TENDINȚE ÎN VENDING ÎN 2019

TENDINȚE ÎN VENDING ÎN 2019

Industria de vending este vibrantă și prosperă. Pe piețele europeană și americană a avansat inovația și s-au pus la încercare noi limite.

]n trecut un aparat de vending te ducea cu gândul la o cutie mare, ruginită, care răsună de monezi. Cât de mult s-au schimbat lucrurile! De la tehnologie inteligentă la alegeri mai sănătoase, industria de vending oferă o soluție modernă pentru băuturi răcoritoare oriunde. Și multe altele.

În acest articol vom arunca o privire asupra a șapte dintre cele mai importante tendințe înregistrate în ultimul timp în industria de vending.

Plățile fără numerar își continuă expansiunea

Tehnologia a revoluționat plățile în general. Conform Băncii Centrale Europene, numărul total al plăților fără numerar din UE a crescut cu 7,9%, la 134 de miliarde în anul 2017, comparativ cu anul precedent. Industria de vending contribuie la grăbirea acestei schimbări în comportamentul consumatorului. Oamenii nu mai sunt nevoiți să umble cu mărunțiș în buzunare. În schimb, sistemele de plată cu cardul au devenit prevalente – și chiar aparatele vechi sunt actualizate cu această tehnologie.

Mai puțin numerar înseamnă convenabilitate crescută, atât pentru distribuitor, cât și pentru client. Majoritatea oamenilor utilizează carduri de debit sau de credit contactless, dar există și multe alte opțiuni de plată. Aparatele de vending acceptă acum plăți mobile sau se conectează la conturile online ale consumatorilor prin intermediul aplicațiilor.

Vendingul sănătos încearcă să combată obezitatea

În timp aparatele de vending au devenit sinonime cu gustările dulci sau sărate. Însă, conform ultimelor cercetări, piața gustărilor sănătoase valorează acum 23 de miliarde de dolari la nivel global. Odată cu creșterea cererii pentru gustări sănătoase, implicarea totală a industriei de vending în acest sens este ceva natural. Autoritățile încearcă să combată obezitatea, iar lupta pentru supremație între fast-food și vendingul sănătos este abia la început.

Apariția de noi locații unde poți opera vending

Suntem obișnuiți să vedem aparate de vending în birouri, școli, spitale și gări. Dar există și alte locații ideale. Odată cu îmbunătățirea aparatelor de vending, vinderea produselor este fezabilă acum într-o varietate de noi locații, extinzând astfel industria, în general.

Dezvoltarea aparatelor de vending sănătoase, de calitate înaltă și specializate creează oportunități noi pe piață. Hotelurile, aeroporturile și campusurile din universități de prestigiu sunt acum locații atractive pentru vendori.

Produse mai variate

Vendingul băuturilor reprezintă în prezent cea mai mare parte a industriei, iar cel al gustărilor este pe locul doi. Dar aceasta nu este limita ofertelor aparatelor de vending. Japonia are cel mai mare număr de aparate de vending din lume. Motivele includ rate scăzute de vandalism, o deschidere către automatizare, imobiliare scumpe și o cerere semnificativă pentru comoditate. De obicei, aparatele oferă băuturi reci, dar sunt disponibile și articole mai ciudate, le-am abordat la vremea lor.

În aparatele de vending din lume, poți găsi acum umbrele, telefoane mobile, tricouri, șosete, măști chirurgicale, dopuri pentru urechi și orice altceva. Atât Europa, cât și Statele Unite au aplicat modelul japonez de diversificare a produselor din automate, probabil nu la același nivel, dar lucrurile sunt într-o direcție bună.

Produsele vegane și fără gluten

Veganismul este o tendință. Acesta a avut parte de o creștere vertiginoasă în ultimii zece ani în Europa și SUA. Desigur, merge mână în mână cu opțiuni mai sănătoase în aparatele de vending, dar oferirea dietelor pe bază de plante este esențială acum.

Healthy Zone Vending machines, manufactured by Healthy You Vending, can have their inventory monitored remotely and sales activated for bundles of items.

