Numele firmei DANEMAR provine de la numele celor doi fondatori: Gabriel DĂNESCU și Victor MARIN, doi studenți la Politehnică fascinați de ideea că, într-o bună zi, toate lucrurile ar putea...

DANEMAR, PĂSTRĂTORII VISELOR

Numele firmei DANEMAR provine de la numele celor doi fondatori: Gabriel DĂNESCU și Victor MARIN, doi studenți la Politehnică fascinați de ideea că, într-o bună zi, toate lucrurile ar putea să meargă singure, sau altfel spus: AUTOMAT.

Povesteşte Victor Marin:

Povestea începe undeva în anul 1982, când doi adolescenţi nimeresc întâmplător în aceeaşi bancă la Liceul Gheorghe Lazăr din Bucureşti. Şansa lor a fost ghemul de vise pe care, în banca lor, cei doi l-au depănat împreună, împletind o prietenie care trăieşte peste ani. Din vise şi-au croit apoi IDEI!

DĂNESCU, MARIN ŞI MAPA CU SCHIŢELE PERPETUUM MOBILE, 1983

DĂNESCU, MARIN ŞI MAPA CU SCHIŢELE PERPETUUM MOBILE, 1983

La o oră de fizică (mecanică) în clasa a IX-a, am aflat despre existenţa teoretică a „Perpetuum Mobile” şi pentru că în adolescenţă nici un vis nu-i prea mare, ne-am propus să-l inventăm noi şi astfel să devenim celebri şi bogaţi.

Încet-încet anii au trecut şi am acceptat ideea că, cel puţin pentru moment, este im­po­sibil să realizăm un Perpetuum-Mobile… dar ce frumos ar fi fost să fie…ca mecanismele să se mişte toate singure, de la sine… fără intervenţia omului, automat… AUTOMAT!!! Iată cuvântul care o dată pronunţat s-a cuibărit în mintea noastră pentru mai târziu.

Primăvara anului 1990, la puţin timp după Revoluţie. Îmi aduc aminte că iarna se încăpăţâna să plece şi noi, studenţi fiind, ne-am dus la bere la terasa Cina. După ce am dat zăpada jos de pe masă cu mâinile goale, am „instalat” sticlele cu bere şi într-un cerc de prieteni, am anunţat festiv că avem de gând să înfiinţăm o firmă. Toată lumea a izbucnit în râs, un râs cu lacrimi, iar un coleg mai hâtru a întrebat: „Şi cum o să-i spuneţi, bă?! Danemar?!! Ha, ha, ha!”… şi DANEMAR i-a rămas numele.

Prima firmă, Danemar Import-Export, înfiinţată în iunie 1990, avea ca obiect de activitate importul şi distribuţia de copiatoare, fax-uri şi tehnică de calcul. Am reuşit să construim o reţea de distribuţie la nivel naţional, cu o structură impresionantă de 40 de centre zonale de service şi vânzări, iar pentru o scurtă perioadă de timp am preluat poziţia de lider de piaţă în domeniu. Nu era puţin lucru, mai ales că aveam doar 23 ani. Cum şi ce s-a întamplat cu toate acestea, este deja o altă poveste pe care am să o spun cu altă ocazie.

DĂNESCU ŞI MARIN – RESPECTABILI OAMENI DE AFACERI, 1992

DĂNESCU ŞI MARIN – RESPECTABILI OAMENI DE AFACERI, 1992

Încercând o diversificare a activităţii, în martie 1993 am înfiinţat Danemar Trading, având ca obiect de activitate comerţul cu materiale industriale (cabluri electrice, ţeavă din cupru, etanşări şi uleiuri industriale, etc). De aici se trage şi denumirea de „Trading” din numele firmei.

Am reuşit să ne evidenţiem şi să avem performanţe şi în acest domeniu, derulând operaţiuni de mare anvergură şi colaborând cu cei mai mari producători din Europa. La începutul anilor 2000 am reuşit să stabilim noi standarde în comerţul cu materiale industriale prin internet.

