Inversare de roluri: automatul de cafea care strigă comenzi către cumpărători

Inversare de roluri: automatul de cafea care strigă comenzi către cumpărători

Cât de departe ai merge pentru o ceașcă de cafea? Un aparat de vending plasat în Soho Square din Londra, care aparține companiei producătoare de cafea Kenco Millicano din Regatul Unit, a vrut să afle. Aparatul a strigat comenzi către oamenii care îi treceau prin față, spunându-le să danseze și să țipe și chiar să îl îmbrățișeze. Dacă oamenii făceau ce le spunea aparatul, atunci Bender, aparatul de vending al Kenco Millicano, îi premia cu o ceașcă de cafea.

Aparatele de vending de cafea le găsiți în spitale, aeroporturi sau chiar lângă supermarket-uri, alături de automatul pentru sucuri. Iar progresele tehnologice au făcut posibilă construirea unui robot de cafea care prepară un cappuccino cu aceeași precizie ca a unui barista real, doar apăsând niște butoane.

Totuși, în acele cazuri, o persoană comandă mașinăriei să realizeze o anumită acțiune – și nu invers. Agenția de publicitate Leo Burnett a creat aparatul de cafea Kenco Millicano pentru a promova marca, dar și pentru a furniza ceva nou, amuzant și pentru a vedea reacțiile oamenilor față de o mașinărie foarte insistentă.

Ce-i drept, aparatul Kenco Millicano a fost animat de vocea unui actor, ceea ce a adăugat o nuanță omenească structurii metalice. Dar chiar și atunci când o mașinărie nu are acel element uman, oamenii tind să reacționeze la fel. În iulie, o altă companie a testat modul în care oamenii ar reacționa la un aparat de vending oarecum abuziv, minus urletele umane. Producătorul de gustări australian Fantastic Delites a instalat un aparat de vending care cerea trecătorilor să apese un buton până la 5.000 de ori, să danseze, să se încline în fața sa în schimbul unei cutii gratis de gustări. Aparatul de vending a reușit să convingă oamenii fără să scoată nicio vorbuliță, afișându-și comenzile pe ecran.

În trecut, Coca-Cola a încercat ceva similar, doar că într-o variantă mai prietenoasă. Dacă îmbrățișai aparatul de vending de la Coca-Cola, acesta îți oferea un suc gratis.

Specialiștii în comportament probabil că au un termen bun pentru a descrie acțiunea, dar roboții o denumesc doar „câștigarea încrederii.”

Sursa: wired.com

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*