Ce așteptări au consumatorii de la automatele de vending în anul 2020

Ce așteptări au consumatorii de la automatele de vending în anul 2020

Vă prezentăm un sondaj care arată ce își doresc oamenii de la aparatele de vending. Printre alte informații prețioase acesta a dezvăluit și că dificultatea folosirii vendomatelor de tip self-checkout sau a celor autonome reprezintă un obstacol în vânzarea produselor sănătoase.

Conform unui sondaj realizat pe SurveyMonkey și sponsorizat de compania Shekel Brainweigh Ltd, 90% dintre consumatori doresc automate de vending de tip self-checkout care pot identifica automat articolele.

Studiul cere părerea consumatorilor în ceea ce privește checkout-ul, vendomatele, tehnologiile de accesibilitate și pe cele dedicate magazinelor autonome. Aproape 80% dintre respondenții sondajului aveau vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, iar 62% erau femei.

Principalele rezultate ale sondajului includ:

Self-Checkout

  • Aproape 80% dintre consumatori au avut nevoie de asistență cel puțin o dată în timpul experienței self-checking și aproape 30% dintre consumatorii care foloseau această tehnologie au fost opriți de personalul magazinului pentru a li se verifica cumpărăturile.
  • Aproape 60% au fost mai predispuși să utilizeze aparatele tip self-checkout când acestora li s-au îmbunătățit tehnologiile (simplificare a sistemului, intrări automate și precizie sporită).
  • Aproape 90%  dintre respondenți vizitează supermarketurile cel puțin o dată pe săptămână pentru produse alimentare
  • Aproape 25%  au spus metoda de checkout cea mai rapidă le va îmbunătăți semnificativ experiența.

Micro-piață autonomă:

  • Mai puțin de 15% dintre respondenții sondajului au vizitat o micro-piață complet autonomă; însă cei care au vizitat o micro-piață au menționat accesibilitatea, viteza, varietatea de opțiuni și prețurile ca principale avantaje ale acestor locații.
  • În timp ce aproape două treimi dintre consumatori folosesc frecvent vendomate de tip self-checkout în alimentare, aproape 75% au declarat că dificultățile de plasare a produselor și anulările frecvente sunt cele mai mari nelămuriri ale lor privind tehnologia.

Vending

  • Aproape 50%  ar cumpăra produse alimentare sănătoase de la o vendomate, dacă acest lucru ar fi posibil.
  • Aproape 50%  dintre consumatori au considerat deranjantă lipsa de opțiuni și de produse proaspete în vendomate.

Yoram Ben Porat, CEO al Shekel Brainweigh, a declarat într-un comunicat de presă: „După cum se știe, rezultatele sondajului nostru pentru consumatori sunt în conformitate cu tendințele pieței și reprezintă dorințele majore ale consumatorilor pentru îmbunătățirea cumpărăturilor neasistate: o experiență de cumpărare mai bună și mai rapidă, disponibilitatea magazinelor și o gamă largă de produse.”

Accesibilitatea este cheia

Nielsen raportează că 46% dintre consumatori văd mersul la cumpărături ca pe o corvoadă. În lumea interconectată de astăzi, accesibilitatea este lucrul cel mai important pentru clientul final. Aparatele de vending asigură ceea ce oamenii au nevoie, unde au nevoie, când au nevoie.

Un exemplu perfect? Numărul tot mai mare de vendomate în aeroporturi. Călătorii care sunt în tranzit pot să cumpere acum chiar și un tricou Uniqlo, o trusă completă de machiaj de la Sephora sau un buchet de flori. Avantajul? Vânzătorii cu amănuntul realizează o grămadă de vânzări cu costuri generale relativ reduse.  Potrivit Business Insider, „vendomatul de tricouri a avut o medie de vânzări de 10.000 USD pe lună”. Vendomatele din aeroport oferă clienților un mod ușor și accesibil de a achiziționa articole cu o concurență relativ mică.

Vendomatele oferă mai multe opțiuni ca niciodată

Pizza este doar vârful aisbergului atunci când vine vorba despre ceea ce poate fi achiziționat de la un vendomat. În ultimii doi ani, piața vendomatelor a cuprins și categoriile netradiționale, transformând piața automatizată de retail.

În prezent, vendomatele de pe glob oferă produse electronice, extensii de păr, cărți, lucrări de artă și chiar crabi vii ca animale de companie. În plus, vendomatele, ca și alte tehnologii pentru consumatori, au devenit foarte inteligente. Puterea de calcul a IoT poate fi extinsă și la distribuitoarele automate pentru a asigura soluții ușoare, accesibile și rapide la nevoile cotidiene, oricare ar fi acestea.

Accesibilitatea domină această avansare a tehnologiei. Produsele cu limitare de vârstă, care necesitau verificarea manuală a vârstei, pot fi acum vândute prin intermediul vendomatelor. Companiile, precum Civic, oferă soluții care permit clienților să cumpere produse cu limitare de vârstă, cum ar fi țigările electronice sau CBD, direct de la vendomate, cu ajutorul telefonului mobil. În Africa de Sud, vendomatele au devenit o soluție accesibilă chiar și pentru asistența medicală. Numite „ATM Pharmacy”, vendomatele asigură în mod regulat medicația prescrisă pacienților cu boli cronice precum SIDA, reducând astfel timpul de așteptare la unitățile de asistență publică.

Vendomatele încep să alimenteze un segment uriaș de creștere pe piața de retail. Pentru companiile care doresc să ajungă la mai mulți consumatori, fără cheltuieli indirecte, vendomatele sunt soluția ideală.

Tehnologia schimbă situația

Tehnologia schimbă dramatic peisajul vânzărilor în retail, iar retailul automatizat nu face excepție. Automatele care inițial vă puneau să vă căutați de mărunțiș sunt acum suficient de inteligente pentru a opera carduri de credit și debit, coduri QR și alte moduri de plată.

Ideea unei rețele de aparate de vending care acceptă plăți și verifică identitatea printr-o singură aplicație este cu siguranță ceva de care să vă entuziasmați. Vendomatele inteligente furnizează deja date în timp real, astfel încât vânzătorii să poată ține evidența inventarului, să afle cât de rapid se vinde fiecare articol, să identifice probleme și multe altele. Cu acest nou nivel tehnologic, mai multe categorii de produse devin disponibile pentru retailul automatizat.  

Sursa: canadianvending.com si civic.com

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*