Contactless sau Cashless, oricum ar fi, vendingul câștigă!

Contactless sau Cashless, oricum ar fi, vendingul câștigă!

Indiferent de faptul că vorbim de contactless sau cashless, tehnologia privind plățile care s-a dezvoltat în ultimii ani a contribuit în mod decisiv la creșterea popularității vendingului în lume. Iată mai jos câteva noutăți privind acest subiect.

Operațiunile de plată prin contactless vor atinge pragul de 6 trilioane de dolari la nivel global până în 2024

Noi date de la Juniper Research prognozează că valorile operațiunilor contactless globale vor ajunge la aproape 6 trilioane de dolari în 2024, în creștere de la 2 trilioane de dolari în 2020. S-a constatat că această evoluție va fi determinată de creșterea semnificativă a valorilor OEM Pay și a operațiunilor prin carduri contactless, în special în SUA.

Noul studiu a scos în evidență faptul că pentru intervalul 2020-2024 s-au identificat lansarea de carduri contactless în SUA și îmbunătățiri aduse infrastructurii serviciilor POS contactless din China ca fiind factorii cheie ai acestei creșteri, alături de dezvoltarea puternică a lui Apple Pay. Cu toate acestea, studiul a descoperit că serviciul OEM Pay, reprezentat de opțiunile de plată oferite de producătorii de telefoane inteligente, va fi responsabil pentru plățile cu valoare mai mare din perioada prognozată, datorită limitelor de plată restrictive pentru cardurile contactless.

Utilizarea cardurilor contactless în SUA va accelera vânzările

Juniper Research anticipează că numărul cardurilor contactless va crește semnificativ în SUA, valorile operațiunilor depășind 1,5 trilioane de dolari în 2024, crescând de la 178 miliarde dolari în 2020. Cercetările au arătat că creșterea va fi alimentată de promovarea cardurilor contactless de către băncile importante din SUA, de reducerea costurilor asociate cu emiterea de carduri contactless în SUA și de utilizarea lor tot mai frecventă. Cercetarea recomandă ca retailerii și furnizorii de tehnologie din SUA să acorde prioritate urgentă îmbunătățirii infrastructurii contactless pentru a valorifica această tendință în plină dezvoltare.

Apple Pay continuă să concureze cu OEM Pay

Cercetările au descoperit că Apple Pay va fi responsabil pentru o cotă de 52% din valorile tranzacțiilor OEM Pay, în creștere de la 43% în 2020. Extinderea bazei de utilizatori Apple Pay în regiuni cheie, inclusiv Extremul Orient, China și Europa, va determina creșterea, precum și extinderea impactului Apple dincolo de OEM Pay, prin inițiativa Apple Card.

Apple deține controlul acum, datorită ecosistemului său unificat și diversificat. Concurenții, inclusiv Google și Samsung, trebuie să continue să își dezvolte serviciile oferite pentru a progresa în piață.

Capacitatea de plată fără numerar stimulează atât vânzările cu plata cash, cât și pe cele cu cardul

Dacă sunteți îngrijorat că vă veți pierde clienții care preferă să achite în numerar prin introducerea plății cashless în comerțul realizat prin intermediul automatelor de vending, nu e cazul. Un studiu recent realizat în Statele Unite pe un eșantion de 250.000 de distribuitoare automate echipate cu cititori cashless a descoperit că tehnologia nu numai că a sporit vânzările generale realizate de vendomate, dar și vânzările prin numerar.

Studiul USA Technologies realizat în parteneriat cu Universitatea de Stat din Michigan și prezentat în cadrul expoziției recente a Asociației Americane de Vending (NAMA) ce a avut loc în Las Vegas, a arătat că impactul tehnologiei cashless, atât asupra cheltuielilor în numerar, cât și al celor fără numerar, ar putea grăbi procesul de dotare al vendomatelor cu cititori cashless.

