Tehnologiile precum Inteligența Artificială și Realitatea Augmentată devin pionierii self-service în domeniul cosmeticelor

Tehnologiile precum Inteligența Artificială și Realitatea Augmentată devin pionierii self-service în domeniul cosmeticelor

Inteligența artificială și realitatea augmentată sunt încă în primele etape de integrare în domeniul comerțului cu amănuntul. Totuși, sectorul de îngrijire a frumuseții a preluat inițiativa, ceea ce nu este surprinzător atunci când se ia în calcul cât de personală este o astfel de experiență de cumpărare.

„Cu cât încerci mai mult, cu atât vei cumpăra mai mult”, se pare că este motto-ul sub care operează noul trend din self-service. De curând, la CES, o companie americană numită Perfect Corp. a abordat modul în care brandurile și comercianții utilizează soluțiile tehnologice personalizate pentru a descoperi punctele comune ale canalelor de distribuție – inclusiv kiosk-urile interactive – pentru a înțelege și a răspunde mai bine nevoilor clienților.

Aplicația de înfrumusețare pe bază de Inteligență Artificială, YouCam, de la Perfect Corp, permite clienților „să încerce” produsele de înfrumusețare și este disponibilă acum în mai multe magazine.

Reconstituirea facială creează o imagine augmentată pe baza unei poze sau a unei imagini tipărite a utilizatorului și îi permite să vadă cum i-ar sta cu un nou machiaj sau cu o altă culoare a părului. IA permite utilizatorului să acceseze o bază de date cu mii de produse pe care le poate „încerca” în timp real, alături de alte recomandări.

O cameră care folosește urmărirea facială tridimensională recunoaște vârsta, sexul și starea de spirit a utilizatorilor. Algoritmii de învățare asigură reconstituirea facială pentru o experiență de machiaj cât se poate de realistă în ceea ce privește potrivirea culorilor și a texturii produselor reale.

Prioritate:  Satisfacerea nevoilor unice ale clienților  

Se pare că omul modern își dorește produse personalizate făcute doar pentru el. Evident că acest lucru pare o utopie într-o economie consumeristă și globalizată ca a noastră. Totuși specialiștii din domeniu consideră că acest lucru înseamnă că brandurile trebuie să cunoască cerințele unice ale clienților lor pentru a le putea satisface în mod optim prin toate mijloacele.

Scopul tehnologiei este să ofere consumatorilor recomandări personalizate și să permită retailer-ului să treacă de la o experiență centrată pe produs, la una care pune clientul în prim plan, spun experții.

Inteligența Artificială implementată în sectorul frumuseții este un lucru care ajută companiile de cosmetice și comercianții să înțeleagă nevoile unice ale clienților lor și să le ofere produse și recomandări de produse pentru un stil personalizat.

Fiecare persoană are particularități fizice individuale. Clientul are nevoie să găsească produsul care i se potrivește nuanței individuale a pielii, culorii ochilor sau a părului, de exemplu.

Companii precum Estee Lauder au adoptat încă din 2015 genul acesta de aplicații software de machiaj precum YouCam a lui Perfect Corp.

Noi culmi ale personalizării experienței de cumpărare

Tehnologiile bazate pe inteligență artificială și realitate augmentată duc la un alt nivel experiența cumpărării de cosmetice, ajutând consumatorii să își găsească oricând și oriunde culoarea potrivită a rujului, nuanța perfectă de fond de ten și multe altele.

De exemplu, prin intermediul tehnologiei, astăzi, clienții pot vizualiza 30 de nuanțe de ruj în câteva minute. Utilizarea aplicațiilor mobile este în creștere în rândul cumpărătorilor de produse cosmetice. 

Experții spun că tehnologia permite clienților să se bucure de o experiență pe canale multiple, deoarece produsele sunt disponibile pentru a fi încercate atât în magazinul din mall, cât și online.

Totul este personal, mai ales atunci când alegi să-ți schimbi nuanța părului

600 de magazine dispun acum de kiosk-ul virtual ColorView, introdus de piață prin Sally Beauty și sprijinit de tehnologia Perfect Corp., prin intermediul căruia utilizatorii pot vedea cum le-ar sta cu o altă culoare a părului.

Când te gândești că dispui de peste 1.000 de nuanțe disponibile în magazinele tale, atunci acest ajutor tehnologic este un suport nelipsit. ColorView funcționează pe baza unei strategii axate pe consumator, care asociază clienții cu categoriile de produse de îngrijire a părului și nuanțele de vopsea de păr sugerate, bazate pe preferințele individuale, pentru a ajuta cumpărătorii de produse de îngrijire personală să decidă mai ușor ce anume să cumpere.

De acum tehnologia ajută clienții să cumpere produse nu pe baza presupunerilor, ci facilitează probarea lor în mediul virtual, ajutând clienții să cumpere ceea ce își doresc iar companiile să vândă mai bine.

Tehnologia combină culoarea părului cu recomandările de produse de machiaj dintr-o gamă variată de oferte, ColorView urmând a avea, de asemenea, o funcție de verificare a texturii părului.

Pielea este ajutată și ea

De curând Neutrogena a prezentat aplicația Skin360 care elimină necesitatea unui instrument de analiză a pielii. Analiza selfie la 180 de grade este acum sprijinită de tehnologia Perfect Corp. și oferă o evaluare rapidă pentru o gamă largă de parametri ai pielii, incluzând ridurile, liniile fine, cearcănele, petele întunecate și netezimea.

Consumatorii își doresc o imagine de ansamblu a factorilor interni și externi care au impact asupra pielii lor și doresc îndrumări de specialitate cu privire la modul în care își pot îngriji pielea în mod optim”, spun specialiștii de la Neutrogena.

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*