Alcor Invest 2000 este aici, la locul și momentul potrivit, pentru a vă oferi calitate pe toate planurile pe care vi le doriți atinse, fie că vorbim de produsul final,...

Adrian Neagu, Director General, Alcor Invest 2000: A VENIT VREMEA CALITĂŢII ȘI A TRENDULUI DE “SOFISTICARE” A PIEŢEI

Alcor Invest 2000 este aici, la locul și momentul potrivit, pentru a vă oferi calitate pe toate planurile pe care vi le doriți atinse, fie că vorbim de produsul final, fie că vorbim de servicii post-vânzare. Domnul Adrian Neagu, Directorul General al companiei Alcor, a avut amabilitatea de a ne pune la curent cu ultimele noutăți din activitatea și portofoliul firmei pe care o conduce. Vă invităm să citiți probabil una dintre cele mai bune analize realizate de cineva din industria de vending & cafea din ultimii ani.

Compania dvs., cu experienţă de peste 25 de ani pe piaţa cafelei din România, a ajuns la un nivel de maturitate suficient de mare care să-i permită poziţionarea sa pe piaţa espressoarelor profesionale super automate în poziţia de lider. Vă rog să ne spuneţi cum aţi reuşit ca împreună cu partenerul dumneavoastră din Germania, WMF, să imprimaţi un nou trend pe piaţa consumului de cafea la birou şi “on the go”?

WMF şi Alcor împărtăşesc aceleaşi valori, au o politică orientată către client şi ţintesc relaţii comerciale pe termen lung, iar acest lucru nu este posibil decât cu produse şi servicii post-vânzare de înaltă calitate. Acestea au stat la baza dezvoltării business-ului, asigurând succesul nostru. Parteneriatul cu WMF ne onorează, pentru că WMF este un nume puternic, cu o istorie impresionantă, actualmente lider incontestabil la nivel mondial pe piaţa espressoarelor profesionale super automate. În urmă cu 13 ani, când ne aflam la începutul acestei colaborări, WMF era un brand mai puţin cunoscut pe plan local, iar nivelul de preţ al acestor espressoare depăşea cu mult posibilităţile de atunci ale pieţei noastre. Cu toate acestea, am reuşit să identificăm încă de atunci câţiva clienţi care au înţeles necesitatea investiţiei strategice în astfel de echipamente ultra performante, şi mult superiore din punct de vedere tehnologic aparatelor care existau pe piaţa noastră la momentul respectiv. Astfel, aceştia şi-au creat un puternic avantaj competitiv, şi au reuşit să obţină rezultate foarte bune pe termen lung, şi chiar să seteze anumite trenduri. Ulterior, din ce în ce mai mulţi clienţi au remarcat fiabilitatea espressoarelor WMF, dar şi calitatea serviciilor de suport tehnic oferite Alcor şi au decis să apeleze la noi. Astăzi, Alcor se află în top 10 parteneri WMF la nivel mondial, iar espressoarele WMF sunt prezente în foarte multe locaţii atât din zona HoReCa (restaurante, lanţuri fast-food, benzinării, cafenele, hoteluri etc.) cât şi în birouri. Brandul WMF a devenit un reper pentru profesioniştii din domeniu şi pentru clienţii care îşi doresc soluţii premium.

Vă rog să ne spuneţi care sunt principalele produse WMF pe care le comercializaţi şi care sunt nevoile pe care le acoperă fiecare din ele?

