La întâlnirea ce a avut loc la Bruxelles pe 13 și 14 decembrie, motoarele şi formatorii vendingului european au stabilit metoda de a obține creşteri noi în industria europeană de...

EVA REMODELEAZĂ STRATEGIA EUROPEANĂ DE VENDING

La întâlnirea ce a avut loc la Bruxelles pe 13 și 14 decembrie, motoarele şi formatorii vendingului european au stabilit metoda de a obține creşteri noi în industria europeană de vending.

În vremuri deosebit de grele, liderii industriei de vending s-au întâlnit în cadrul Adunării Generale EVA şi al mult așteptatului Workshop de stimulare şi definire a drumului de dezvoltare pe care industria şi asociaţiile de vending ar trebui să îl urmeze.

Cuvântul cheie al Adunării Generale a fost “Valoare”:

-      Valoarea banilor membrilor EVA, ilustrată de unele acţiuni de lobby 2012-2013, de Catherine Piana, Director General EVA şi de Erwin Wetzel, Director General Adjunct, care a acoperit o gamă largă de preocupări, inclusiv veniturile fiscale, sistemul monetar de proiectare, gaze frigorifice, alergeni de etichetare şi eco-design;

-      Valoarea informaţiei: planurile EVA privind Inteligenţa Informațiilor de Piaţă au fost subliniate de Jan Marck Vrijlandt, Reprezentantul Operatorilor Internaţionali, membru al Comitetului Executiv (EC) EVA;

-      Valoarea Cooperării: munca efectuată în 2012 pentru a consolida cooperarea dintre EVA și Asociaţiile Naţionale a fost rezumată de Lucio Pinetti, membru EC şi preşedinte al CONFIDA.  Mai precis, acesta a anunțat că EC va invita un reprezentant Asociaţiilor Naţionale să participe la întâlnirile viitoare. Pentru primele şase luni, reprezentantul va fi Aris Kaschefi, directorul BDV (Germania).

Arnaud van Amerongen, Președintele EVA, a închis sesiunea împărtășind câteva dintre părerile sale:

-      A fost planificată o lărgire a amprentei EVA, care să reflecte limitele din ce în ce mai neclare dintre Vending şi Oficiul Serviciilor de Cafea (OCS). Unirea forţelor cu OCS sau PoU (puncte de utilizare) ar face ca EVA să devină mai puternică şi mai eficientă.

-      Acesta a aplaudat eforturile depuse de David Hoskin pentru publicarea raportului de piaţă 2010-2011, care reprezintă o valoare în plus pentru membrii, ca parte a noilor beneficii de membru.

-      El a recomandat ca membrii să viziteze paginile speciale pentru membrii EVA, care sunt pline de informaţii utile şi relevante.

-      A anunţat că EurOps va avea loc împreună cu Croaziera de Vending în mai 2013, în Palma de Mallorca.  Participanţii vor avea posibilitatea de a participa pe întreaga durată a croazierei sau chiar să zboare în şi din cadrul croazierei pentru conferinţă.

Seara i-a găsit pe delegaţi la Chalet Robinson, un local liniştit, într-o zonă împădurită aflată în inima oraşului Bruxelles, acesta fiind momentul oportun pentru colegi să creeze relații şi să facă schimb de păreri privind piața de vending actuală.

Spre o industrie mai bine informată, mai strategică şi mai inovatoare

Workshop-ul cu tema “O Strategie Europeană pentru Vending” a început cu 3 prezentări:

-      David Hoskin, autorul Studiului de Piață EVA 2010-2011, a făcut o scurtă prezentare a rezultatelor cercetării sale. Mesajul său principal a fost că în timp ce datele sunt destul de liniare, piaţa are încă potenţial imens, în special în zona aparatelor de snacks-uri.  El a subliniat, de asemenea, că operatorii mici au ținut frâiele industriei, şi că în cele mai multe dintre ţările vest-europene, cotele de piaţă erau deţinute, în majoritate, de companiile mai mici.

-      A urmat apoi David Kirby, de la PwC, cu o prezentare extrem de antrenantă a “noului normal”, impactul recesiunii și soluțiile la îndemână pentru operatori. Bazat pe experienţa sa vastă din alte industrii, cum ar fi vânzarea cu amănuntul, şi vendingul în alte părţi ale lumii, el a făcut recomandări privind strategii de creştere în 5 zone: ofertă, stabilire a preţurilor, achiziţionare, eficienţa operaţională şi tactici de fuziune şi achiziţie.

-      Rod O’Shea, de la Intel, a arătat opinia companiei cu privire la viitorul vendingului, şi a subliniat schimbările simple, dar profunde care ar crea o “nouă experienţă” pentru consumatorii din vending: interacţiune mobilă, integrare social-media, comunicare, interactivitate şi percepţie, conectivitate, precum şi provocările de securitate şi de administrare cu care se confruntă operatorii. El a comentat un studiu recent realizat de Intel cu consumatorii. Pe scurt, consumatorii simt că aparatele de vending sunt utile, dar au cerut o îmbunătăţire radicală a experienţei de vending. Există o varietate de soluţii tehnologice pentru a satisface aceste aşteptări: ecrane tactile, publicitate şi loialitate, furnizarea de informaţii utile, personalizare, etc.

