La finele fiecărui an, Asociația Europeană de Vending (EVA) organizează Adunarea Generală Anuală din Bruxelles pentru a se consulta cu membrii săi cu privire la evenimentele care au influențat industria...

TENDINȚA EVA DE A ORGANIZA WORKSHOP-URI CONTINUĂ

La finele fiecărui an, Asociația Europeană de Vending (EVA) organizează Adunarea Generală Anuală din Bruxelles pentru a se consulta cu membrii săi cu privire la evenimentele care au influențat industria în ultimii ani, dar și pentru a prezenta obiectivele sale pentru următorul an.
În 2009, EVA a început ceea ce azi a devenit o tradiție: workshop-urile sale, care cuprind analize detaliate și discuții deschise pe subiecte interesante din industrie. Workshop-urile se desfășoară în ziua care precede AGA. Toți participanții se alătură la alegere la discuțiile purtate la 3 mese rotunde separate. La sfârșitul zilei, fiecare președinte al mesei rotunde trage o concluzie despre evenimentul propriu. Acest format a fost extrem de apreciat ani la rând.
În 2009, WORKSHOP-ul a avut tema: “Imaginea Vendingului”, cu 8 mese rotunde care acopereau următoarele subiecte: Lipsa de Training (academic), Conceperea Ofertei, Cunoștințe de Management, Mediul Înconjurător, Management de Schimbare, Poziționarea Vendingului, Vânzarea Vendingului, Experiența de Vending. A fost prima dată când, importanți jucători din această industrie s-au adunat să discute despre imaginea vendingului. Principalele concluzii la care s-a ajuns la sfârșitul zilei au fost că industria de vending ar trebui să gândească mai mult în termeni de “retailer”. Aparatele de vending cu cafea, de exemplu, ar trebui să creeze o experiență similară cu cea pe care o are clientul atunci când intră într-o cafenea. Resursele de marketing ar trebui folosite pentru a atrage mai mulți clienți, în concluzie să se concentreze pe atracția vizuală generată de aparate, pahare, mediul creat în jurul aparatului și tot așa. Clienții nu beneficiază de o poveste atunci când achiziționează și consumă un produs de la aparatele de vending, iar acest lucru, de obicei, este considerat negativ, în comparație cu calitatea reală a produsului. O altă concluzie importantă este aceea că, toate segmentele din industria de vending trebuie să se implice în procesul de îmbunătățire a imaginii acesteia. În caz contrar, rezultatul poate să nu fie un succes substanțial. Cele mai interesante concluzii ale zilei au fost recepționate de toți cei prezenți, în schimb aceștia au stabilit obiective noi pentru Asociația Europeană de Vending.
Datorită rezultatelor excelente, anul trecut a fost reprodus același format. În 2011, EVA a recreat 7 mese rotunde, dar de această dată pentru a dezbate subiectul “Vending European – Înțelegerea problemelor și tendințelor actuale din piață”. Subiectele au fost: Tendințe actuale – 2012 și după, Unde este oportunitatea de creștere substanțială în vending, Creșterea prețurilor și a cheltuielilor generale și cum să le absorbim și să ne raportăm la aceasta, Creștere – când și de unde vine, Cooperarea între industrii,”Premiumizarea” ofertei de cafea, și în cele din urmă, Tehnologia capsulei ajunge în vending. Obiectivul workshop-ului a fost acela de a îmbunătății afacerile participanților prin prezentarea acestor idei și aducerea lor în spațiul de aplicare. Punctul culminant al acestei ediții a fost acela că, aceasta s-a demonstrat a fi atât productivă cât și ajutătoare pentru oamenii de afaceri care au participat. La sfârșit, participanții au plecat plini de gânduri și idei inovatoare de aplicare directă a celor învățate, în afacerea lor. Mai mult decât atât, Președintele EVA, Arnaud van Amerongen, a oferit o privire de ansamblu asupra principalelor acțiuni și persoane din industrie, lucru care a ajutat la înțelegerea situației economice și sociale actuale cu care se confruntă industria.
În ultima perioadă, a existat o cerere tot mai mare pentru ca EVA să ducă o campanie de comunicare pentru a promova imaginea vendingului drept un canal de valoare şi să ia măsuri de promovare a industriei. De asemenea, EVA a întreprins câteva studii de piață, cu cifrele anilor 2010 și 2011, ceea ce înseamnă că din anul 2003, avem suficiente informații despre piață și consumatori pentru a defini un plan strategic de vending pentru anii ce urmează.
Din acest motiv, subiectul Workshop-ului din acest an este: “O Strategie Europeană pentru Vending”. Evenimentul se va desfășura la Bruxelles pe 14 Decembrie 2012.
Cele 7 mese rotunde vor propune următoarele teme:
La jumătatea drumului spre Vending 2020: Cum se adaptează vendingul la tendințele demografice și socio-economice, și există cumva zone ne-explorate?
Să spunem frumoasa poveste a vendingului părților interesate: Care este strategia de comunicare pentru vending în viitor, și cum ar trebui să se poziționeze acesta în media socială?
Rolul EVA și a Asociațiilor Naționale în promovarea imaginii vendingului: Cum putem îmbunătăţii fluxul de comunicare de jos în sus, astfel încât iniţiativele pozitive să poată fi folosite pentru a promova imaginea vendingului din Bruxelles şi în alte părți?
Rolul EVA și a Asociațiilor Naționale de a ajuta IMM-urile să aibă o viziune mai strategică și pe termen mai lung: Astăzi sunt disponibile o mulţime de instrumente de îmbunătăţire a educaţiei şi de promovare a unei viziuni strategice și pe termen mai lung a IMM-urilor în vending. Care dintre acestea sunt practice, relevante şi utile pentru industria europeană de vending?
Gândește ca un conducător: Ce aşteaptă membrii de la EVA în acest sens, şi cum sunt ei dispuși să contribuie, pentru binele general al întregii comunități de vending?
Rolul Asociațiilor de Vending în dezvoltarea afacerii pe plan național și internațional: Asociațiile de Vending ar trebui să promoveze activ afacerea noilor intrați pe piață; ar trebui să ajute la crearea de parteneriate de afaceri între țările Uniunii Europene, și nu numai?
Gândire liberă, de tip vending: Idei din alte părți ale lumii, alte industrii…pot fi acestea transpuse în vending?
Așteptăm cu nerăbdare să întâmpinăm mulți participanți din România la acest eveniment de neratat din Bruxelles.
Înscrierile sunt deschise pe: http://www.vending-europe.eu/en/events/eva-conferences/
Înscrie-te acum!