Un băutor obișnuit de cafea din Canada consumă în medie două cești de cafea pe zi, dar sursa națională de servicii s-a schimbat. Astfel că nu am fost deloc surprinși...

Canadienii devin dependenți de aparatele de cafea cu autoservire

Un băutor obișnuit de cafea din Canada consumă în medie două cești de cafea pe zi, dar sursa națională de servicii s-a schimbat. Astfel că nu am fost deloc surprinși să aflăm că băuturile pe bază de cafea sunt populare în toată Canada. Un studiu de piață recent organizat de compania The NPD Group care este lider de piață în acest domeniu demonstrează că două treimi dintre canadieni își prepară băuturile acasă, iar 41 % din proprietarii de aparate de cafea cu autoservire raportează că în acest an canadienii folosesc mai mult acest dispozitiv în comparație cu anul trecut.

Raportul numit Ce Prepară Piața Canadiană de Cafea: Perspectiva unui consumator (What’s Brewing in the Canadian Coffee Market: A Consumer Perspective), arată că aparatele de cafea automate sunt încă dominante în prepararea cafelei în casă, dimineața, dar aparatele cu autoservire recuperează după-amiaza, seara și noaptea târziu. În prezent mai mult de un sfert din populația băutoare de cafea a Canadei (27%) consumă cafea acasă mai mult decât anul trecut și același procent declară că atunci când ies în oraș consumă mai puțin această băutură.

“Oamenii încă mai caută metode de a cheltui mai puțin și beneficiază cu adevărat de pe urma avantajului și controlului conferite de prepararea acasă” spune Robert Carter, director executiv al Departamentului de Servicii Alimentare din cadrul The NPD Group. “Cu cât aparatele cu autoservire sunt mai sofisticate, conceptul de a prepara acasă ceașca perfectă de cafea devine mai atrăgător.”

Cu toate acestea, cafenelele nu sunt încă în criză. 14% dintre consumatorii de cafea canadieni își beau încă licoarea în afara casei, iar aceștia plătesc pentru prepararea ceștilor de cafea. Atunci când consumatorii de cafea canadieni vizitează cafenelele lor favorite, 80% dintre aceștia cumpără mai degrabă o băutură rapidă decât un espresso sau o băutură tip espresso. De asemenea, cei care cumpără mai multă cafea cand merg afară, fac acest lucru din comoditate.

După cum s-a anticipat, cafeaua preparată în afara locuinței este mai căutată dimineața, cel mai probabil fiind, că 60% din băutorii de cafea canadieni cumperă o ceașcă în această perioadă a zilei. Cumpărarea cafelei de după-amiază depinde foarte mult de dispoziția și de poftele consumatorului, spre deosebire de nevoia de aport energetic experimentată dimineața. Este cel mai probabil ca băuturile de tip espresso să fie cumpărate de plăcere (38%) sau când se dorește ceva dulce (20%), iar cafeaua rece este de asemenea considerată o poftă, fiind preferată după-amiaza de către majoritatea populației (46%). Conform acestei teorii, cafeaua rece se va consuma cu precădere în weekend (29%) și nu în cursul săptămânii (14%), iar anul trecut aceasta a crescut în popularitate cu peste 15 procente.

“Deși am văzut o trecere clară la consumul de acasă, este clar că produsele oferite de cafenele sunt încă savurate de consumatori,” continuă Carter. “Per ansamblu, oamenii sunt încă atrași de serviciile rapide, prospețimea și consistența oferite de cafenelele lor preferate, și vor continua să cumpere pentru a își satisface nevoile atunci când se pun pe picioare și ies în oraș.”

Cei mai loiali consumatori ai produselor în afara casei sunt acei consumatori cu vârste între 18 și 24 de ani, 34 % la sută dintre aceștia satisfăcându-și nevoile de cafea într-o cafenea locală. Deși segmentul tânăr al populației nu este părtinitor în mod special cu privire la brandurile de cafea din casă sau de afară, această afinitate crește o dată cu vârsta consumatorilor de cafea canadieni. S-a arătat că o treime din băutorii de cafea cu vârsta cuprinsă între 55 și 64 consumă branduri specifice de cafea și peste jumătate din acest grup (52 %) fac acest lucru acasă, 75% din timpul alocat acestei activități.