Apoi participanţii au luat parte la 7 mese rotunde, care au fost repetate de 3 ori fiecare.  Moderatorii meselor au sintetizat mesajele lor.

Șapte mesaje care vor remodela vendingul în Europa

1.Operatorii trebuie să grăbească ritmul inovării. Schimbarea nu se întâmplă destul de repede.  Producătorii trebuie să facă dovada implicării lor în adoptarea noilor tehnologii, iar industria trebuie să crească bariera de intrare în domeniu, în vederea creşterii profesionalismului în industrie. La Jumătatea Drumului spre Vending 2020 (Half-way to Vending 2020) de Arnaud van Amerongen, Director Administrativ, Aequator

2. EVA face o treabă destul de bună lobbyind în UE, dar ar face o treabă și mai bună poziționându-se proactiv. Manualul de proiectare a monedelor a fost un bun exemplu de poziţionare, şi EVA ar trebui să ia în considerare o abordare similară în zonele de reprezentare. Aceasta ar trebui, de asemenea, să definească o strategie pentru comunicarea europeană şi să folosească social-media. Povestind părțile bune ale vendingului către acționari (Telling the good story of vending to stakeholders) Gillian White, Director & CMO, 24Vend

3. Industria în sine trebuie să fie poziţionată mai bine pentru a crea percepţia de calitate, şi dorinţa consumatorului. În acest scop, ea trebuie să cunoască mai bine consumatorul şi să interacționeze cu acesta. Asociația Europeană de Vending și Asociațiile Naționale au avut la dispoziție o multitudine de instrumente eficiente şi ar putea maximiza şi optimiza utilizarea acestora. Rolul EVA şi Asociațiilor Naționale în promovarea imaginii vendingului (EVA’s and NA’s role in promoting the image of vending) de Catherine Piana, Director General, EVA

4. EVA şi Asociațiile Naționale ar trebui să sublinieze importanţa lor pentru operatori, să le arate că este util să participe la evenimentele Asociaţiei şi să facă uz de informaţii de ultimă oră. Acestea nu au loc numai în vremuri de criză! Rolul EVA şi Asociațiilor Naționale în sprijinirea Întreprinderilor Mici și Mijlocii devine mai strategic şi mai innovator (EVA’s and NA’s role in helping SME’s become more strategic and forward thinking) de Michael Maurer, proprietar & Manager, Automaten Service Maurer GmbH, Essen şi Manager General, CA Vending Group GmbH, Hamburg

5. EVA este rapidă şi eficientă în lobby și în gestionarea crizelor şi ar putea avea și mai mult succes dacă Asociațiile Naționale ar raporta periodic către EVA, maximizând sinergia lor. Asocierea dumneavoastră va atinge doar ceea ce doriţi să realizați (Your Association will only achieve what you want it to) de Brian Tustain, Director executiv, AVA

6. Asociațiile au crescut în importanţă şi în acelaşi timp, acestea trebuie să continue să se concentreze pe lobby, trebuie să crească sprijinul pe care îl acordă întreprinderilor. Zonele în care acest lucru ar trebui să aibă loc sunt: networking-ul, training-ul, cele mai bune practici şi dezvoltarea calității. De asemenea, este important să furnizeze valoare pentru bani şi astfel să încurajeze IMM-urile să participe. Rolul Asociaţiilor de Vending în creşterea afacerilor la nivel naţional şi internaţional (The role of Vending Associations in growing the business nationally and internationally) de Lucio Pinetti, preşedinte de CONFIDA

7. Operatorii trebuie să adune informaţii mai multe şi mai bune din alte industrii, cum ar fi industria de  vânzare cu amănuntul, logistica sau auto, pentru a înțelege ce fel de modificări ar trebui să fie implementate.  Pe scurt, asociaţiile ar trebui să ajute industria de vending prin construirea unui schelet pentru schimbare. Mari învățături au fost disponibile pentru inspiraţie, şi trebuie să se înfiinţeze un “Operator observator” care să supravegheze atent tendinţele industriei şi care să devină pro-activ. O gândire neconvențională în vending (Out of the box, into the (vending) box) de David Kirby, Director adjunct, strategie, Price Waterhouse Coopers

În remarcile sale de încheiere, Arnaud van Amerongen, Președintele EVA, a mulţumit călduros şi i-a felicitat pe toţi moderatorii meselor de workshop, dar şi pe participanţi pentru un workshop foarte inspirațional. El a salutat faptul că Asociaţiile Naţionale de Vending şi EVA au devenit mult mai importante, și inspirația adusă de dinamismul CONFIDA. Toți cei prezenți trebuie să simtă energia pozitivă, care nu poate să însemne decât creştere şi progres pe viitor pentru asociaţii şi industrie deopotrivă.

Toate aporturile valoroase ale membrilor EVA la acest eveniment vor fi introduse în planul de afaceri și comunicare EVA ce va fi emis în primăvara anului viitor. Prezentările sunt disponibile pentru toţi participanţii din 20 decembrie 2012.