Puterea lui NFC (7) – Cum ajută NFC la self-checkout

Puterea lui NFC (7) – Cum ajută NFC la self-checkout

Vă prezentăm în continuarea serialului nostru dedicat utilizării NFC în viața reală un episod în care această tehnologie permite clienților să își facă cumpărăturile într-un mod mai ușor și chiar îmbunătățindu-le experiența de cumpărare, putând testa diverse produse direct în magazin sau lipsindu-se de corvoada de a sta la cozi interminabile pentru a-și plăti noile achiziții. Self-checkoutul prin NFC și plata produselor prin portofelele mobile Google Pay sau Apple Pay reprezintă viitorul în materie de shopping.

Cel mai mare magazin de electronice din Europa utilizează etichetele NFC pentru a permite cumpărătorilor să facă self-checkout pe telefoanele lor mobile

MediaMarktSaturn, cel mai mare comerciant de electronice pentru consumatorii din Europa, implementează de probă un serviciu de self-checkout care permite clienților să adauge produsul în coșul lor de cumpărături atingând eticheta NFC inclusă în etichetele de preț electronice a mai bine de 100.000 de produse aflate la vânzare în magazinul său central din Hamburg.

„Cozile lungi la checkout îi costă pe clienți timp și pe comercianți bani”, spun reprezentanții comerciantului. „Numai în ultimele 12 luni, sectorul european de retail a suferit pierderi estimate la 34 de miliarde de euro (inclusiv 6,7 miliarde de euro în Germania) deoarece clienții nu au putut face față cozilor lungi de la case”, completează ei.

Pentru a scurta timpul de așteptare al clienților, Saturn încearcă un nou serviciu de self-checkout pe mobil încă de la începutul anului. Iar acum a introdus pentru prima dată plata prin telefonul inteligent la nivelul întregului magazin utilizând un sistem denumit Saturn Smartpay.

Reprezentanții lui MediaMarktSaturn spun că „Scanarea și plata produselor prin Saturn Smartpay reprezintă o joacă de copil”. Clienții nu trebuie decât să deschidă aplicația, să aleagă și să scaneze produsul pe care și-l doresc, apoi plătesc cu telefonul lor inteligent, iar etichetele de siguranță sunt dezactivate la casa de Smartpay express de la ieșirea din magazin.

Aplicația Smartpay poate fi descărcată pe dispozitivele Android și iOS din magazinele de aplicații respective. Înregistrarea este rapidă și ușoară. Apoi codul de bare sau eticheta de siguranță electronică a produsului dorit poate fi scanat utilizând camera telefoanelor inteligente sau eticheta poate fi atinsă de către telefoanele inteligente cu NFC activat pentru a înregistra produsul.

Apoi odată ce coșul de cumpărături este plin, clienții pot plăti cu cardul de credit sau prin PayPal, iar de la mijlocul lunii decembrie și prin Google Pay. Apple Pay va fi integrată și ea după lansarea oficială în Germania. Odată ce au plătit produsele, clienții primesc bonul fiscal electronic pe e-mail. Tot ce trebuie să facă după aceea este să dezactiveze etichetele de siguranță a produselor cumpărate la casa Smartpay express înainte de a ieși din magazin. Cam acesta ar fi procesul de cumpărare prin acest sistem de self-checkout care utilizează NFC și care își propune să reducă cozile de la casele de plată.

Decathlon adaugă etichete RFID pentru a face procesul de self-checkout în magazin mai simplu pentru clienți

Comerciantul de articole sportive francez Decathlon utilizează o combinație de etichete RFID și plăți mobile pentru a permite clienților să utilizeze kioskurile de self-checkout în noul său magazin din Singapore, fără a necesita scanarea codurilor de bare de pe produsele pe care le-au adăugat în coșul lor de cumpărături. Etichetele RFID amplasate pe produsele din magazin înseamnă că acestea pot fi recunoscute automat atunci când clientul ajunge la punctul de self-checkout.

Pentru a utiliza serviciul, clienții așază un produs într-o zonă închisă de pe kioskul de self-checkout, pentru ca eticheta RFID de pe produs să fie citită și pentru ca prețul și detaliile produsului să fie asimilate. Clientul îndepărtează apoi produsul din zona închisă și îl adaugă pe următorul. Dacă un produs nu este recunoscut, clientului i se recomandă să scaneze codul de bare. Apoi revizuiesc și verifică ordinea înainte de a utiliza ecranul tactil al kioskului pentru a plăti utilizând sistemul electronic de plată Singapore Nets.

Conform lui Yves Calude, CEO Decathlon Singapore, comerciantul a delimitat o suprafață de 5.000 m2 pătrați din magazin pentru Decathlon Singapore Lab pentru a-și evidenția natura inovativă, ca un loc de testare a noilor soluții. Opțiunile prezentate în magazin includ zone în care clienții pot juca baschet și diferite suprafețe pe care pot testa încălțăminte pentru alergat, precum și un număr de inovații tehnologice.

Etichetele RFID permit comerciantului să preia și să onoreze comenzi online. Comenzile pot fi livrate în mod direct clienților în termen de două ore sau pot fi ridicate din magazin.

Referințe: nfcworld.com

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*