Un moment important în istoria firmei, este întâlnirea mea cu Virgil Pogăceanu, actualul nostru director tehnic.

VIRGIL POGĂCEANU, 2007

VIRGIL POGĂCEANU, 2007

La începutul anului 2002, m-a vizitat la firmă un bun prieten, însoţit de o persoană pe care nu o cunoşteam (Virgil). Nu-mi amintesc exact ce am discutat dar, după câteva zile, m-a sunat prietenul meu şi m-a întrebat dacă nu am nevoie la firmă de un bun inginer:

„Despre cine este vorba, tipul ăla cu care ai venit la mine?”, am întrebat.

„Da, despre el este vorba. A venit de câteva săptămâni din America, unde era stabilit, şi ambasada tergiversează să-i prelungească viza. Se plictiseşte acasă şi până când o să obţină viza, s-a gândit să lucreze pe undeva, mai mult de amorul artei.”

Am făcut o pauză mai lungă şi am ezitat:

„…ştiu şi eu ce să spun?!”

Adevărul este că Virgil îmi lăsase impresia unui om foarte serios şi deşi el avea atunci vârsta pe care o am eu astăzi, cred că acesta a fost motivul pentru care am ezitat.

„O să vezi că n-o să-ţi pară rău!” a mai zis prietenul meu şi se pregătea să încheie convorbirea.

„Bine, hai să încercăm, roagă-l să mă sune!”

A fost doar o fracţiune de secundă în care prietenul meu ar fi putut să închidă şi totul putea fi astăzi diferit. Şi astăzi îi mulţumesc acestuia pentru această recomandare, pentru că fără Virgil, Danemar nu ar fi fost astăzi aici. Cu o pregătire profesională de excepţie, cu o înţelepciune şi o răbdare de invidiat, Virgil a modelat entuziasmul şi energia mai tinerilor săi colaboratori şi şi-a câştigat locul în rândul asociaţilor firmei.

„Muzica readuce timpul care a trecut!”

Tonomat

Tonomat

După aproape 10 ani de alergat printre platforme industriale, într-o zi am simţit că aş vrea să fac şi altceva.

Mi-am amintit atunci de visul adolescenţei, ascuns într-un sertar, în care toate lucrurile funcţionau AUTOMAT. Iniţial m-am gândit la tonomate de muzică, pentru că în liceu eu şi Gabi cochetasem cu muzica şi, în ultimul an de liceu, înfiinţasem o formaţie rock. Aşa am ajuns la firma Wurlitzer – producător german de automate şi tonomate, iar în 2003 am început colaborarea cu aceştia. La început ne-am străduit să vindem tonomate muzicale, însă fără prea mare succes. Apoi, timp de un an, am promovat asiduu automatele de snacksuri şi băuturi reci… însă succesul a întârziat să apară şi de această dată. Poate că eram puţin înaintea vremurilor!

La sugestia unor prieteni, am încercat o altă abordare – am deschis în paralel o firmă dedicată exclusiv operării de automate. Acea perioadă a fost una de pionierat pentru operarea automatelor de snacksuri, astăzi aş numi-o „Epoca Romantică” şi am să explic şi de ce: eram contactaţi telefonic de diferiţi locatori care solicitau instalarea de automate. Dialogul se purta astfel:

„Câte persoane sunteţi în locaţie?” întrebam noi.

„Vreo 500, dar fără acces la o altă sursă de a cumpăra alimente” ziceau ei.

„Ne pare rău, dar nu vă calificaţi!”

„Alo, aloo, nu închideţi… dar dacă v-am plăti noi o sumă lunară, doar ca să puneţi un automat şi la noi?”

„Vă sunăm noi…”

„…beep, beep, beep”.

