McDonald’s la nivel internațional încearcă de o perioadă să îmbunătățească activitatea sa prin amplasarea unui număr masiv de kiosk-uri și prin semnalizare digitală, un proiect în valoare de 6 miliarde...

Investiții uriașe în kiosk-uri la Mc Donald’s

McDonald’s la nivel internațional încearcă de o perioadă să îmbunătățească activitatea sa prin amplasarea unui număr masiv de kiosk-uri și prin semnalizare digitală, un proiect în valoare de 6 miliarde de dolari!

McDonald’s intenționează să livreze prin intermediul acestei investiții:

  • Kiosk-uri digitale unde poți comanda.
  • Spații modernizate pentru cină cu „decor de inspirație globală și locală”.
  • Exterioare renovate.
  • Mobilier nou.
  • Tejghele remodelate, create în jurul noului concept de servire la mese.
  • Panouri digitale cu meniul zilei amplasate în interior și la drive-thru.
  • Locuri special amenajate pentru clienții care plătesc cu mobilul.
  • Tejghele McCafé mărite cu ajutorul unor vitrine mai mari.

Întrebarea propriu-zisă este dacă această modernizare va rezolva din problemele cu care se confruntă concernul. Pentru a înțelege acest lucru trebuie să aruncăm o privire la kiosk-urile interactive și la semnalizarea digitală și la ceea ce acestea pot sau nu pot să facă.

Ce pot să facă kiosk-urile

Kiosk-urile interactive și semnalizarea digitală pot contribui la trăirea unei experiențe de secol 21. Clienții sunt obișnuiți să se uite la niște ecrane, așa că ecranele sunt doar o modalitate de a veni în întâmpinarea așteptărilor acestora.

Totuși, cel mai important element din mass-media digitală este reprezentat de modalitatea de îmbunătățire a experienței clienților și captarea atenției acestora. Un panou luminos cu meniul zilei, de exemplu, poate fi mult mai plăcut privirii decât un panou static. Animațiile pot atrage atenția clienților către un nou element din meniu sau către un discount, fapt care poate duce la impulsionarea vânzărilor.

De asemenea, kiosk-urile pot oferi experiențe de checkout fluide deoarece clienții pot să plaseze comenzile pentru mâncare direct de la kiosk-uri și pot primi un bilet pentru colectarea ulterioară a acestora.

Totuși, mass-media digitală nu are doar scop de vânzare. Restaurantele o pot utiliza pentru a posta videoclipuri amuzante, cum ar fi cele de la The Chive, sau o pot utiliza cu jocuri interactive în restaurant, cum ar fi mesele de tip touch de la McDonald’s.

Scopul digitalizării este să creeze o experiență de mai bună calitate pentru clienți astfel încât aceștia să revină ulterior și să își creeze legături mai profunde cu marca.

Ce nu pot face kiosk-urile

În ceea ce privește lucrurile pe care nu le pot face, în primul rând, nu pot înlocui salariații. Mulți oameni cred că kiosk-urile înlocuiesc salariații, însă, de fapt, acestea impulsionează cererea. Kiosk-urile permit unui număr mai mare de clienți să comande mai multă mâncare, astfel încât restaurantele ca McDonald’s au nevoie de mai mulți salariați în spatele tejghelei, care să vină în întâmpinarea acestei cereri.

În al doilea rând, mass-media digitală în sine nu poate revitaliza o marcă. Dacă mâncarea are încă un gust rău, nimeni nu va lua în seamă afișele sofisticate. De asemenea, în cazul în care kiosk-urile nu funcționează bine împreună cu alte sisteme ca, de exemplu, cu cel al plăților efectuate cu mobilul sau cu cel al cupoanelor digitale, clienții vor migra în altă parte.

În special în cazul McDonald’s, pentru a reuși cu adevărat nu va fi nevoie doar de modernizări tehnologice. Va fi nevoie, de asemenea, de un plan minuțios pentru creșterea calității și a satisfacției clienților. Este nevoie ca restaurantul să regândească ce fel de persoane angajează, cu cât le plătește și cum le instruiește.

Instruirea este zona în care afișele pot fi de folos. Afișele pot conține înștiințări despre crearea unui produs complex sau pot oferi ponturi în legătură cu curățenia. Însă, dacă managerii nu țin pasul sau se lasă pe tânjală cu instruirea angajaților, atunci această variantă nu va funcționa.

Din acest motiv, toate companiile, nu doar restaurantele, ar trebui să adopte strategii mai elaborate care să integreze tehnologia în strategiile globale ale companiei și ale serviciului clienți.

McDonald’s și alte restaurante ar trebui să considere tehnologia nu un instrument separat, ci parte integrantă din experiența globală, care reușește sau eșuează în funcție de cât de bine funcționează celelalte elemente ale companiei.

——————————————————————————————————————

Investițiile, cheia succesului

McDonald’s Corporation cheltuiește 6 miliarde de dolari pentru modernizarea a peste 6.000 de restaurante de pe teritoriul SUA, în speranța că se va putea transforma într-o marcă mai eficientă. Investițiile vor afecta magazine de pe teritoriul a 20 de state și din DC, acoperă și plasarea comenzilor la kiosk-uri, servirea la mese, panourile digitale cu meniul zilei și zone pentru efectuarea plăților cu telefonul mobil și ridicarea comenzilor, pentru accelerarea livrării comenzilor și accentuarea încrederii pe care conducerea McDonald’s o are în viitorul tehnologic al lanțului de fast food-uri.

Au fost emise 21 de comunicate de presă în care au fost prezentate detaliat planurile, precizându-se că remodelările urmează să fie finalizate în anul 2020. Numărul locațiilor renovate din fiecare zonă variază între numai 15 în micul District Columbia la 840 în întinsul stat Texas.

Renovările urmează să contribuie nu doar la dezvoltarea operațiunilor McDonald’s, ci și a statelor în care acestea se desfășoară. În Pennsylvania, de exemplu, unde lanțul și franșizele sale vor investi peste 266 de milioane de dolari pentru renovarea a 360 de locații, John Longstreet , Președinte și Director Executiv al Pennsylvania Restaurant & Lodging Association, a declarat că investiția contribuie la dezvoltarea economiei și chiar a lanțului de RSR (Restaurante cu servire rapidă).

„Cele peste 500 de restaurante deținute și operate independent de McDonald’s pe teritoriul statului Pennsylvania sunt membri importanți ai comunităților în care își desfășoară activitatea — de la oferirea unor oportunități rezidenților locali sub forma unor locuri de muncă oferite în cadrul restaurantelor și până la susținerea organizațiilor comunității locale”, a declarat Longstreet într-un comunicat de presă. „Această investiție în valoare de 266 milioane de dolari realizată de către McDonald’s Corporation și franșizele acesteia va îmbunătăți experiența clienților în cadrul restaurantului și va oferi locuri de muncă la nivel local”.

Articol realizat cu sprijinul kioskmarketplace.com și digitalsignagetoday.com.