Puterea lui NFC (6) – Cum ajută NFC la combaterea contrafacerii

Puterea lui NFC (6) – Cum ajută NFC la combaterea contrafacerii

NFC este de foarte mare ajutor companiilor care țin la brandul lor și la identitatea produselor pe care le fabrică. În acest material vom vedea cum NFC ajută la combaterea contrafacerii.

Luxochain combate contrafacerea prin lansarea serviciului de autentificare și urmărirea bunurilor de lux folosind blockchain

Luxochain a anunțat lansarea unui serviciu bazat pe blockchain care combină Near Field Communication – NFC, Identificarea prin Radiofrecvență (Radio Frequency Identification – RFID) și Autentificarea prin Amprentă Digitală (Fingerprint Authentication – FPA). Identificatorul de bloc de sistem certificat bazat pe tehnologia blockchain, folosește un simbol unic atașat fiecărui produs unic de pe piață, pentru a lupta împotriva unei piețe de 1,2 trilioane USD a produselor de lux contrafăcute.

Cu ajutorul sistemului Luxochain, disponibil în APP, orice cumpărător, înainte de achiziție, atât în magazine, cât și online, poate verifica autenticitatea fiecărui produs verificând informațiile de pe blockchain-ul atașat fiecărui produs. În caz de furt sau pierdere, acesta poate bloca activul, astfel încă să faciliteze recuperarea obiectului și să îl returneze proprietarului de drept, luptând astfel împotriva contrafacerilor.

Aflat deja în discuții avansate cu cele mai importante mărci de lux, Luxochain oferă un serviciu valoros consumatorilor, protejându-le achizițiile și lucrând alături de companii și mărci pentru a oferi un mecanism incomparabil de transparență, contact, loialitate și i-cupoane clienților acestora.

În etapa de fabricație, toate produsele de lux autentice vor fi prevăzute cu un număr de serie invizibil și criptat (un identificator de bloc). Identificatorul asociat cu un simbol care este identificabil în mod unic, la care mărcile de lux se vor identifica pe blockchain. Odată introdusă, asupra informației nu se mai poate interveni niciodată din exterior.

Certificând autenticitatea în punctul de vânzare cu ajutorul tehnologiei blockchain, clienții pot scana codul și stabili autenticitatea produsului. Certificatul unic al produsului lor relevă informații cum ar fi marca, modelul, originea și istoricul de-a lungul lanțului de aprovizionare. Comercianții pot utiliza blockchain-ul pentru a transfera drepturile de proprietate către noii proprietari, ceea ce crește rapid șansele de recuperare în caz de furt. Tehnologia oferă posibilitatea blocării sau protejării unui produs în cazul în care este furat pentru a se asigura că nu ajunge în mâinile vânzătorilor nelegitimi. Produsele pot fi autentificate cu ușurință folosind aplicația Luxochain pentru dispozitive mobile.

Luxochain elimină riscurile de securitate care apar în legătură cu prezența fizică a unor sume mari de bani. Pasionații de produse de lux se pot pur și simplu înregistra pe platformă și achiziționa mărcile de acolo. Existența blockchain-ul ajută și la eliminarea necesități implicării unor terțe părți și liniarizează relația dintre comercianți și cumpărători, ceva ce se poate realiza și pe piața produselor de ocazie.

HID Global luptă împotriva contrafacerilor prin Internet of Things – IoT

HID Global, un furnizor de soluții de identitate, a extins capabilitățile platformei sale HID Trusted Tag pentru a satisface cererea de soluții de protejare a mărcilor. Sistemul, care are la bază Internet of Things (IoT), crește nivelul de verificare și autentificare a produselor în punctele de producție, distribuție și vânzare, oferind mai multă siguranță consumatorilor și reducând riscurile de piraterie și contrafacere a mărcilor comerciale.

Contrafacerea și pirateria, care creează cele mai mari dificultăți creșterii industriei braziliene, se dezvoltă exponențial. Astfel de probleme erodează experiența consumatorului și generează pierderi uriașe companiilor. Conform Forumului Național împotriva Pirateriei și Ilegalității din Brazilia, țara pierde 130 de miliarde de reali brazilieni (echivalent a 34,2 miliarde USD) în fiecare an din cauza contrabandei cu bunuri.

În plus față de funcția sa de instrument de combatere a copierii ilegale de produse, platforma HID Trusted Tag facilitează și procesul de autentificare printr-o singură atingere pe telefoane inteligente sau tablete, pe baza tehnologiei Near Field Communication (NFC) integrată într-o platformă de autentificare bazată pe cloud. Serviciile Trusted Tag combină autentificarea în cloud-ul HID cu etichetele NFC, care pot susține numeroși factori de formă și diferite dimensiuni ale produselor care necesită autentificarea mărcii.

Serviciile HID Trusted Tag combină serviciile de autentificare în cloud oferite de HID cu etichetele sale sigure NFC care vin într-o mare varietate de factori de formă pentru numeroasele forme și dimensiuni ale produselor care necesită autentificarea mărcii. Etichetele sigure NFC ale HID sunt integrate în fiecare produs în timpul procesului de fabricație și sunt citite cu ușurință folosind telefoane inteligente prevăzute cu tehnologia NFC (indiferent dacă sistemul de operare este Android, iOS v11 sau versiuni mai noi). Capabilitățile criptografice avansate ale etichetelor integrate le fac practic imposibil de clonat sau copiat, iar caracteristicile extinse de securitate din serviciul de autentificare în cloud oferit de HID previn pirateria protejând autentificarea mărcii și asigură implicarea clienților într-un mediu închis și sigur.

Aceste caracteristici asigură o experiență de autentificare cu mai puține dificultăți care face aplicațiile IoT mai eficiente și mai dinamice. HID poate să determine adoptarea în masă a serviciilor de protecție a mărcilor pentru a proteja consumatorii împotriva riscului de a fi induși în eroare de produsele contrafăcute. Scopul HID merge mai departe de oferirea unui plus de încredere lanțului de aprovizionare, își doresc să deschidă un canal sigur pentru o strategie de loialitate a clienților.

Mai multe companii mari au început să adopte RFID și alte tehnologii pentru a trata „cancerul” contrafacerii. În Statele Unite ale Americii, spre exemplu, Blue Bite a lansat un pachet de autentificare ce utilizează serviciile HID Trusted Tag pentru cele mai mari mărci europene, în parteneriat cu compania italiană Temera.

Mărcile primesc cu brațele deschise posibilitatea autentificării propriilor produse pentru a se proteja împotriva efectelor negative ale contrafacerii și investesc din ce în ce mai mult în combaterea contrafacerii. Exemplele de mai sus ne-au arătat cum NFC este util oamenilor atunci când vor să achiziționeze un produs original și vor să verifice autenticitatea produsului cumpărat, respectând în acest fel pe cei care au investit creativitate, originalitate și tehnologie în produsul oferit.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*