CAFÉ DEL SOL

CAFÉ DEL SOL

CÂND GUSTUL CHIAR CONTEAZĂ

Aceasta este povestea unor români simpli, din colțuri diferite ale României, înzestrați cu energie, motivație și atrași de o pasiune comună: Cafeaua de calitate! După penetrarea cu succes a zonei de retail, pasul următor a fost intrarea pe piața de vending a cafelei. Aflați acum întreaga poveste a acestei afaceri de succes 100% românești.

Café del Sol

Care este povestea lui Café del Sol?

Povestea Café del Sol a început cu un vis! Visul de a oferi fiecărui român posibilitatea să consume o cafea proaspătă, sănătoasă şi gustoasă. Acest vis a devenit încă de la început, misiunea noastră, care ne-a călăuzit drumul de la dorinţă, până la a 3-a prăjitorie de cafea din România, din punct de vedere al capacităţii de producţie, şi singura fabrică din regiunea Moldovei (Bacău).

De unde provine cafeaua voastră?

Importăm cafeaua direct de la fermieri din toată lumea. Aducem atât origini clasice precum Brazilia, India sau Vietnam, cât şi origini mai exotice precum Etiopia, Guatemala, Peru, Kenya sau Papua Noua Guinee.

Care sunt sortimentele de cafea de la Mister Tosh Caffe?

Sortimentele Mr. Tosh sunt împărţite în funcţie de cele 3 canale de vânzare pe care acţionează, şi anume:

1. Atât pentru retail-ul tradiţional cât şi pentru cel modern, Café del Sol este sortimentul care ne dorim să ajungă în inimile românilor. Cafeaua este considerată de către mulţi consumatori drept “cafeaua cum era odată”. Aceasta provine din Brazilia, regiunea Sao Paolo, iar datorită prăjitorului nostru artizanal ce îi scoate în evidenţă aromele naturale, ne putem mândri cu un produs definit de 4 valori palpabile şi esenţiale pentru băutura ce ne energizează zilnic: origine, calitate, prospeţime şi gust.

2. Pentru segmentul de HoReCa am creat 4 blend-uri cu proporţii diferite de cafea Arabica şi Robusta sub umbrela brand-ului BRU Urban Coffee care satisfac toate categoriile de gusturi şi de preţ.

3. În ceea ce priveşte zona de vending, am lansat anul acesta 2 produse a căror reţetă am definit-o pe baza cercetărilor întocmite împreună cu o parte din consumatorii produselor noastre, sub denumirea Vendi dar, de asemenea, am conceput şi reţete customizate pentru partenerii noştri.

În acest an aţi intrat şi pe piaţa de vending. Ce produse aveţi pentru această zonă?

Aşa este, am intrat de câteva luni şi în tabăra operatorilor de vending prin semnarea unui contract cu un lanţ internaţional de magazine, echipând în termen de 3 luni un număr de aproximativ 85 de coffee-cornere din 12 judeţe cu automate de tip table-top. Am ales să facem acest pas pentru a înţelege mai bine categoria şi provocările specifice acesteia, însă totodată pentru a răspunde noilor reglementări din domeniu. Ca şi gamă de produse am ales un portofoliu care să se alinieze cu valorile pe care le promovăm pe partea de cafea. Echipamentele sunt legate la sursa de apă curentă cu sistem de filtrare profesional. Acest aspect coroborat cu portofoliul premium de produse complementare, ridică într-adevăr preţul final de vânzare al produselor peste media pieţei.

Ce vă deosebeşte de ceilalţi producători de cafea?

În primul rând faptul că prin expertiza şi specializarea noastră, dăm viaţă nu doar unor boabe speciale de cafea, ci şi multor poveşti în jurul unei cafele de calitate. Suntem o echipă tânără cu capital 100% românesc definită de entuziasm, spirit inovativ şi flexibilitate, care îşi respectă partenerii şi consumatorii prin rigurozitatea cu care urmăm toţi paşii din lanţul de producţie, cât şi service level-ul care succede producţia.

Mărcile proprii de cafea reprezintă un trend actual. Mister Tosh Caffe este un producător la început pe acest segment de piaţă. Care este viitorul în acest domeniu?

Pe cât de comun sună acest termen – „marcă proprie”, pe atât de complex şi de profund este conceptul de reţetă customizată din punctul nostru de vedere. Ne dorim să tratăm acest segment cu o importanţă aparte deoarece piaţa este în continuă schimbare. Consumul casnic este în scădere, în vreme ce echipamentele câştigă din ce în ce mai mult teren, iar operatorii de vending încearcă să ţină pasul atât cu noile reglementări din domeniu, cât şi cu un consumator educat ce a început să caute calitate şi autenticitate. Un lucru, de altfel, cât se poate de normal.

