Substituenții naturali ai zahărului câștigă teren în categoria îndulcitorilor

Substituenții naturali ai zahărului câștigă teren în categoria îndulcitorilor

Un studiu Nielsen – lider global în statistici și cercetări de piață – a scos la iveală faptul că tendința continuă de a mânca mai sănătos a afectat cu siguranță piața de zahăr și îndulcitori a Statelor Unite. Vânzările în cadrul categoriei de îndulcitori scad comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, mai ales în ceea ce privește zahărul. Noi considerăm că această tendință este una globală.

Consumatorii își îmblânzesc pofta de ceva dulce

În ultimii ani, cererea consumatorilor s-a îndepărtat de zahăr și alți agenți tradiționali de îndulcire. Per total, categoria zahărului și a îndulcitorilor a scăzut atât în cazul vânzărilor (-2,1%), cât și a unităților vândute (-3%) comparativ cu acum un an (date oferite de studiu la 28 iulie 2018). De fapt, întreaga categorie a înregistrat un declin în ultimii patru ani. Atât vânzările în bani (-4,5%), cât și consumul de zahăr în unități de volum vândute (-4,1%) au scăzut comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, cu o rată anuală de creștere cumulată în dolari de 1,7% în ultimii trei ani. Iar vânzările de înlocuitori de zahăr precum sucraloza, zaharina, aspartamul și chiar agava, continuă și ele să scadă.

Cu popularitatea în continuă creștere față de stilurile de viață sărace din punct de vedere glicemic, complet 30 și ketogenice, mulți consumatori vorbesc despre adoptarea unei abordări măsurate pentru a-și monitoriza consumul de zahăr. Iar acest lucru înseamnă că sunt extrem de conștienți de afirmațiile privind zahărul de pe produse. 

De fapt, vedem cum mulți cumpărători își ajustează deja papilele gustative pentru a scăpa complet de ceea ce este dulce. Produsele fără zahăr adăugat contribuie semnificativ la creșterea în cadrul magazinelor și în multe categorii și departamente diferite. Cafeaua lichidă fără zahăr adăugat a înregistrat o creștere de până la 55%, iar batoanele cu cereale fără zahăr adăugat au înregistrat creșteri de până la 35%. În cadrul magazinelor, produsele care elimină zahărul adăugat câștigă vânzări.

Dulcea ascensiune a șteviei și fructului monk (Luo Han Guo)

Deci, ce înregistrează un succes dulce în rândul zaharurilor și îndulcitorilor?

În prezent, cel mai bun loc printre îndulcitori este ocupat de produsele pe bază de plante ca stevia și fructul monk (Luo Han Guo). Conform datelor de referință Nielsen, vânzările produselor care susțin că au stevia în conținut au crescut cu 17% la data de 31 august 2018, comparativ cu anul trecut, iar în ceea ce privește rata anuală, creșterea este cu un procent impresionant de 16% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările stevia ca produs în sine au crescut și ele cu 11% raportate la aceeași săptămână.

Ca toate produsele fără zahăr adăugat, stevia are un efect natural de aură în magazine. Per total, creșterea se menține puternică la 12% în timpul celor 52 de săptămâni care se încheie la 7 aprilie 2018. Dar, conform datelor de la Nielsen Product Insider, produsele sale ca înghețata, ciocolata și băuturile din/cu fructe încep să adopte stevia, iar consumatorii sunt bucuroși să li se alăture. De fapt, succesul șteviei o face să ajungă chiar și pe rafturile de sănătate și îngrijire personală, în timp ce categoriile precum pasta de dinți (+72%) și suplimentele (+27%) înregistrează o creștere semnificativă în rândul produselor care conțin acest îndulcitor.

Fructul monk (Luo Han Guo), un îndulcitor fără calorii care a devenit la modă în ultimii ani în rândul celor care mănâncă sănătos, înregistrează și el progrese pe rafturi, mai ales în diete și nutriție, precum și în produsele lactate. Laptele fără lactoză, înghețata fără lactoză și alte noutăți îndulcite cu fructul monk prezintă o creștere vertiginoasă în rândul alimentelor și băuturilor. Iar acest succes își croiește drum prin magazine, înregistrând o creștere cu mai bine de 150% în vitamine în ultimul an, bucurându-se de succes și în rândul batoanelor și shake-urilor nutriționale.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*