Noi ne axăm pe gama espre­ssoarelor profesionale iar a­ceasta este foarte variată, putând să acopere nevoile fiecărui client, în funcţie de cerinţele şi specificul fiecărei locaţii. Propunem atât modele entry-level destinate unor locaţii cu consum de până la 80 de porţii pe zi (WMF 1100 S), espressoare de clasă medie (între 100-180 porţii/zi: WMF 1200 S, WMF 1500 S) dar şi modele high-end pentru locaţii cu volume ridicate de vânzări (250-350 porţii/zi: WMF espresso, WMF 5000 S, WMF 9000 S+). Aceste es­pressoare pot fi configurate în diverse moduri, în funcţie de ce îşi doreşte fiecare client. Se pot adăuga râşnite suplimentare (se pot utiliza până la 4 sortimente de boabe de cafea), containere pentru produse instant, sisteme performante pentru spumarea laptelui (cu posibilitatea de a prepara atât băuturi calde cât şi băuturi reci), interfaţa pentru conectarea la casa de marcat, sistem de telemetrie pentru monitorizarea şi controlul es­pressoarelor de la distanţă, etc. La acestea se pot adăuga accesorii precum: frigidere pentru lapte de capacităţi diferite (de la 3.5 l până la 10 l), suporturi pentru ceşti, dispenser automat de siropuri, etc. În cazul în care se optează pentru operarea în regim self-service, espressoarele pot fi echipate şi cu sisteme de plată cu sau fără numerar (cititor de bancnote, acceptor de monede,  POS, etc.).

De ce credeţi că firmele medii şi mari (în special) au renunţat la aparatele de vending în mare măsură şi au trecut la espressoare profesionale automate? Ce pretenţii au acum companiile? Ce vor de la un operator de cafea?

Piaţa cafelei s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, iar consumatorii au devenit mai exigenţi, au alte standarde, şi urmăresc diferite trenduri. Aceştia îşi doresc să consume o cafea de calitate care să semene cât mai mult cu cea servită la cafenea. De asemenea, majoritatea îşi doresc să înlocuiască laptele instant cu lapte proaspăt.

Care este cel mai vândut aparat WMF şi de ce?

Până acum, cel mai vândut, şi probabil, cel mai cunoscut aparat din gama WMF este modelul WMF presto!. Acesta a fost lansat în anul 2006, şi s-a bucurat de un succes atât de mare încât WMF a decis să îl mai fabrice şi astăzi, deşi între timp s-au lansat modele de generaţie nouă.  Designul de excepţie, construcţia modulară, dimensiunile reduse, fiablitatea remarcabilă dovedită în timp, sunt elementele care au câştigat încrederea clienţilor şi asigurat succesul acestui model. Dacă ne referim la noua generaţie de espressoare, cel mai vândut model este WMF 1500 S (succesorul lui WMF presto!).

Alcor oferă soluţia completă oricărui client care doreşte să beneficieze de un serviciu de calitate în zona de OCS (office coffee service). Vă rog să detaliaţi pentru cititorii noştri ce oferă practic firma dvs. în relaţia cu clienţii săi?

În primul rând trebuie menţionat că nu ne adresăm direct pieţei OCS, decât în cazul în care clienţii finali doresc să-şi achiziţioneze propriile es­pressoare. În marea majoritate a cazurilor această piaţă este adresată prin intermediul operatorilor şi/sau a furnizorilor de cafea. Constatăm cu satisfacţie în ultima perioadă creşterea semnificativă a interesului pieţei OCS pentru echi­pamentele WMF, dat fiind că toţi clienţii pretenţioşi înţeleg deja că o cafea bună nu poate fi produsă decât de un aparat bun şi că de multe ori, mai ales în cazul băuturilor complexe, aparatul este cel care face diferenţa.

În zona de automate de vending firma dvs. lucrează în mod deosebit cu Sanden Vendo. Vă rugăm să detaliaţi care este gama de aparate de vending pe care o comercializaţi în România şi care sunt planurile firmei dvs. pe această piaţă?

Automatele de vending au fost, istoric vorbind, prima “dragoste”a firmei noastre pentru că acestea făceau legea pe piaţă acum 15-20 ani. Am avut în această perioadă mai mulţi furnizori şi în cele din urmă cu cca. 3 ani am hotărât să ne axăm pe Sanden Vendo din 2 motive: primul, pentru că aşa cum WMF este liderul Mondial în domeniul es­pressoarelor, Sanden Vendo este de asemenea lider mondial în zona aparatelor de vending pentru snack&food, şi al doilea pentru că aceasta este o zonă care nu intră în competiţie cu “producţia” de cafea. Aşa cum arată evoluţia pe piaţă din ultima perioadă, aceste două categorii, adică espressoarele profesionale şi automatele snack&food devin din ce în ce mai mult complementare, în special pe piaţa OCS. În continuare, fără a intra în detalii foarte specifice, amintesc câteva avantaje oferite de echipamentele Sanden Vendo:

- Construcţie modulară care facilitează transportul şi instalarea chiar şi în spaţiile unde accesul este dificil.

