Gustările au devenit o afacere profitabilă!

Gustările au devenit o afacere profitabilă!

Gustările au devenit o afacere profitabilă. Doar segmentul de gustări sărate urmează să atingă cifra de 109 miliarde de dolari în vânzările globale până în 2025. În vremurile vitezei, mulți clienți mănâncă mese mai puțin consistente, de mai multe ori pe zi, din comoditate. Pentru mulți, o gustare rapidă, fie că este vorba despre un baton cu granola sau o gustare uscată 100% naturală, a înlocuit chiar și cea mai importantă masă a zilei: micul dejun.

După ce au fost etichetate ca alimente nesănătoase (gândiți-vă la o pungă mare de chipsuri ondulate din cartofi) în anii `80 și `90, forma gustărilor a evoluat considerabil, acum existând mai multe companii care oferă chiar și gustări sănătoase, care pot fi alternative pentru mesele obișnuite.

De la generațiile Baby Boom, X, milenialii și chiar Z, mesele și gustările mai puțin consistente de-a lungul zilei au devenit un lucru obișnuit, deoarece consumul a trei mese sățioase de-a lungul zilei devine mai puțin obișnuit. Regimul alimentar pentru copii este vizat și el de aceste tendințe, trei gustări pe zi devenind o normă nutrițională, oferind aproximativ 27% din aportul caloric total pentru un copil, provenit din această sursă de alimentație.

Tendințe de consum ale pieței de gustări

Se preconizează că piața mondială a gustărilor va crește la o rată anuală compusă de creștere (CAGR) de 5,34% din 2019 până în 2024, conform Mordor Intelligence. Gustările au luat locul meselor tradiționale precum micul dejun, prânzul și cina, spre deosebire de trecut, unde gustarea se consuma doar între mese, spun cei de la Packaged Facts.

În 2019, consumul mediu per cap de locuitor a fost de 2,9 kg, conform Statista. Rata de creștere constantă a pieței gustărilor sănătoase a depășit rata de creștere a vânzărilor de produse alimentare și băuturi din ultimii cinci ani. Unul dintre segmentele dominante din industria gustărilor, gustările sărate sunt pregătite să își sporească vânzările cu un procent de 5,6% în perioada următoare, cred cei de la Market Research.com.

Potrivit unui studiu, alegerea consumatorului în privința gustării nu se limitează doar la gust. Astăzi, ei caută să satisfacă anumite elemente senzoriale, cum ar fi; căldura, textura și aromele. Dezvoltarea pieței gustărilor apare ca o consecință a creșterii cererii pentru alimentele accesibile, care pot fi mâncate din mers, încurajate de procesul de urbanizare rapidă, de stilul de viață îmbunătățit al consumatorului și de veniturile mari.

În 2019, prețul mediu per unitate al segmentului de gustări era de 7,52 USD, conform Statista. Gustările nutritive și aromate pe care le puteți mânca din mers reprezintă noile dezvoltări de produs, determinate de consumatorii preocupați de sănătate. De fapt, Pepsi Co. încearcă să adauge mai multe legume, proteine și cereale integrale în gustări, reducând în același timp grăsimile saturate și sodiul, spun cei de la Euromonitor International.

O mare varietate de gustări sănătoase continuă să reprezinte o tendință de piață, în timp ce consumatorii ocupați aleg accesibilitatea și mobilitatea. În 2019, consumul mediu per persoană în industria snack-urilor s-a ridicat la 21,97 dolari, citând pe cei de la Statista.

Într-un sondaj recent, 36% dintre consumatori au declarat că preferă gustările produse prin intermediul procedurilor „verzi”. Această idee de sustenabilitate a venit de la tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, care doresc ambalaje ecologice, ne arată NOSH.

