o creștere atât de rapidă? Întrucât generația de Milenari avansează pe piața muncii, solicită mai multe beneficii în locație, iar companiile încep să-i asculte și să le ofere beneficii suplimentare pentru a le asigura condiții de muncă mai bune. Economia în creștere ajută de asemenea, iar aceste afaceri în plină expansiune sunt dispuse să investească în avantaje care să atragă și să fidelizeze angajații. Operatorilor li se solicită să asigure alimente și gustări în locații, care se vor oferi gratuit angajaților, să reaprovizioneze în mod regulat bucătăriile, să ofere automate de cafea și băuturi calde care recreează experiența de cafenea, și să adauge elemente suplimentare care să transforme cu adevărat o cameră pentru pauze într-un spațiu social, care inspiră și creează o cultură atrăgătoare a companiei. Acesta este răspunsul pentru companiile care doresc să economisească bani cu cantinele, dar au un buget și un număr de angajați suficiente pentru a susține furnizarea de alimente convenabile și băuturi speciale în locație, pentru ca angajații să nu trebuiască să părăsească locul de muncă pentru a le achiziționa.

Dezvoltarea sistemului cu o singură ceașcă

Atât angajatorii, cât și angajații, adoră ideea unei singure cești de cafea realizată o dată, de către un aparat de cafea table top. Este vorba de cafea personalizată, într-un mediu în care nu exista înainte posibilitatea unei astfel de cafele. Este, de asemenea, în continuare ceva nou, în special când se folosesc boabe premium sau echipamentul are o interacțiune mai sofisticată, precum un ecran tactil ce permite utilizatorilor să își realizeze propriile rețete.

Sistemul cu o singură ceașcă a atras consumatorii și mai mult în perioada 2016-2017, în ciuda faptului că prețul per ceașcă este mai mare. Majoritatea dintre furnizorii de servicii OCS au raportat că au înregistrat creșteri ale numărului de echipamente furnizate pe sistemul cu o singură ceașcă. Automatele de cafea cu o singură ceașcă se apropie acum de 20% din totalul de automate de cafea instalate în lume, cifră spre care se îndreptau acum aproximativ 5 ani, când îngrijorările privind calitatea și valoarea au plafonat vânzările asociate sistemului cu o singură ceașcă.

Automatele de cafea care înregistrează cea mai mare creștere

Alte opțiuni cu sistemul cu o singură ceașcă sunt de asemenea în creștere. Automatele de cafea cu capsule, în special, au înregistrat o revenire privind cota de piață, fiind instalate din ce în ce mai multe. Totuși, anul acesta, cel mai popular automat de cafea cu o singură ceașcă, conform răspunsurilor dintr-un chestionar, a fost cel cu boabe. Acesta macină boabe întregi. Pregătește espresso, pregătește caffe latte. Automatele cu boabe au numeroase avantaje. Sunt versatile, ceea ce permite folosirea oricărui tip de cafea, de la mărcile naționale, până la cafeaua prăjită local.

Cafelele prăjite local reprezintă un interes special pentru anumite locații. Acestea sunt cafelele care uneori au o cafenea sau o sală de degustări și care și-au clădit o reputație în zonă. Clienții sunt dispuși să plătească mai mult pentru aceste loturi mici sau linii artizanale. Uite o idee bună și pentru piața românească, daca este cineva care să o pună în practică.

Automatele de cafea cu boabe asigură versatilitate și costuri reduse

Deoarece un astfel de automat este umplut cu boabe întregi, există mai multe opțiuni, iar costurile cu ambalarea sunt inexistente. Dezavantajele sunt costul acestor automate și mentenanța suplimentară. Majoritatea operatorilor iau în considerare relația cu clienții, înainte de a instala un automat de cafea cu boabe. Spre exemplu, trebuie să fie desemnată o persoană din locație, care să umple recipientul cu cafea și să curețe sistemul de măcinare, de obicei cineva de la administrație, asta în cazul în care operatorul nu are agent în zonă care face vizite constante. Este necesară de asemenea și curățarea regulată a echipamentului, deoarece majoritatea acestor automate oferă și cafea solubilă, pentru anumite băuturi speciale.

În prezent, serviciile premium au devenit o normalitate, motiv pentru care trebuie să evoluăm și să oferim lucruri care să aducă la un nivel superior zona pentru pauze. Cafeaua este unul din cele mai importante elemente, deoarece o mare parte a angajaților s-au dezvoltat, trăind și muncind în cafenele și cu cafea gourmet. Din fericire, industria de vending și în special OCS este mai mult decât capabilă să ofere clienților acest lucru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*