Veniturile înregistrate de băuturile calde în anul 2016 au fost de 716 milioane de lei Asociația Europeană de Vending a dat publicității de curând Raportul său privind Piața Europeană de...

Piața de Vending din România în urma analizei raportului de piață EVA – Ultima Parte

Veniturile înregistrate de băuturile calde în anul 2016 au fost de 716 milioane de lei

Asociația Europeană de Vending a dat publicității de curând Raportul său privind Piața Europeană de Vending unde pentru prima oară a fost inclusă și țara noastră.

Datorită relațiilor extrem de bune pe care le avem cu forul european de vending suntem în măsură să continuăm să vă oferim în premieră informații extrem de interesante și de utile despre piața de vending din România. Vă prezentăm o ultimă analiză a acestui raport și vom încerca să concluzionăm.

Creșterea pieței se datorează băuturilor calde

În timp ce băuturile reci, snacks-urile și mâncarea stagnează sau înregistrează mici creșteri. Trendurile privind veniturile se bazează pe consum și pe preț. Veniturile totale realizate de piața românească de vending în anul 2016 au fost de 897 de milioane de lei, mai mari decât cele înregistrate anul anterior studiului, când s-au înregistrat venituri de 847 milioane de lei.

Veniturile înregistrate de Băuturile Calde au fost de 716 milioane de lei, mai mari față de cele din 2015 când s-au înregistrat 679 de milioane de lei. Veniturile din Băuturi Reci au fost în 2016 de 72 de milioane de lei, mai mari cu 4 milioane de lei față de anul precedent. Veniturile din Snacks-uri au fost de 35 de milioane de lei, cu doar 3 milioane mai mari față de 2015. Iar veniturile din dispersarea de mâncare la automatele de vending în 2016 au fost de 74 de milioane, cu 4 milioane mai mari decât anul luat de referință, 2015.

Câteva concluzii finale după analizarea raportului de piață EVA:

  • 726 de milioane de produse au fost distribuite de automatele de vending din România în anul 2016
  • Cu 31,5% a crescut numărul aparatelor reci în piața de vending în anul 2016, de la 1600 de aparate de acest gen în 2010 la 2900 în 2016
  • Aparatele de băuturi calde oferă în medie pe săptămână 215 unități, în scădere față de 2010 cînd se înregistrau 235 de unități
  • Existau 26.800 de automate ce eliberează băuturi calde în 2016, cu 15,9% mai multe ca în 2015. Din totalul lor 8500 ofereau cafea instant (cu 3,5% mai mult ca în precedentul an), iar 18.300 ofereau cafea naturală (cu 22,7% mai multe ca în 2015).
  • Numărul aparatelor de vending a crescut de la 17% în 2010 la 29% în 2016
  • Piața de combi era împărțită în 2016 între băuturi reci 41%, gustări 32% și mâncare 27%
  • Rata de penetrare a vendingului în România este de 1 automat la 215 persoane! În Germania această rată de penetrare este de 150 de persoane la un aparat, iar în Olanda de 60 de persoane la un automat
  • Zonele în care sunt găzduite automatele de vending în România se împart în mod egal între Spațiul Privat și cel Public: 50%-50%, în timp ce media europeană se împarte între 80%-20%.
  • Numărul de aparate consemnate de studiu ca fiind în operare pe piața noastră de vending în anul 2016 este de 91.600 de aparate
  • Numărul aparatelor ce distribuie băuturi calde  a crescut de la 70.700 de automate în 2010 la 82.500 de bucăți în 2016
  • Dacă în 2010, 25% dintre automate erau noi, acum acest procent a ajuns la 40%

Sperăm că seria aceasta de articole dedicată evoluției pieței noastre de vending în ultimii ani să vă fi oferit ceva mai multă informație decât aveați despre domeniul pe care activați în urmă cu câteva luni.

Orice persoană interesată să achiziționeze sau să obțină raportul de țară al României sau al altor țări poate vizita site-ul EVA pentru mai multe informații: http://www.vending-europe.eu și îi poate contacta în mod direct pe reprezentanții EVA pentru a intra în posesia întregului pachet de informații.

Revista noastră mulțumește și pe această cale Asociației Europene de Vending pentru amabilitatea și deschiderea lor privind buna informare a publicului și a pieței cu privire la activitățile generale, dar și specifice ale celei mai mari asociații de vending din lume.