Un sistem de parcare a mașinii este un dispozitiv mecanic ce sporește capacitatea de parcare într-o parcare. Sistemele de parcare sunt în general alimentate de motoare electrice sau pompe hidraulice care mută vehiculele într-o poziție pentru depozitare.

Aceste sisteme de parcare a mașinii pot fi tradiționale sau automate. Sistemele de parcare a mașinii pe mai multe nivele automate sunt mai puțin costisitoare per loc de parcare, de vreme ce tind să necesite mai puțin volum construit și mai puțină suprafață la sol comparativ cu o facilitate care are aceeași capacitate. Pe termen lung, sistemele automate de parcare a mașinii au mai multe șanse să se dovedească a fi mai eficiente din punct de vedere al costurilor decât garajele de parcări tradiționale. Atât sistemele automate de parcare a mașinii, cât și sistemele automate de tip garaj de parcări reduc emisiile de combustibil – mașinile nu circulă pentru a-și găsi un loc de parcare. Iar vendingul are rolul său în toată ecuația asta. Oferă accesibilitate ușoară atât la intrare cât și la plecare și modalități de plată diverse și rapide reușind astfel să transforme parcarea unui autovehicul în ceva intuitiv, care nu mai reprezintă o corvoadă pentru conducătorii auto. Nu mai vorbesc de eficiența timpului, de eficacitatea operării unui astfel de spațiu și de aspectul ecologic.

Economie de spațiu

Un Sistem Automat de Parcare (a mașinii) (să-i zicem prescurat SAP) este un sistem mecanic proiectat pentru a minimiza zona și/sau volumul necesar parcării mașinilor. Precum un garaj pe mai multe nivele, un SAP furnizează locuri de parcare pentru mașini pe mai multe nivele poziționate vertical pentru a maximiza numărul spațiilor de parcare, simultan minimizând suprafața de teren utilizată.

Toate sistemele SAP profită de un concept comun pentru a diminua zona spațiilor de parcare – eliminând șoferul și pasagerii din mașină înainte de a o parca. Fie că e vorba de un sistem SAP complet automat sau semi-automat, mașina este condusă până la punctul de intrare al SAP, iar șoferul și pasagerii ies din mașină. Mașina este apoi mutată în mod automat sau semi-automat (necesită ceva acțiune din partea operatorului) în locul său de parcare.

Economia de spațiu furnizată de SAP, comparativ cu garajele pe mai multe nivele, provine în principal dintr-o reducere semnificativă a spațiului ce nu are legătură directă cu parcarea mașinii:

  • Dimensiunile spațiului de parcare (și distanțele dintre spațiile de parcare) sunt reduse în mod considerabil, de vreme ce nu este necesară conducerea mașinii în spațiul de parcare sau deschiderea portierelor (pentru șoferi și pasageri)
  • Nu sunt necesare benzile de circulație sau rampele pentru a conduce mașina la/de la intrarea/ieșirea din spațiul de parcare
  • Înălțimea tavanului este de asemenea redusă deoarece nu există trafic pietonal (șoferi și pasageri) în zona de parcare,

și

  • Nu sunt necesare coridoare, scări sau lifturi pentru a facilita accesul pietonilor în zona de parcare.

Prin eliminarea rampelor, benzilor de circulație, pietonilor și reducerea înălțimii tavanului, SAP necesită mult mai puțin material structural comparativ cu un garaj pe mai multe nivele. Multe sisteme SAP utilizează un cadru de oțel (unele utilizează plăci subțiri de beton) în loc de designul monolitic de beton al garajului pe mai multe nivele. Acești factori contribuie la reducerea volumului total și la alte tipuri de economii de spațiu pentru SAP.

Cât timp durează să recuperezi mașina?

În cazul celor mai multe Sisteme Automate de Parcare, recuperarea durează 2-3 minute. Cu toate acestea, în funcție de tipul de sistem, tehnologie și configurație, acest număr poate varia atunci când mai multe persoane sosesc în același timp și își solicită mașinile din aceeași zonă a garajului.

Ce se întâmplă în cazul unei pene de curent?

Cele mai multe Sisteme Automate de Parcare sunt dotate cu un generator de rezervă cu o capacitate suficient de mare încât să ducă sarcina la bun sfârșit dacă și în cazul în care are loc o pană de curent. Un comutator automat de transfer asigură tranziția fără cusur la electricitatea de rezervă în 6 secunde.

Ce se întâmplă dacă se defectează sistemul informatic?

Majoritatea Sistemelor Automate de Parcare sunt dotate atât cu sisteme de alimentare constantă cu energie, cât și cu server interșanjabil redundant care dispune de toate informațiile în mod instant pentru a continua operațiunea fără cusur.

Câte spații de parcare pot fi construite cu un Sistem Automat de Parcare?

Datorită flexibilității modulare a Sistemelor Automate de Parcare, structurile automate de parcare sunt proiectate și construite pentru a administra de la un număr mic de spații, precum 10 spații, la mii de spații de parcare. Tehnologia actuală nu are limită cu privire la numărul de mașini ce pot fi parcate într-o structură convențională.

Poate o mașină să rămână blocată într-un Sistem Automat de Parcare?

Sistemele Automate de Parcare sunt proiectate încă de la început astfel încât să se poată depăși orice fel de defecțiuni mecanice pentru ca mașina să poate fi recuperată indiferent de situație. Unele sisteme necesită mai mult timp pentru a îndrepta situația, altele nu.

Care este durata de viață medie a unui Sistem Automat de Parcare?

În funcție de tipul de sistem, reparația generală a sistemului trebuie efectuată după 12-15 ani de operare. Practic, durata de viață a unui Sistem Automat de Parcare este comparabilă cu durata de viață a clădirii.

Pot fi sigur că nimic nu va ajunge sau nu se va scurge pe mașina mea (ulei, apă, etc.) de pe vehiculul de deasupra?

Într-un sistem bazat pe palete, fiecare mașină este poziționată pe o paletă special proiectată, ce exclude posibilitatea unei scurgeri pe mașina aflată la nivelul inferior. Majoritatea sistemelor ce nu sunt bazate pe palete utilizează podele de beton solid pentru a elimina acest tip de evenimente.

Vendingul a reușit să facă din SAP un sistem eficient de utilizare a mașinilor în oraș, atât accesibilitatea cât și plata serviciului fiind acum foarte rapidă și utilizând tehnologii ca NFC, oferind atât operatorilor de SAP cât și celor care le folosesc serviciile, oamenii, beneficii majore. Un astfel de proiect ținem minte că fusese demarat în București în sectorul 6. Nu mai știm ce s-a întâmplat cu el

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*