Piața de Vending din România în urma analizei raportului de piață EVA 2017 (ultima parte)

Piața de Vending din România în urma analizei raportului de piață EVA 2017  (ultima parte)

În 2017 s-au înregistrat vânzări totale la aparatele de vending de 1,183 miliarde de lei, cu 6,3% mai mare ca în 2016

Asociația Europeană de Vending a dat publicității în luna septembrie 2018 Raportul său privind Piața Europeană de Vending unde a fost inclusă și țara noastră, pentru al doilea an consecutiv.

Datorită relațiilor extrem de bune pe care le avem cu forul european de vending suntem în măsură să vă oferim din nou, și în exclusivitate, informații extrem de interesante și de utile despre piața de vending din România.

Aceasta este ultima parte a raportului de piață privind piața de vending ce a fost realizată de EVA pentru România în anul 2017. Iată ultimii indicatori prezentați:

Consumul înregistrat de aparatele combi

Consumul înregistrat de aparatele combi în anul 2017 a fost de 35% snack-uri, 40% băuturi reci și 25% alimente. Numărul total de produse distribuite din fiecare din categoriile – băuturi reci, snack-uri și alimente – a fost calculat ținându-se cont de volumul de produse distribuite prin aparatele dedicate fiecărei categorii în parte, la care se adaugă cele vândute prin aparatele combi.

Numărul produselor vândute după categoria automatului

În general numărul produselor vândute prin intermediul automatelor de vending a crescut, fiecare categorie de produs înregistrând creșteri față de anul anterior (2016), însă în continuare băuturile calde reprezintă ponderea majoritară în totalul vânzărilor înregistrate de aparatele de vending operate pe piața noastră. Iată câteva cifre:

  • 932 de milioane de produse au fost vândute la automatele românești în 2017, cu 3,8% mai mult ca în 2016, din care:
    • 847 de milioane de băuturi calde au fost vândute în 2017, cu 2,9% mai multe ca în anul precedent
    • 36 de milioane de băuturi reci au fost vândute în 2017, cu 10,7% mai multe ca în 2016
    • 29 de milioane de snack-uri au fost vândute în 2017, cu 17,2% mai multe ca în 2016
    • 21 de milioane de alimente au fost vândute în 2017, cu 14,8% mai multe ca în anul precedent

Prețul mediu al unui produs cumpărat la automatul de vending în 2017

Prețurile medii au înregistrat creșteri la băuturile calde și alimente și au stagnat în rest. Băuturile calde au înregistrat un preț mediu de vânzare de 1,10 ron, mai mare cu 1,6% față de anul anterior (2016). Aparatele care au fost operate la locurile de muncă au înregistrat o marjă a prețului cuprinsă între 0,76 – 1,20 ron, iar vendomatele operate în spațiile publice au înregistrat prețuri la băuturile calde cuprinse între 1,00-1,30 ron.

Băuturile reci au înregistrat un preț mediu de vânzare de 2,84 ron, la același nivel ca anul 2016. Aparatele care au fost operate la locurile de muncă au înregistrat o marjă a prețului cuprinsă între 2,50 – 2,78 ron, iar vendomatele operate în spațiile publice au înregistrat prețuri la băuturile reci cuprinse între 3,00-3,00 ron.

Snack-urile au înregistrat un preț mediu de vânzare de 1,97 ron, la același nivel ca anul precedent. Aparatele care au fost operate la locurile de muncă au înregistrat o marjă a prețului cuprinsă între 1,50 – 2,20 ron, iar vendomatele operate în spațiile publice au înregistrat prețuri la snack-uri cuprinse între 2,00-2,00 ron.

Alimentele au înregistrat un preț mediu de vânzare de 4,48 ron, în creștere cu 1,0% față de anul trecut. Aparatele care au fost operate la locurile de muncă au înregistrat o marjă a prețului cuprinsă între 3,00 – 5,50 ron, iar vendomatele operate în spațiile publice au înregistrat prețuri la alimente cuprinse între 4,00-4,00 ron.

Evoluția vânzărilor din aparatele de vending în 2017

În 2017 s-au înregistrat vânzări totale la aparatele de vending de 1,183 miliarde de lei, cu 6,3% mai mari ca în 2016. Din care băuturile calde au înregistrat vânzări de 931 milioane lei, cu 4,4% mai mari ca anul precedent, băuturile reci au înregistrat vânzări de 103 milioane de lei, cu 10,7% mai mari ca anul anterior, iar snack-urile au înregistrat vânzări de 57 milioane de lei, cu 17,2% mai mari ca în 2016, în timp ce alimentele au înregistrat vânzări de 92 de milioane de lei, cu 15,9% mai mari ca în 2016.

Notă: Realizatorii studiului au ținut să menționeze că în urma feedbackului primit la primul studiu, publicat anul trecut, au făcut anumite modificări în sus la cifrele date publicității în 2017 pentru anul 2016, încercând să motiveze cumva ușoarele discrepanțe apărute în acest an în raport cu cifrele arătate în primul raport.

Orice persoană interesată să achiziționeze sau să obțină raportul de țară al României sau al altor țări poate vizita site-ul EVA pentru mai multe informații: http://www.vending-europe.eu și îi poate contacta în mod direct pe reprezentanții EVA pentru a intra în posesia întregului pachet de informații.

Revista noastră mulțumește și pe această cale Asociației Europene de Vending pentru amabilitatea și deschiderea lor privind buna informare a publicului și a pieței cu privire la activitățile generale, dar și specifice ale celei mai mari asociații de vending din lume.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*