LUMEA CAFELEI: Oferta noastră este extrem de vastă și crește constant

LUMEA CAFELEI: Oferta noastră este extrem de vastă și crește constant

Lumea Cafelei este o companie care categoric face performanță în domeniul vendingului de cafea din România. Este un exemplu de cum să pornești și să dezvolți o afacere în acest domeniu. Vă prezentăm ultimele noutăți care vin dinspre ei și credeți-ne că au ce să spună.

Vă propun să recapitulăm și să oferim cititorilor o imagine completă a tuturor serviciilor și produselor pe care le oferă Lumea Cafelei clienților săi? Care vă este specificul clientelei și ce produse le oferiți?

După cum menționam și cu alte ocazii suntem o companie centrată pe oferta de consumabile pentru industria vendingului de cafea. În principiu la asta ne pricepem cel mai bine și anume CAFEAUA. Din punctul nostru de vedere restul produselor sunt secundare, însă necesare. În ultimul an ne-am intensificat eforturile și am adăugat în portofoliu și aparate de vending sau OCS.

În ceea ce privește oferta noastră este extrem de vastă și crește constant deoarece atacăm și alte segmente de preț și calitate ale pieței. Printre cele peste 40 de blenduri cafea importate avem produse precum Pera Caffe, Garibaldi Caffe, Vandino, Bazzara și altele.

Printre produsele instant, (aproximativ 12 băuturi tip lapte, 10 băuturi pe bază de cacao și multe altele) colaborăm cu mai multe companii printre care Simat Spania și Regilait Franța și de aproximativ un an cu Mokate Polonia unde producem un private label, JoyCup.

În ceea ce privește paharele, oferta noastră include aproximativ 10 tipuri și culori de pahare de plastic și încă cel puțin 30 de tipuri și design-uri de pahare de carton. Toate aflate în stoc.

Și nu în ultimul rând, toate brandurile de cafea pe care le promovăm au în gamă și un număr impresionant de capsule sau monodoze pentru aparatele de cafea. Peste 40 de tipuri de cafea sau băuturi instant.

Practic, acoperim și avem ca parteneri, toate segmentele de afacere implicate în industria cafelei din România, fie că sunt operatori de vending de orice dimensiune, cât și revânzători de produse prin intermediul website-urilor.

Anul trecut ați vorbit despre un private label cu un raport preț/calitate foarte bun. Cum a evoluat de când l-ați lansat?

Da, este vorba despre marca JoyCup care a luat naștere din dorința de a avea o gamă de produse instant de bază, cu prețuri accesibile, în ideea în care o băutură caldă are încă prețul de 1 RON în România.

Suntem mulțumiți de trendul ascendent al vânzărilor, în mod special de performanța foarte bună a IrishCup –ului, urmat îndeaproape de băutura cu gust de lapte WhiteCup.

În gama JoyCup mai avem și FruityCup cu aromă de zmeură și ChocoCup pe bază de cacao cu o concentrație de 14%.

Feedback-ul pieței este pozitiv din punct de vedere al calității produselor și suntem foarte mulțumiți de parteneriatul cu furnizorul nostru, Mokate Poland.

După cum ne-ați obișnuit, ce noutăți aveți în portofoliu anul acesta?

O întrebare cum nu se poate mai nimerită J…În principal cred că nu există trimestru în care să nu venim cu un design nou la categoria paharelor de carton, însă cea mai importantă noutate o constituie gama completă de blenduri de cafea și băuturi instant, VANDINO.

Acum 2 ani am început cu 2 blenduri de cafea pe segmentul de preț de entry level: VANDINO Espresso Crema și VANDINO Espresso Bar, ambele la pungă de 1 kg. Ulterior am mai adăugat o variantă la un preț imbatabil, un amestec de cafea Robusta tipică espresso-ului Italian, VANDINO Espresso Crema Professional, la pungă de 3 kg.

În ultimul an am introdus pe piață și cele 2 miscelle de calitate superioară VANDINO Espresso Aroma și VANDINO Club, ambele extrem de reușite la nivel de aromă și gust, iar de aproximativ o lună de zile am completat gama cu băuturi instant.

Băuturile instant sunt produse în fabrica ICS Olanda, un brand recunoscut pentru calitatea produselor în segmentul de vending. Gama cuprinde băutura cu gust de lapte VANDINO Premier, băutura cu gust de cacao VANDINO Royal și cafeaua instant granulate VANDINO Supreme.

În completarea mărcii și având ca target clienții de tip “Office” sau clienții casnici am adăugat monodozele de hârtie ESE și capsulele compatibile cu sistemul Lavazza Blue.

Vă rugăm să subliniați principalele schimbări și tendințe pe care le-ați observat la operatorii de vending în ultimul an.

În această privință am observat o scădere a numărului de operatori datorată în mare parte abandonului acestei afaceri sau chiar vânzării micilor afaceri către marii operatori.

Acest fenomen cred că va continua având în vedere încercările de fiscalizare a industriei de vending și lipsa de personal calificat în domeniu.

În al doilea rând am observat o anume uniformizare a operatorilor în încercarea de a vinde branduri consacrate către clientul final în speranța că numele va face vânzare mai ușoară. Practic dispare noțiunea de unicitate și ei se miră că nu reușesc să avanseze sau să dezvolte afacerea.

Răspunsul îmi permit să-l dau eu: Pentru că nu ai o propunere de business diferită de a altora!

Având în vedere că ați menționat despre încercarea autorităților de a fiscaliza industria de vending, care este părerea dumneavoastră vis-a-vis de acest lucru?

Fiscalizarea vendingului nu vine pe neaștepate, discuții despre acest aspect s-au mai purtat și în trecut între reprezentanții celor două “tabere”.

Din punctul nostru de vedere nu este deloc un lucru rău. Părerea noastră este că va genera un pic mai multă disciplină în acest business, ceea ce va cerne și mai mult operatorii de vending. Cei care fac asta în mod emipiric vor ieși singuri din joc, cei care înțeleg că vor progresa astfel o vor duce și mai bine. Fiscalizarea s-a întâmplat în multe state din Europa și industria vendingului continuă să prospere, însă credem că o reglementare a industriei gândită prost poate zdruncina mulți operatori de vending, chiar de dimensiuni mari.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*