În Japonia a fost introdusă o serie de aparate de vending care utilizează tehnologia de recunoaștere facială pentru a le recomanda clienților ce să bea. Noua generaţie de aparate de...

Aparatul de Vending care îți spune ce ar trebui să bei și afișează numărul de calorii al băuturilor

În Japonia a fost introdusă o serie de aparate de vending care utilizează tehnologia de recunoaștere facială pentru a le recomanda clienților ce să bea.

Noua generaţie de aparate de băuturi identifică genul şi vârsta consumatorilor. “Este destul de dificil să comparăm aceste aparate noi cu aparatele de vending normale cu băuturi, deoarece acestea sunt foarte recent apărute, dar, până în prezent vânzările acestora sunt de trei ori mai mari decât cele înregistrate de aparatele pe stil vechi,” a spus purtătorul de cuvânt al unei companii japoneze.
Aparatele utilizează ecrane digitale de 47 inci cu monitoare cu senzori integrați care le ajută să stabilească detaliile fiecărei persoane care se apropie de ele. După identificarea clientului, aparatul inteligent va arăta imagini cu băuturi “recomandate”, care se vor modifica, de asemenea, și în funcţie de momentul zilei şi de temperatură. De exemplu, pe baza amplelor rezultate de cercetare de piaţă, aparatul îi va sugera unei femei de 20 de ani, o băutură uşor dulce.
Primul aparat a fost introdus în august în gara Shinagawa din Tokyo şi compania operează acum un total de şapte maşini. În următorii câţiva ani, aceasta intenţionează să introducă în întreaga Japonie, 500 de modele de generaţie următoare.
Agenţiile de publicitate nipone se folosesc și ele de programele analitice pentru a identifica telespectatorii şi a oferi un mesaj orientat spre publicul țintă. Giganții electronicii, NEC Corp. au dezvăluit recent, un sistem interactiv de publicitate – PanelDirector, care este echipat cu un mic aparat de fotografiat capabil să captureze imaginea oricui îl privește.
Fața persoanei este apoi comparată cu peste 10.000 de modele stocate în baza sa de date şi dispozitivul este capabil să determine sexul şi vârsta aproximativă a privitorului. Înarmat cu aceste informaţii, PanelDirector poate afişa apoi o imagine corespunzătoare acelei persoane.
Un aparat de vending din Japonia care recomandă băuturi clienţilor pe baza datelor de recunoaştere facială și-a triplat vânzările. JR East Water Business, compania ce operează aceste aparate de vending, crede că tehnologia de recunoaștere este responsabilă pentru creşterea vastă în vânzări înregistrată de aceste aparate în comparație cu automatele tradiționale de vending. Automatele recomandă băuturi după atributele fizice ale clienţilor care sunt culese de senzori ce permit aparatelor să determine vârsta, sexul şi alte atribute ale clienților, înainte de a le oferi acestora un număr de sugestii.

Industria băuturilor răcoritoare va afișa caloriile băuturilor pe aparatele de vending
Coca-Cola Co, PepsiCo Inc, Dr. Pepper Snapple Group Inc şi alte companii de băuturi cu putere de decizie în domeniu, vor începe să afişeze de anul viitor numărul de calorii al băuturilor vândute de aparatele de vending, a declarat un reprezentant din industria băuturilor răcoritoare.
Anunțul vine ca răspuns la studiile care citează legăturile dintre băuturile cu zahăr şi creșterea obezității în Statele Unite şi în mijlocul creşterii presiunii exercitate de oficialii publici. Luna trecută, New York a devenit primul oraș din SUA care a aprobat interdicţia de băuturi supradimensionate cu zahăr, pentru a lupta împotriva obezității.
Sub un nou program anunţat de către Asociaţia Americană a Băuturilor, aparatele de vending le vor spune consumatorilor cât de multe calorii sunt incluse într-o băutură răcoritoare începând din 2013, prin aparatele aflate în clădirile guvernamentale din oraşele San Antonio şi Chicago, apoi la nivel național.
Numărul de calorii va apărea pe butoanele apăsate de oameni pentru a alege o băutură, iar aparatul, va afişa de asemenea, și un mesaj pentru a le reaminti consumatorilor “verificați și apoi alegeţi” şi “încercați o băutură cu număr scăzut de calorii”.
Conform Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, aproximativ o treime din populația americană este obeză, şi aproximativ 10 la sută din facturile de sănătate ale acestei naţiuni sunt pentru boli de obezitate cum ar fi diabetul de tip 2, bolile de inimă și hipertensiunea.