Puterea lui NFC (10) Promovare și publicitate prin NFC

Puterea lui NFC (10) Promovare și publicitate prin NFC

Deși tehnologia NFC (Near Field Communication) există de mai bine de un deceniu, încă există o gamă largă de moduri de utilizare a NFC încă neexplorate. În timp ce majoritatea afacerilor mici nu cunosc încă avantajele marketingului NFC, brandurile de renume se străduiesc în permanență să găsească noi modalități de utilizare în mod cât mai eficient a acestei tehnologii avantajoase din punctul de vedere al costurilor. Cea mai bună utilizare a tehnologiei NFC până în prezent a constat în aplicarea ei în domeniul marketingului de proximitate sub forma campaniilor publicitare pe bază de NFC.

Puteți apropia telefonul dumneavoastră mobil compatibil NFC la eticheta NFC pentru a beneficia de serviciul sau produsul precizat pe etichetă. De exemplu, puteți câștiga un cupon de cafea sau puteți descărca o melodie a trupei preferate pe telefonul mobil cu ajutorul afișelor inteligente. Telefonul dumneavoastră mobil compatibil NFC poate fi asistentul dumneavoastră în timpul călătoriilor; puteți prelua informații în orice limbă doriți de la kiosk-urile turistice și puteți afla ce expoziții puteți vedea și la care muzeu, înainte de a intra în acestea.

Așadar ce sunt campaniile pe bază de NFC?

Campaniile pe bază de NFC reprezintă afișarea oricărei campanii obișnuite de publicitate prin intermediul dispozitivelor NFC încorporate în ele. Scopul acestor campanii pe bază de NFC este acela de a oferi o experiență mai interactivă bazată pe proximitate. Pe lângă consolidarea fidelității brandului în rândul clienților deja existenți, tehnologia acționează și în scopul atragerii de noi clienți.

Cum funcționează campaniile pe bază de NFC?

Modul în care acestea funcționează constă în furnizarea informațiilor necesare printr-o atingere. Tot ceea ce trebuie să faceți pentru a începe o campanie pe bază de tehnologie NFC este să integrați hardware NFC în modul obișnuit de a vă afișa reclamele, să vă creați propriile campanii pe bază de NFC și să atribuiți campania hardware-ului dumneavoastră. Asigurați-vă că includeți un element care să încurajeze utilizarea tehnologiei.

Cum sunt implementate campaniile pe bază de NFC?

Ele merg pe principiul „atingeți și aflați mai multe informații despre produse”. Etichetele NFC pot fi implementate pe rafturile de prezentare ale produselor care, atunci când sunt accesate, vor direcționa clienții către o anumită pagină cu informații detaliate ale produselor respective. Facilitarea accesării directe a informațiilor detaliate despre produs prin atingerea cu telefonul mobil a rafturilor de prezentare a produselor va oferi clienților posibilitatea de a afla printr-o singură atingere toate informațiile necesare.

Etichete de produs activate prin NFC. Ca o posibilitate alternativă, tehnologia NFC poate fi, de asemenea, încorporată în etichetele de produs care direcționează clienți către pagina web ce cuprinde informațiile despre produs.

Afișaje inteligente. Stickerele și etichetele NFC pot fi încorporate în egală măsură în suporturi de afișaj offline, precum afișele și reclamele tipărire. Aceste afișe pot fi amplasate strategic pe locații exterioare, vehicule, vitrine de magazine, etc.

Concursuri speciale și oferte cu reduceri. Direcționarea codurilor cupoanelor de reducere și concursuri speciale se pot face către pagina web conectată la NFC, care va putea fi accesată prin intermediul telefoanelor ce au funcția de NFC activată. Deși acestea sunt doar câteva dintre aplicațiile NFC utilizate în mod obișnuit, o serie de branduri de renume au scos din nou la lumină diferite moduri de implementare în marketing a tehnologiei NFC.

3 campanii de succes pe bază de NFC

Reclamele tipărite cu funcția de NFC ale Lexus

Emblematicul brand Lexus al mărcii japoneze Toyota a implementat tehnologia NFC în reclame sale tipărite când au publicat reclamele la autoturismele lor în revista Wired Magazine. Acest lucru i-a ajutat pe cititori să deschidă noul set de aplicații al producătorului de autoturisme printr-o simplă atingere a etichetei NFC atașată acestor reclame. Asemeni Lexus, BMW a utilizat, de asemenea, etichetele NFC în reclamele tipărite pentru a ajuta utilizatorii să acceseze cu ușurință pe aplicația lor mobilă conținutul legat de produs.

Afișele NFC din vitrinele magazinelor care au condus clienții direct către noile lansări de produse marca Ralph Lauren

Ralph Lauren și-a promovat linia de produse Polo Ralph Lauren la Londra, folosind afișe NFC expuse în vitrinele Harrods, un magazin celebru din Londra care vinde produse de lux. Acestor stickere NFC din afișe le-a fost atribuită o hartă a Harrods pentru a ajuta clienții să se deplaseze direct în secțiunea unde se găsea colecția Ralph Lauren. Conectarea etichetelor NFC din afișe la hărți pentru deplasarea interioară este o modalitate ușoară și eficientă de a reduce timpul necesar unui client să caute o anumită secțiune sau un produs din magazin. În afară de etichetele NFC, există alte dispozitive utile în implementarea navigației interioare pentru companii, precum semnalizatoarele luminoase.

Samsung a lansat campanii ingenioase cu ajutorul afișelor NFC

Afișele Samsung „Share to Go” pe bază de NFC și Samsung Pay sunt unele dintre cele mai populare situații în care Samsung a folosit tehnologia NFC. Astfel, se urmărește creșterea valorii brandului Samsung prin facilitarea conștientizării privind capacitățile telefoanelor lor cu funcția de scanare NFC încorporată. Afișele interactive reprezintă o modalitate excelentă de atragere a segmentelor cu tendința de tehnologizare ale clienților vizați.

Ce-i rezervă viitorul tehnologiei NFC?

Ținând cont de tipul de inovații din campaniile pe bază de NFC pe care le-am văzut în ultimul deceniu, un lucru sigur este faptul că marketingul pe bază de NFC se dezvoltă acum mai mult ca niciodată. Pe baza raportului Global Near Field Communication Market (2018-2023), aflăm că „se așteaptă ca piața globală NFC să aibă o semnificativă rată de creștere anuală de 21,30% și să atingă o dimensiune a pieței de 23,82 miliarde de dolari până în 2023.”

Conștientizarea din ce în ce mai mare cu privire la campaniile pe bază de NFC, alături de creșterea numărului de utilizatori de telefoane care suportă NFC determină creșterea domeniului de aplicare al campaniilor publicitare bazate pe NFC din următorii ani.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*