Vendingul inteligent ia avânt în Asia

Vendingul inteligent ia avânt în Asia

Piața de vending inteligent va exploda în Asia-Pacific. Peste 4,5 milioane de  aparate de vending inteligente vor fi instalate până în 2023.

Vendingul inteligent reprezintă o tendință cu creștere rapidă în retail, dominată în prezent de furnizorii din America de Nord, dar un nou raport prevede că, în termen de 5 ani, China va deveni piața numărul 1 pentru aparatele de vending inteligente.

Implementarea tehnologiilor de vending inteligente va crește în Asia-Pacific

Implementarea tehnologiilor de vending inteligente va crește în Asia-Pacific în condițiile în care retailul automat înalt tehnologizat continuă să atragă investiții majore. Cererea pentru experiențe de retail bazate pe tehnologie combinată cu costurile mici de producție și restricții limitate în ce privește confidențialitatea datelor, duce la adoptarea rapidă a acestora în China, Japonia și Coreea de Sud, lăsând restul lumii în urmă. Până în 2023, regiunea Asia-Pacific va găzdui peste 1 milion de unități de retail automate și peste 4,5 milioane de automate de vending inteligente. Această predicție este în conformitate cu un nou raport al companiei ABI Research, o societate de consultanță care furnizează direcții strategice privind cele mai impresionante tehnologii transformatoare.  

Rata de creștere inițială a unităților de retail automate de pe piața regiunii Asia-Pacific, condusă în primul rând de China, a fost uimitoare și până în prezent și va continua să crească exponențial în următorii 5 ani. Acest lucru va crea o disparitate regională semnificativă în ceea ce privește cifrele privind adoptarea tehnologiei inteligente în retail, în general, și în vending, în particular, în mare parte rezultată datorită factorilor tehnologici și societali. În ultimul rând, aceasta indică un viitor puternic pentru retailul inteligent în Asia de Est, consideră experții.

Creșterea fără precedent a unităților de retail automate în Asia reprezintă, totuși, doar o parte din istoria vendingului inteligent. Tendințele în ceea ce privește automatele de vending inteligente indică, de asemenea, modul în care piața mai largă a vendingului inteligent gravitează spre est. În timp ce America de Nord adăpostește în prezent 76% din toate aparatele de vending inteligente, până în 2023 China va deveni piața numărul 1 pentru aparatele de vending inteligente.

Marele avantaj al aparatelor de vending inteligente este acela că ele permit operatorilor să țină imediat evidența stocurilor, vânzărilor și preferințelor clienților, pe lângă faptul că permit metode de plată fără contact. Pe lângă toate aceste date utile, aceasta înseamnă, de exemplu, că consumatorii nu mai trebuie să treacă prin frustrarea de a constata că un aparat de vending a rămas fără gustările sau băuturile lor preferate.

Vendingul inteligent apare ca un canal de retail suplimentar care oferă avantaje unice față de comerțul tradițional și față de comerțul electronic. Aparatele de vending inteligente și unitățile de retail automate, echipate cu capacități analitice avansate pentru clienți și operațiuni, le oferă clienților un avantaj practic imediat, permițând în același timp exploatarea fluxurilor suplimentare de venit de către operatori și parteneri.

Accesarea cu succes a unor piețe noi, atragerea de noi segmente de clienți, valorificarea datelor și reducerea costurilor de exploatare pot fi atinse simultan, pe lângă profitul obținut din vânzarea directă a produselor, spun specialiștii din domeniu. Prin urmare, vendingul inteligent nu este doar un canal de retail puternic pentru client, ci și un potențial instrument valoros de marketing pentru comercianții cu amănuntul și pentru mărci.

Combinația dintre mobilitate și vendingul inteligent sugerează, de asemenea, că vor urma în curând noi inovații în ceea ce privește piața de retail automat. Au apărut mai multe concepte care le permit vehiculelor autonome să acționeze ca aparate de vending mobile, deschizând noi oportunități pentru operatorii orientați către clienți, pentru a se adapta mai bine la nevoile consumatorilor.

Cu toate acestea, studiul ABI Research merge mai departe, prezicând că inovarea continuă este imediată, de exemplu vehiculele autonome care acționează ca aparate de vending mobile, nu trebuie să se limiteze doar la vânzarea de gustări.

Piața tradițională a vendingului inteligent este transformată de liderii consacrați ai pieței, cum sunt Swyft, Nayax și Sierra Wireless, pe lângă jucătorii emergenți, cum sunt Invenda, DeepMagic și DeepBlue Technology.

Aceste constatări provin din raportul ABI Research privind tendințele de vending inteligent și oportunitățile pieței. Acest raport face parte din serviciile de cercetare pentru retail inteligent ale companiei, care includ cercetare, date și previziuni. 

Despre ABI Research

ABI Research oferă direcții strategice pentru oamenii de afaceri care au nevoie de previziuni de piață cu privire la cele mai agresive tehnologii transformatoare, care remodelează forțele de muncă, identifică lipsurile într-o piață, creează noi modele de afaceri și atrag noi fluxuri de venituri.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*