Cei din Guangzhou, China, ce doresc să își cumpere o mașină pot acum să își achiziționeze mașina sau să testeze o mașină utilizând o aplicație pentru telefoanele inteligente și un...

Alibaba și Ford lansează vânzări de automobile din aparate de vending gigantice

Cei din Guangzhou, China, ce doresc să își cumpere o mașină pot acum să își achiziționeze mașina sau să testeze o mașină utilizând o aplicație pentru telefoanele inteligente și un aparat de vending de mașini. Facilitatea a rezultat din parteneriatul semnat între Ford și Alibaba acum doi ani.

Denumit Super Centrul de Test-Drive, acest loc găzduiește zeci de mașini marca Ford într-o clădire cu mai multe etaje. Utilizatorii aleg mașina pe care o doresc prin intermediul aplicației Tmall și au opțiunea de a o testa timp de trei zile.

Se pare că serviciul ademenește cumpărătorii potențiali ai serviciilor și furnizorilor Alibaba cu reduceri și stimulente în funcție de modul lor de utilizare a ecosistemului Alibaba.

Conceptul depozitării mașinilor în facilități mecanice este aproape pe atât de în vârstă ca și cel al mașinii în sine. Primul sistem a apărut în anul 1905 și s-a dezvoltat pentru a găzdui mii de mașini, deși, defectele mecanice au scăzut interesul față de sistem. Depozitarea mașinilor astfel are beneficiile sale, deoarece aproape că elimină riscul furtului, avariilor și adesea duce la depozitarea mașinilor într-un spațiu mai mic.

Carvana operează aparate de vending de mașini similare în Statele Unite. Tempe, o companie start-up le permite celor interesați să introducă o monedă inedită pentru a li se livra mașina din aparatul de vending. Este drăguță și uneori îți trebuie ceva drăguț pentru a fi în avantaj.

Se pare că avantajul Super Centrului de Test-Drive se trage din înțelegerea sa aprofundată cu privire la potențialii cumpărători. Datele furnizate de Alibaba pot duce la o experiență interesantă de cumpărături, mai ales dacă prezintă oferte în funcție de stilul de viață perceput al unei persoane. În caz contrar, sigur va fi o tactică de marketing distractivă pentru că nimic nu se compară cu un aparat de vending de mașini cu urechi uriașe de pisică.

Alte aparate de vending similare sunt planificate pentru lansare în Beijing și Hangzhou.

Alibaba a declarat că utilizatorii Tmall, platforma de cumpărături online de la Alibaba, cu credit pozitiv, pot cumpăra o mașină de la aparatul de vending, fără ajutor uman, în mai puțin de 10 minute.

Aceștia selectează pur și simplu un model pe aplicația mobilă Taobao de la Alibaba, își scanează fața în aplicație și când ajung la aparatul de vending, își verifică identitatea înainte de livrarea vehiculului.

Înscrierea este complet mobilă pe platforma Tmall sau în aplicația mobilă Taobao.

Odată ce un vehicul Ford a fost ales, clientul își face un selfie pentru a se asigura că acesta este singurul care poate lua mașina, achită un avans electronic și poate programa data și ora preluării, toate acestea prin aplicație. La aparatul de vending din Guangzhou, clienții pot să ia o altă mașină dacă nu sunt satisfăcuți de alegerea făcută.

Ford și Alibaba au semnat un contract de colaborare pe trei ani în decembrie anul trecut, permițând producătorului american de mașini să achiziționeze diverse noi oportunități de retail, de la pre-vânzare, test drive-uri și până la opțiuni de leasing prin Tmall.

Test-drive-urile sunt gratuite, în cazul în care clienții au un respectabil scor de credit de cel puțin 700.

În China, guvernul își clasifică cetățenii utilizând un sistem de clasificare socială. Sistemul de clasificare al creditelor Ant Financial, afiliat Alibaba, este cunoscut sub denumirea de Zhima sau Sesame Credit, și este un serviciu de clasificare credit privat, cu acord explicit, independent. Alibaba a afirmat că utilizatorii cu un scor Zhima mai mic de 700 vor fi nevoiți să plătească o taxă. Utilizatorii pornesc cu un scor de 550 atunci când nu au un istoric de tranzacții, cu scoruri ce încep de la 350 până la 950.

Pentru gigantul din domeniul comerțului electronic nu este prima dată când comercializează autoturisme online și prin aplicații mobile. În 2016, Maserati a vândut 100 de mașini în 18 secunde, în timpul unei vânzări flash pe Tmall.

Achiziționarea de mașini online a devenit mai populară în ultimii ani, odată introducerea vânzărilor de autoturisme prin internet de către producătorul de mașini electrice Tesla.

Alte branduri, cum ar fi Hyundai, Daimler Benz, BMW și Volvo, au introdus, de asemenea, vânzarea de automobile online pe site-urile lor în ultimii ani.