- Sistemul “vertical rail” cu care sunt echipate aparatele pentru băuturi răcoritoare din gama G-Drink, utilizează un braţ robotic dezvoltat în Japonia, dotat cu tehnologie de ultimă generaţie care asigură livrarea rapidă şi în siguranţă a produselor selectate.

- Automate vending prietenoase cu mediul înconjurător, dotate cu un sistem de răcire inovativ (în curs de patentare) care utilizează agentul de răcire R290 în condiţii de siguranţă deplină.

- Gama include câteva modele de automate proiectate special pentru uz exterior, rezistente la intemperii şi temperaturi scăzute (funcţie anti-îngheţ), echipate cu elemente anti-vandalism.

- Odată cu noua serie de automate G-Snack Evolution, Sanden Vendo introduce un sistem nou de livrare a produselor. Acestea sunt preluate de pe rafturile aparatului cu ajutorul unui lift şi sunt livrate în compartimentul amplasat la semiînălţime, astfel încât utilizatorii nu sunt nevoiţi să se aplece pentru a ridica produsul livrat.

Am discutat mai devreme de faptul că Alcor oferă o soluţie completă clienţilor săi. Vă rog să ne spuneţi câteva lucruri şi despre colaborările pe care le aveţi pe partea de sisteme de plată cu Coges, Nayax şi, de asemenea, vă rog să punctaţi şi colaborările pe care le aveţi cu diverşi furnizori pe partea de cafea şi consumabile?

În primul rând, aşa cum am menţionat mai sus, Alcor are clienţi direcţi (în special din zonele benzinării şi QSR (Quick Service Restaurants), care îşi doresc propriile aparate şi un nivel foarte ridicat de disponibilitate a acestora) şi indirecţi, adresaţi prin intermediul operatorilor şi/sau furnizorilor de cafea.

Sigur că ne dorim să fim pregătiţi să oferim tuturor categoriilor de clienţi orice şi-ar putea dori în condiţiile în care exigenţele acestora au crescut semnificativ în ultimii ani. Aici se încadrează în primul rând sistemele de self-service care necesită soluţii pentru plăţi de ultimă generaţie: atât cititoare de bancnote şi acceptoare de monede, dar şi soluţii “cashless” (fără numerar) care utilizează atât carduri bancare, cât şi aplicaţii dedicate pentru smarthphone prin care utilizatorii îşi pot încărca creditul şi pot efectua plăţi foarte uşor şi convenabil, posibilităţi de configurare personalizată a băuturilor, monitorizarea echipamentelor prin sistemele de telemetrie, cu facilităţi de analiză a datelor colectate, etc.

În final, vă rog să ne comunicaţi părerea dvs. despre ce se va întâmpla în următorii 2 ani (2019-2020) pe piaţa românească de vending/cafea şi unde vedeţi Alcor implicată preponderent.

Credem cu tărie că trendul actual de “sofisticare” a pieţei se va menţine şi chiar accentua în următorii 2 ani. Vremea când piaţa românească era “raiul vechiturilor” din Europa a apus. Aviz tuturor celor care cred că mai pot oferi produse ieftine şi slabe calitativ.

A venit vremea echipamentelor de calitate şi mai ales a serviciilor post-vânzare de calitate (acest din urmă aspect încă mai necesită înţelegere din partea unora dintre clienţi).

Alcor oferă de ani buni atât produse de calitate cât şi servicii la cele mai înalte standarde (avem clienţi cărora le garantăm o disponibilitate de 99.5% a echipamentelor vândute de noi, sigur, la un cost, care este însă justificat). Împreună cu partenerii noştri principali, WMF şi Sanden Vendo, ambii lideri mondiali în domeniile lor de activitate, suntem pregătiţi să adresăm provocările pieţei din următorii ani.