Astfel, tendinţa operatorilor este de a pune preţ pe identitate, pe o calitate sporită şi pe un set de valori care să îi diferenţieze de ceilalţi jucători din piaţă, toate acestea însă, sub umbrela unor condiţii comerciale cât mai competitive, pentru a putea face faţă provocărilor precum lipsa acută de personal.

Într-adevăr, deşi la început de drum, am reuşit în vara acestui an să dezvoltăm două proiecte de tip ‘marcă proprie’ pentru 2 parteneri care erau obişnuiţi cu alte mărci consacrate. Temerile lor, oarecum de înţeles, erau în mare parte scăderea vânzărilor împreună cu un răspuns mai puţin favorabil din partea consumatorilor care se împotrivesc iniţial la schimbare. Pentru a depăşi aceste temeri a trebuit să definim un proces complex de conversie care a început de la un lucru cât se poate de elementar: înţelegerea profilului consumatorilor clienţilor noştri. Care este stilul de viaţă al acestora? Care este semnificaţia fundamentală a cafelei pentru ei? De ce şi când consumă cafea? Care este aria geografică şi demografică de vânzare? Odată stabilit profilul consumatorului, etapa următoare a fost vizita partenerilor noştri în fabrică şi înţelegerea procesului de fabricaţie urmată de stabilirea profilului de prăjire şi de gust pe baza informaţiilor adunate de la consumatori. Etapa de design a ambalajului a durat aproximativ 1 săptămână. De aici până la pasul de implementare pentru 10% din flota de echipamente a fost doar oferta comercială, a cărei confirmare a venit imediat. În decurs de 3 luni ambii parteneri au făcut conversia pentru 100% din echipamentele pe care le gestionează. În imagine puteţi vedea unul dintre proiecte.

Care este cea mai importantă tendinţă care se manifestă actualmente pe piaţa cafelei şi cum reuşeşte Café del Sol să răspundă într-un mod potrivit la aceasta?

În ceea ce priveşte segmentul de vending, o piaţă aglomerată de importuri şi dominată de către jucătorii consacraţi, ne dorim să răspundem tendinţelor actuale şi gusturilor din ce în ce mai educate. În acest sens profilele noastre de prăjire alături de diversitatea originilor boabelor de cafea pe care le folosim, sunt  “ingredientele” de bază în definirea reţetelor customizate pentru consumatorii partenerilor noştri. Pentru a ne asigura că acest mix al ‘ingredientelor’ în procesul complet de producţie se ridică la standardele noilor tendinţe în materie de gust, prospeţime şi calitate, am apelat la ajutorul unor profesionişti în domeniul cercetărilor calitative, iar în urma mai multor sesiuni de degustări în blind, consumatorii au clasat reţetele noastre la un rating foarte înalt (4,5 stele din 5) comparativ cu competitorii noştri (2 stele din 5). Dacă gustul îl aveam oarecum ‘certificat’, un alt vector diferenţiator care asigură o cafea desăvârşită este desigur prospeţimea boabelor. Iar în acest sens noi ne-am propus să fim singurul jucător din piaţa de vending care promovează conceptul de ‘Roast to Order’, adică prăjim doar pe bază de comandă, asigurându-ne astfel că boabele care ajung la partenerii noştri au garanţia prospeţimii maxime. Pentru detalii şi întrebări, colegii noştri vă stau la dispoziţie la numărul de telefon 0746 438 740 sau e-mail office@delsolcafe.ro

Care sunt obiectivele Mister Tosh pe termen lung? Ce vă propuneţi să deveniţi? Planuri de viitor.

În linii mari principalul nostru obiectiv este de a ajuta la dezvoltarea şi închegarea comunităţii din care provenim şi în care trăim zi de zi. Suntem Români şi ne dorim să facem ceva pentru România zilei de astăzi, o ţara ce îşi pierde încetul cu încetul valorile. Teoretic, dorim să continuăm cu paşi mărunţi spre îndeplinirea misiunii de a oferi fiecărui Român posibilitatea să consume o cafea proaspătă, sănătoasă şi gustoasă. În termeni de business acest lucru s-ar traduce în dezvoltarea fiecărei divizii şi segment de piaţă, căutând, în consecinţă, parteneri care să împărtăşească aceleaşi valori cu noi.

editare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*