Piața globală a gustărilor

Potrivit unui sondaj, 30% dintre consumatorii din Marea Britanie consumă gustări pentru că le este mai ușor decât să își pregătească mesele tradiționale, în timp ce 18% au spus că mănâncă gustări din cauza stilului de viață „pe fugă”. China, fiind a doua cea mai mare economie a lumii și, recent, un factor influent în majoritatea piețelor, se preconizează că va înregistra aproximativ 57,8 miliarde USD din vânzarea de gustări în următorii doi ani, cu o creștere potențială de 8,1%, conform Market Research.com.

Trecând la ingrediente mai sănătoase, gustările sărate vor continua să contribuie la creșterea globală a consumului de gustări și se așteaptă să atingă vânzări de 109 miliarde USD până în 2025, completează cei de la Market Research.com. În 2019, veniturile globale din gustări au atins aproape 162 miliarde de dolari.

47% dintre consumatorii de gustări consumă aceste produse zilnic, potrivit unei cercetări anuale a Industriei Alimentare de Specialități Culinare, realizată de Asociația Speciality Food, amintește Forbes. Consumatorii caută acum gustări cu mai multe vitamine și minerale și consideră consumul de astfel de produse un obicei zilnic sănătos.

Potrivit unui raport al NPD privind viitorul gustărilor, snack-urile cu beneficii pentru sănătate, combinațiile de arome neobișnuite și gustări mici, care pot fi transportate, reprezintă noile tendințe în materie, având oportunitatea de a deveni tot mai populare în următorii 5 ani.

Potrivit actualului stil de viață rapid, familiile se reunesc la masă doar o dată – de două ori pe săptămână, ceea ce a oferit oportunitatea gustării cu valoare nutritivă să înlocuiască mesele obișnuite, subliniază BakingBusiness.com. În perioada 2016-2018, covrigii și chipsurile de specialitate, care constituie o categorie de 4 miliarde de dolari în segmentul de gustări, au crescut numărul vânzărilor cu amănuntul cu 8%, conform Forbes.

Din 2015, procentul milenialillor care consumă gustări de trei sau mai multe ori pe zi a crescut cu 13%.

Care este viitorul gustărilor

Se preconizează că piața mondială a gustărilor va crește cu 217,2 miliarde de dolari, cu o CAGR de 5,6%. Bazate pe proteine, accesibile și sănătoase sunt doar câteva dintre caracteristicile care vor determina creșterea consumului de gustări pe viitor. Creșterea gradului de preocupare pentru sănătate va determina, probabil, țări europene precum Germania, Franța și Regatul Unit să solicite gustări mai sănătoase în următorii ani. Companiile de gustări își actualizează etichetele cu noi reguli privind informațiile nutritive, incluzând noi aspecte, precum ar fi informațiile despre prezentarea alimentelor realizate prin bioinginerie. Într-o prognoză a intervalului 2019 – 2025, regiunea Asia-Pacific este așteptată să devină o piață favorabilă pentru gustările sănătoase. Economiile emergente, cum ar fi India și China, facilitează creșterea cererii de gustări rapide, asociate modernizării și schimbării stilului de viață din cauza veniturilor mai mari disponibile.

Companiile de gustări caută modalități de preparare a alimentelor tradiționale, cum ar fi cerealele, fructele, carnea, brânza, precum și ciorba, sub formă de gustări pentru a înlocui mesele convenționale.

Consumate pe scară largă în regiunea Americii de Nord, cererea de cereale și granola continuă să crească, deoarece acest sector a atras o pondere de 35% din veniturile totale ale pieței în 2018. Companiile oferă noi arome, precum și noi pachete de produse care să atragă noii clienți.

În trecut, gustările erau considerate o formă de alimentație nesănătoasă. Însă pe parcursul ultimul deceniu gustările au evoluat, asigurând o sursă majoră a nevoilor nutriționale zilnice. A lua o gustare înseamnă chiar înlocuirea unora dintre mesele noastre tradiționale.

Pe măsură ce stilul nostru de viață se schimbă, la fel și mâncarea pe care o consumăm. Revoluția gustărilor a început și toate prognozele sugerează o creștere globală continuă a industriei în următorul deceniu.

Sursa: foodtruckempire.com

Vending Inside

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*