Aparatele de vending vegane au început să apară, dar a devenit și norma ca gustările vegane să fie comercializate și depozitate lângă toate celelalte produse. Având în vedere creșterea apetitului pentru veganism care va avea loc în următorii zece ani, ne putem aștepta ca această tendință să continue.

Această industrie alimentară „fără” crește vertiginos, iar alimentele fără gluten sunt cheia. Boala celiacă afectează aproape 1% din populație, dar sensibilitatea ușoară-spre-moderată la gluten este mult mai prevalentă. Oamenii aleg să elimine din gluten și pentru a pierde în greutate și din motive de sănătate, în general.

Conform cercetărilor, piața globală fără gluten a crescut de la 1,7 miliarde de dolari în 2011 la 3,5 miliarde de dolari în 2016. Se preconizează că va atinge 4,6 miliarde de dolari în 2020. Industria de vending își taie partea din acest segment prin oferirea mai multor opțiuni fără gluten, iar, în curând, acest lucru va deveni practica standard.

Plățile de pe telefon mobil

Creșterea numărului de portofele mobile este un aspect ce merită explorat în sine.

Există niște obstacole recunoscute în fața creșterii plăților de pe mobil, obstacolul principal fiind reticența oamenilor în ceea ce privește schimbarea obiceiurilor lor. Ideea unui portofel pe mobil este fantastic de convenabilă, dar rutinele sunt dificil de schimbat.

Cercetările sugerează că peste 87 de milioane de persoane utilizează Apple Pay la nivel global, iar 34 de milioane de persoane utilizează Samsung Pay. China este cea care deschide calea plăților cu mobilul, cu un procent de 47% dintre deținătorii de telefoane inteligente care folosesc portofele de pe mobil. Acest lucru este dominat de WeChat Pay, cu 600 de milioane de utilizatori și Alipay cu 400 de milioane de utilizatori.

Având în vedere că plățile pe mobil devin din ce în ce mai comune, industria de vending a luat o decizie corectă în ceea ce privește integrarea aceste opțiuni în aparate. Unii au raportat un început lent, dar tendința este imposibil de ignorat.

Personalizare

„Comanda obișnuită astăzi?” este o frază pe care ne așteptăm să o auzim de la un vânzător local, dar nu de la un aparat de vending. Acest lucru se poate schimba, deoarece aparatele de vending ar putea utiliza obișnuințele de consum ale clientului înregistrate în aparat pentru a identifica clientul din ce în ce mai des.

O idee și mai încurajatoare în ceea ce privește această tendință este că aparatele de vending pot face un profil clientul utilizând recunoașterea biometrică și bazele de date pentru a oferi cele mai relevante produse anumitor grupuri demografice. Singapore și Japonia sunt în fruntea acestei tendințe.

Concluzie

La baza celor șapte tendințe exprimate mai sus stau doi piloni: tehnologia și sănătatea. Oamenii vor avea mereu nevoie de băuturi răcoritoare oriunde vor fi, iar rolul aparatelor de vending este acela de a oferi cel mai înalt nivel de convenabilitate și alegere. Ca rezultat, toată lumea beneficiază.

Încă nu ne-am lămurit dacă plățile de tip blockchain se vor integra în industria de vending, dar acestea reprezintă încă o tendință tehnologică ce trebuie monitorizată. Un aparat ce folosește blockchain pentru verificarea vârstei a fost creat în SUA în vederea distribuirii berii, iar acest concept poate fi dezvoltat în noi moduri interesante.

Tehnologia și conectivitatea inteligente vor permite deținătorilor să monitorizeze mai atent modelele de vânzări și venit. Odată cu îmbogățirea datelor și facilitarea analizei, distribuitorii pot aproviziona produsele adecvate, în zilele corecte, în locurile corecte.

Aparatele de vending inteligente sunt deja răspândite, iar acest lucru oferă operatorilor de vending șanse de a stabili o conexiune cu clienții în moduri noi și interesante. De la modalități de plată ușoare la serviciu personalizat, viitorul vendingului arată fresh.

Sursa: ccv.eu

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*