Cum vendingul te poate face faimos

Cum vendingul te poate face faimos

Vă prezentăm un articol despre cum marketerii pot apela la un instrument de marketing foarte valoros, ego-ul consumatorului și dorința sa de a fi faimos, cunoscut. Veți găsi mai jos două campanii de marketing ce au în centrul lor narcisismul oamenilor și cum le folosește corporațiilor acest „defect de fabricație” al oamenilor.

Jell-O

Una dintre cele mai celebre campanii de marketing ce au implicat un aparat de vending, a apelat ca instrument de marketing la faima consumatorului și a fost realizat de Jell-O.

Aparatul de vending frigorific de la Jell-O era echipat cu un ecran tactil interactiv de 15 inch, un ecran LCD de 32 de inch amplasat deasupra și o cameră web care surprindea fețele clienților. Pozele acestora apăreau apoi pe cel mai mare panou pentru afișarea reclamelor din piața Yonge and Dundas din Toronto timp de 15 secunde. Participanții primeau ca suvenir pozele cu fețele lor „Jell-Oh Faces” și un cupon de la Jell-O, de la o imprimantă color cu laser atașată aparatului, și erau rugați să își aleagă aroma dorită din mostrele gratuite.

Adevăratul ingredient cheie al acestui proiect a fost reprezentat de cele 15 secunde de faimă care a atras consumatorii și a creat o experiență de utilizator unică.

Compania a încorporat și tehnologie pentru recunoaștere facială care a permis clienților să măsoare traficul aparatului de vending și „timpii de interacțiune”, și să personalizeze mesajele în funcție de grupe demografice specifice. „Managementul de tip back-end ne permite să observăm câte persoane interacționează cu aparatul, ce este la modă și ce nu,” a declarat un reprezentant al campaniei. Recunoașterea facială poate declanșa anumite reclame, în funcție de grupul demografic. Companiile de marketing doresc să știe unde se duc banii și cât de mult a poposit un client să se uite la o reclamă.

Codul secret al lui Conan O’Brien

Un alt exemplu. IVS (Innovative Vending Solutions) a fost „creierul” campaniei de evenimente live din Chicago, atunci când starul de televiziune Conan O’Brien și echipa sa de marketing au interacționat cu telespectatorii distribuind gratuit tricouri în ediție limitată de la 10 automate peste tot prin centrul orașului Chicago. În fiecare seară, la show-ul lui televizat, O’Brien divulga un „cod secret” care oferea șansa câștigării unui tricou. În ziua următoare, spectatorii din Chicago se așezau la coadă în fața aparatelor de vending pentru a introduce codul, care debloca ecranul și le permitea să își ia un tricou gratuit, la alegere. Această tactică de marketing a creat mult vuiet pe Twitter, Foursquare și Facebook, determinând oamenii să stea la coadă pe străzile orașului.

Animale sociale

Dacă ați fost la plimbare în ultima perioadă în diferite destinații turistice populare din Los Angeles probabil că ați dat peste aparatul de vending care vă roagă să cumpărați o cutie în formă de bomboane ce conține „like & likes“, „witty captions (comentarii istețe)” sau „DM sliders (replici pentru mesaje directe).” Plătiți 10 dolari și puteți să vă cumpărați 1.000 de „fani” falși pentru profilul dumneavoastră de Instagram. Sau puteți cumpăra o bilă 8 magică care funcționează prin etichetare – „# 8 ball” – și care vă spune dacă să postați comentariul la care vă gândiți sau nu. Acest automat face parte din campania de promovare a noului documentar lansat de curând pe iTunes numit Social Animals, care urmărește suișurile și coborâșurile a trei adolescenți care aspiră la faimă pe Instagram de mai bine de doi ani. Filmul, foarte apreciat de public și de critici, a fost lansat în premieră în luna martie a acestui an la SXSW (South by Southwest Conference & Festivals) – un apreciat festival de film și muzică care prezintă un fotograf de stradă temerar din Queens, Humza Deas; un creator de modă aspirant, Kaylyn Slevin; și o studentă din Ohio, Emma Crocket, care îi reprezintă pe cei dintre noi care pur și simplu încearcă să existe în terenul minat al rețelelor de socializare de astăzi.

În ultimele două zile, echipa de marketing a filmului Conscious Minds a amplasat două aparate de vending în locații turistice populare din LA, ca Venice Beach, Melrose și zona Walt Disney Concert Area din centru, timp de câteva ore în fiecare zonă, determinând trecătorii să își facă poze cu ele. Conform producătorului filmului Social Animals, Blake Heal, aceștia au cumpărat peste 100 de produse din aparatele de vending, care uneori sunt glume pure, iar alte ori, „valută” Instagram adevărată, ambalată caraghios. Pentru cea din urmă, cel care cumpără trimite un mesaj direct cu un cod pe pagina de Instagram a Social Animals, iar echipa de marketing le oferă „followers” și „like-uri” de pe site-uri web ca buzzoid și igramfollower.

Așadar, în prezent, trăim într-o lume în care putem cumpăra urmăritori pentru Instragram dintr-un aparat de vending. Amplasat în diferite locații din centrul orașului Los Angeles, noul aparat de vending pentru Instagram a furnizat un mijloc fizic pentru lumea noastră condusă de rețelele de socializare. Cu toate acestea, există un mesaj mai profund în spatele acestor dispozitive ostentative și al conținutului lor neobișnuit.

Inițial fiind o campanie de promovare prin marketing, aparatele de vending pentru Instagram vând o gamă variată de elemente destinate generației rețelelor de socializare. În majoritatea cadourilor, există replici proiectate pentru a batjocori această cultură, iar unele produse vândute chiar vă pot cumpăra faima pe Instagram.

Totul poate părea o glumă într-o eră în care dependența de rețele de socializare, ca cea față de site-uri web ca Instragram și Facebook, este atât de prevalentă. Și totuși, mesajul este mult mai profund decât pare.

Acest documentar reprezintă motivul pentru care au fost amplasate aceste aparate. Deși au atras tot felul de vizitatori, de la turiști, la oameni obișnuiți, puțini sunt cei care au înțeles mesajul pe care vrea să-l transmită de fapt această campanie.

Documentarul, care are ca scop să exploreze obsesia pentru faimă pe rețelele de socializare, a primit recenzii pozitive la proiectările în avanpremieră. Filmul arată faptul că site-urile web ca Instagram au creat o cultură a narcisismului și a obsesiei de sine, în jurul propriilor hobby-uri și reacțiilor pe care alte persoane le au față de acestea.

În timp ce aparatul de vending pentru Instagram poate părea o campanie de marketing, toate câștigurile din vânzări vor fi donate unei cauze bune. Toate profiturile vor fi donate mai multor grupuri care încearcă să ajute în cazurile de dependență de rețelele de socializare și cyberbullying.

Ajutând la conștientizarea a ceea ce a devenit o problemă gravă, o obsesie față de propriul ego, aparatul de vending și documentarul său speră să înceapă o dezbatere cu privire la capcanele rețelelor de socializare.

Sursa: innovativevendingsolutions.com, icepop.com si vice.com

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*