WURLITZER 850 - „STATE OF THE ART” VENDING MACHINE 2007

WURLITZER 850 - „STATE OF THE ART” VENDING MACHINE 2007

Experienţa acumulată în cei aproximativ doi ani de operare a fost cea mai bună investiţie pentru Danemar şi chiar dacă nu ne-am atins obiectivele financiare, am înţeles problemele cu care se confruntă un operator de vending. Astfel am realizat că una dintre marile probleme în operare este legată de funcţionarea defectuoasă a sistemele de plată. Şi pentru că la acel moment nu existau în România firme specializate exclusiv în sisteme de plată, am început să colaborăm direct cu producătorii de echipamente. Am lucrat îndeaproape cu firma germană NRI, le-am trimis eşantioane de monede, astfel încât au reuşit să-şi recalibreze acceptoarele pentru moneda românească şi să le facă să funcţioneze perfect. Colaborarea noastră a fost atât de strânsă şi de eficientă încât în 2005, Danemar a devenit partener oficial NRI–CRANE în România, cu drept exclusiv de import şi distribuţie. Acela a fost un moment important pentru noi, pentru că alături de încredere, nemţii au investit în şcolarizarea personalului şi în dotarea firmei noastre cu echipamente profesionale de service de specialitate.

Am vândut firma de operare unui firme de catering şi ne-am concentrat energia în direcţia sistemelor de plată.

În 2006, firma canadiană Cash Code, specializată în fabricarea validatoarelor de bancnote, a fost achiziţionată de grupul american CRANE şi a devenit astfel o „soră” a firmei NRI. Şi pentru că firma Cash Code nu era prea cunoscută în Europa, CRANE a decis să utilizeze reţeaua de vânzări şi service a firmei NRI, oferindu-ni-se astfel o imensă oportunitate de a avea o soluţie completă de sisteme de plată de înaltă calitate, cu aplicaţii în mai multe industrii: vending, ticketing/parking, gaming, kiosk şi banking.

Ne-am aşezat astfel pe o piaţă care se afla în continuă dezvoltare şi care era în căutarea unor sisteme de plată fiabile. Cu experienţa noastră în operarea automatelor, ştiam exact necesităţile pieţei. Aceasta a fost „Viziunea”, nu ne mai rămânea decât să restabilim Misiunea şi Valorile companiei noastre şi să trecem la Acţiune! Nu este suficient să ai un produs performant dacă nu oferi clientului şi suportul de care are nevoie: suport tehnic pentru instalare/implementare, setare/configurare personalizată a echipamentelor, garanţie, service şi întreţinere.

A urmat apoi o perioadă înfloritoare pentru industria de vending din România, dar şi pentru Danemar. Anii care au urmat au rămas în istoria firmei sub denumirea de „Golden Years”, datorită volumului mare de vânzări şi al numărului mare de clienţi noi, Danemar devenind lider pe piaţa sistemelor de plată cu numerar.

Mai departe? Mai departe e ACUM!

VICTOR MARIN ŞI GABRIEL DĂNESCU 2018

VICTOR MARIN ŞI GABRIEL DĂNESCU 2018

Filozofia firmei s-a identificat cu marfa cea mai de preţ a zilelor noastre, dezideratul numărul unu al omenirii:  TIMPUL. Danemar îşi ajută clienţii să nu piardă timp, iar timpul înseamnă bani. Astfel, firma a implementat un sistem informatic personalizat care, pe baza unor proceduri interne foarte clare şi precise, diminuează la maxim timpul de intervenţie asupra unui obiectiv raportat.

Şi, iată, în ultimă instanţă, putem spune că, astăzi, firma Danemar operează cu cea mai valoroasă  monedă a lumii, timpul. Cu un exerciţiu de imaginaţie, cititorul poate construi imaginea unei reţele de proceduri interne, construite cu migală, unde în fiecare întretăiere sau nod, vezi licărind o luminiţă.

Acela este timpul pe care DANEMAR, aşteptând solicitările clienţilor săi, îl păstrează şi-l oferă prompt acestora, ca un adevărat TREZO­RIER.