De curând Zion Market Research a publicat un nou studiu privind piața mondială de ceai. Analiza și prognoza făcută de ei este pentru perioada 2017-2024. Conform acestui raport, piața globală...

Piața globală de ceai va atinge valoarea totală de peste 73 de miliarde de dolari până în anul 2024

De curând Zion Market Research a publicat un nou studiu privind piața mondială de ceai. Analiza și prognoza făcută de ei este pentru perioada 2017-2024. Conform acestui raport, piața globală de ceai a fost evaluată la aproximativ 49 de miliarde de dolari în 2017 și se preconizează că va atinge valoarea de aproximativ 73 de miliarde de dolari până în 2024, cu o CAGR* în jur de 4,5% în perioada 2018-2024.


Ceaiul este un tip de arbust cultivat la scară largă în țări ca India, China, Sri Lanka și Kenya. O băutură aromată care se prepară prin infuzia frunzelor de ceai. Mugurii de frunze și internodurile plantei de ceai se utilizează și ele la prepararea ceaiurilor. Două varietăți principale ale plantei sunt foarte populare: varietatea Assam și varietatea cu frunze mici de China. Cofeina este componenta principală a ceaiului care conferă acestei băuturi un caracter stimulator. O altă componentă chimică prezentă în ceai este polifenolul sau tanina. Polifenoloxidaza este o enzimă care, atunci când reacționează cu polifenolul îi conferă acestuia o culoare roșietică și activează formarea compușilor aromatici din această băutură. Uleiurile volatile prezente în frunzele de ceai conferă aromă acestei băuturi.

Se estimează că piața globală de ceai va cunoaște o creștere semnificativă în perioada de prognozare. Piața se bazează în principal pe industria băuturilor pe bază de ceai aflată în creștere. Creșterea consumului de ceai datorită beneficilor acestei băuturi pentru sănătate, numărul în creștere de restaurante care servesc ceai, disponibilitatea băuturilor aromatice pe bază de ceai și creșterea populației consumatoare de ceai sunt factorii-cheie care alimentează creșterea pieței globale de ceai în perioada de prognozare.

În funcție de tipul ceaiurilor, piața se împarte între ceaiul oolong, ceaiul negru, ceaiul de plante, ceaiul verde și altele. În ceea ce privește veniturile, segmentul de ceai negru deținea cea mai mare cotă de piață în 2017. Acest lucru se datorează în principal cantității mai mari produsă, dar și evoluțiilor continue. Se preconizează că segmentul de ceai verde va cunoaște cea mai mare CAGR în perioada de prognozare datorită cererii tot mai mari de care se bucură. În funcție de destinație, piața se împarte între piața pentru uz casnic și cea pentru uz comercial. Se preconizează că segmentul pentru uz comercial va cunoaște o creștere rapidă pe durata perioadei de prognozare datorită industrializării în creștere, numărului tot mai mare de hoteluri și restaurante și creșterii numărului de ceainării. În funcție de ambalaje, piața se împarte între recipiente din plastic, cutii cu ceaiuri vrac, pliculețe de ceai și cutii de aluminiu. Segmentul de ceai la pliculeț cunoaște cea mai rapidă creștere, deținând o cotă de piață considerabilă în 2017. În funcție de canalele de distribuție, piața se împarte între supermarketuri/hipermarketuri, magazine de cartier, magazine specializate, magazine de retail online și altele. Segmentul supermarketurilor/hipermarketurilor este cel mai popular canal de distribuție pentru produsele din ceai.

Se preconizează că Asia Pacific va fi liderul pieței globale de ceai din punct de vedere al veniturilor. Ceaiul este băutura cea mai economică băutură consumată de către toate clasele din țările în curs de dezvoltare ca, de exemplu, India. Ceaiul a fost băutura cea mai comună și mai populară consumată în diverse economii precum Japonia, Tailanda, Australia, China, Hong Kong, Singapore și India. Creșterea sectorului de alimente și băuturi, alături de inovațiile la nivelul aromelor și ambalajelor reprezintă forța motrice a pieței globale de ceai. Este posibil ca numărul tot mai mare al ceainăriilor și, mai ales, al birourilor, să producă efecte pozitive pe piața globală de ceai. Se estimează că acceptarea ceaiului ca băutură funcțională va crea o creștere a cererii de ceai în regiune. În plus, cultura de a oferi ceai oaspeților reprezintă principalul factor care determină creșterea pieței de ceai în regiune. Pe de altă parte, conform estimărilor, creșterea venitului disponibil, modificarea nivelului de trai, industrializarea, conștientizarea crescută a importanței mărcii și strategiile complexe de piață vor contribui la creșterea cererii de ceai din regiune, fapt care va produce efecte pozitive pe piața de ceai.