În timp ce plata fără numerar a dominat comerțul cu amănuntul pentru ceva vreme, familiarizarea clienților cu vânzările neasistate a fost un proces lung, din cauza necesității de a dota vendomatele cu cititori cashless și a reticenței consumatorilor de a utiliza carduri de credit pentru cumpărături cu valori mici. În prezent, potrivit studiului, aproximativ un sfert din cele 4,3 milioane până la 4,5 milioane de vendomate din Statele Unite pot accepta plăți cashless.

Cercetare: Cashless nu canibalizează plata în numerar

Studiul de care aminteam mai sus a constatat că, contrar unor așteptări, acceptarea cashless nu numai că nu canibalizează vânzările cu plata în numerar, ci le îmbunătățește de fapt. În plus, tehnologia cashless a determinat o creștere procentuală a vânzărilor pentru vendomatele cu performanțe reduse decât pentru aparatele de vending cu performanță mai mare.

Studiul a măsurat performanța a 250.000 de vendomate într-o perioadă de 18 luni după implementarea tehnologiei cashless și a constatat că vânzările cashless au crescut cu 131% în rândul vendomatelor cu performanțe reduse, comparativ cu 78% în rândul tuturor vendomatelor analizate. Vânzările în numerar s-au îmbunătățit în perioada respectivă cu o medie de 97% în cazul vendomatelor cu performanțe reduse, comparativ cu 17% pentru toate aparatele.

Pe lângă volumul vânzărilor, a crescut de asemenea și numărul operațiunilor. Operațiunile totale au crescut cu 26%, iar achizițiile prin carduri de credit cu 74%, pe când cele realizate cu plăți în numerar a crescut cu 13%. 

Conform studiului vânzările în numerar s-au îmbunătățit prin modalitatea de plată fără numerar

Vânzările făcute în numerar au fost avantajate de introducerea acceptării plăților cashless, datorită atenției îmbunătățite a operatorilor de vendomate pentru aparatele de vending echipate cu noua tehnologie, spun specialiștii. Vendomatele cu cashless sunt de obicei echipate cu telemetrie care permite autorizarea cărților de credit și debit. Telemetria suportă, de asemenea, gestionarea de la distanță a datelor, ceea ce permite o întreținere mai rapidă a vendomatelor, raportarea vânzărilor și analiză.

Un alt motiv pentru care vânzările se îmbunătățesc prin opțiunea de plată cashless este faptul că, de multe ori, operatorii de vendomate introduc produse la un preț mai ridicat, cu presupunerea că clienții vor fi mai puțin reticenți la prețuri când plătesc cu cardul de credit sau debit. În timp ce în acest caz intenția este de a targeta clientul care plătește cardul, produsul cu prețuri mai mari poate atrage și clienți care plătesc în numerar.

Studiul a dezvăluit că impactul pozitiv al tehnologiei asupra plății în numerar a vizat nevoia retailerilor de a sprijini clienții care plătesc în numerar. O recesiune a clienților care plătesc în numerar determină retailerii la nivel național să-și regândească modelele de afaceri, deoarece legile locale și de stat au început să dezbată problema în ceea ce privește incluziunea financiară.

Vânzările făcute prin carduri de credit cresc nu doar pentru că s-a manifestat o reticență mai mică în privința prețurilor atunci când s-au efectuat plăți cu cardul, ci pentru că a fost mai ușor pentru client să achiziționeze mai mult de un singur articol de la vendomat față de când a decis să plătească în numerar.

Studiul a dezvăluit că există o creștere cu 37% a cheltuielilor atunci când consumatorii plătesc cu cardul, spre deosebire de plățile în numerar.

Concluzie

Posibilitatea de a efectua plăți cashless continuă să crească. Studiile au scos în evidență faptul că cei care inițial erau mai reticenți în a plăti cu cardul de credit, le folosesc acum mai mult, spun experții. În ceea ce privește plățile mobile, acestea reprezintă 5% până la 7% din totalul de plăți efectuate, dar numărul lor este în creștere.

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*