America de Nord a fost cea mai cunoscută piață regională după Asia Pacific. Creșterea pieței se datorează în principal trecerii consumatorilor de la băuturile carbogazoase la ceai. Această trecere se datorează beneficiilor pentru sănătate atribuite consumului de ceai. Cererea tot mai mare de băuturi gata preparate a determinat creșterea pieței de ceai în regiune. Creșterea numărului de consumatori de ceai în regiuni cum ar fi Canada a determinat o creștere a pieței de ceai în regiune. Regiunile de nord-est și de sud ale Americii sunt consumatoare mari de ceai. Conform estimărilor, consumul crescut de ceai premium și de lux de către clasa prosperă va contribui la creșterea cererii de ceai din regiune, fapt care va produce efecte pozitive pe piața de ceai. În plus, se estimează că lanțurile tot mai numeroase de magazine de ceai premium și servicii alimentare din țările dezvoltate precum SUA vor contribui la creșterea pieței de ceai în anii următori.

Se preconizează că piața de ceai din Europa va cunoaște o creștere semnificativă. Polonia și țările Europei occidentale au o puternică tradiție a ceaiului și dețin cele mai mari piețe de ceai din regiune. Piața europeană de ceai este propulsată în principal de preferința clasei bogate pentru specialitățile de ceai de foarte bună calitate. În plus, creșterea cererii de ceai aromatizat și premium, de ceai verde, de ceai din plante/din fructe datorită beneficiilor pentru sănătate pe care le oferă produce efecte pozitive pe piața Europeană de ceai. Sănătatea este în continuare o tendință esențială care contribuie la luarea deciziilor de a cumpăra ceai a consumatorilor europeni. Consumatorii europeni preferă să bea o ceașcă de ceai de bună calitate decât să bea cantități mari de ceai. Creșterea disponibilității consumatorilor de a cheltui mai mulți bani pe ceaiul pe care îl consumă a contribuit la apariția unei piețe de ceai premium în regiune, care va contribui, conform estimărilor, la creșterea pieței globale de ceai deja în creștere.

Se preconizează că Orientul Mijlociu și Africa vor demonstra o creștere considerabilă în cursul perioadei de prognozare. Tradiția ceaiului de mentă din regiunile Africii de Nord și consumul abundent de ceai negru contribuie la creșterea pieței de ceai din regiune. Cererea tot mai mare de băuturi fierbinți și sensibilizarea sporită privind beneficiile ceaiului pentru sănătate reprezintă forța motrice pentru piața de ceai din regiune. În regiuni ca Africa de Sud, se bea ceai de mai multe ori pe zi. De asemenea, numărul în creștere al lansărilor de produse inovatoare produce efecte pozitive la nivelul piețelor din Orientul Mijlociu și Africa. De exemplu, în ianuarie 2018, The Republic of Tea a lansat Women of Tea pentru îmbunătățirea igienei, nutriției și a nivelului de educație în ceea ce privește obiceiurile alimentare. De asemenea, se estimează că lansarea Peter’s Garden Tea de către The Republic of Tea și cele patru noi lansări ale Natalie’s Orchid Island Juice Company cu accent pe aromele de ghimbir, lămâie și fructe vor contribui la creșterea pieței de ceai din regiune.

Unii dintre cei mai mari jucători s-au concentrat pe fuziuni și colaborări cu comercianții de ceai, pe cercetare și dezvoltare, pe progresele din domeniu nutriției, pe menținerea calității produselor și pe noi metode de ambalare pentru a-și menține poziția dominantă de pe piață. Printre cei mai mari jucători se numără Ting Hsin International Group, The Coca-Cola Company, PepsiCo Inc., Suntory Holdings Ltd., Sapporo Beverage Co., Ltd., Nestle S.A., Starbucks Corporation, Arizona Beverage Company, Asahi Group Holdings, Unilever NV., Danone SA, Uni-President Enterprises, Hangzhou Wahaha International Group Co. Ltd., Monster Beverage Corporation și alții.

*CAGR – Rata anuală compusă de creștere (engleză: Compound Annual Growth Rate) este o rată medie anuală de creștere a unei investiții într-o perioadă determinată de timp, mai mare de un an. Rata anuală compusă de creștere este, în esență, un procent care descrie rata la care o investiție ar fi crescut dacă s-ar fi folosit o rată constantă, lucru care practic nu se întâmplă niciodată în realitate.