Fauna Farm reprezintă unul dintre brandurile importante de vending de la noi din țară, cu precădere în zona vendingului de lapte. Am dorit să aflăm mai multe despre această afacere...

Andras Gal, director general Anander “Vendingul reprezintă o alternativă eficientă la comerțul tradițional din industria alimentară”

Fauna Farm reprezintă unul dintre brandurile importante de vending de la noi din țară, cu precădere în zona vendingului de lapte. Am dorit să aflăm mai multe despre această afacere de succes direct de la Andras Gal, proprietarul firmei Anander.

Când și cum ați demarat afacerea dumneavoastră?

Afacerea are mai mult de 10 ani de la înființare. A trecut prin diverse faze de dezvoltare. Începând cu anul 2008 a apărut activitatea de import, personalizare și distribuție de aparate de băuturi, în principal de lapte crud.

Care sunt principalele produse și servicii pe care le aveți în portofoliu? Vă rog să detaliați.

Anander dorește să ofere soluții inteligente fermierilor. Pentru a se obține un produs final de calitate – LAPTELE – trebuie să înțelegem că furajarea este de importanță vitală. Anander oferă soluții inovative în domeniul conservării furajelor de volum prin tehnologia Budissa-Bag – Germania, procesarea boabelor umede prin tehnologia ROmiLL – Cehia și distribuirea furajelor prin remorcile tehnologice Faresin – Italia. Soluțiile oferite de acești parteneri de tradiție sunt folosite cu succes de tot mai mulți fermieri din România.

O altă grupă importantă de produse o reprezintă automatele de băuturi (lapte, apă, vin) care dă specializarea echipei noastre de vending. Tehnologia DF Italia se concentrează asupra soluționării problemelor legate de gestionarea vânzării băuturilor prin intermediul automatelor. Experiența în domeniu se exprimă printr-un produs elegant, conceput să ofere cea mai bună soluție pentru toate nevoile de azi, precum să anticipeze și cele de viitor.

Ce beneficii oferă automatele dumneavoastră de vending utilizatorului final? Dar celor ce le operează?

Oferă avantaj reciproc atât pentru producătorul de lapte cât și pentru consumator. Producătorul are siguranța veniturilor provenite din vânzarea laptelui, nemaifiind expus fluctuațiilor de preț impuse de procesatorii de lapte. Încasările sunt zilnice, excluzâdu-se intermediarii între producător și consumator. Consumatorul, la rândul lui, are oportunitatea achiziționării unui produs de calitate constantă și naturală, în condiții de maximă igienă, accesibilă 24 ore din 24 – toate acestea la un preț avantajos.

O preocupare deosebită este legată de calitatea laptelui achiziționat prin intermediul automatelor noastre, calitate dată atât de furajare cât și de modul în care laptele este manipulat din momentul mulsului până în momentul achiziției efective. Organul competent, ANSVSA, garantează consumatorului calitatea constantă prin ordinul nr. 55/2010 pentru aprobarea normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind condițiile sanitar-veterinare în care se poate efectua vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor, ordin care reglementează condițiile aplicabile laptelui crud destinat vânzării directe, condițiile aplicabile exploatației de producere a laptelui crud și condițiile aplicabile ambalajelor în care se vinde laptele prin intermediul automatelor pentru vânzarea directă a laptelui crud.

Credeți că automatele de vending de lapte sau de vinuri sau oricare alt gen de aparat de vending poate reprezenta viitorul în industria alimentară și de servicii, în general? De ce?

Nu reprezintă neapărat viitorul, mai degrabă o alternativă eficientă și în prezent la comerțul tradițional din industria alimentară.

Care ar fi punctele forte ale companiei dumneavoastră? Echipa? Produsele?

Abordarea integrată și flexibilă referitor la nevoile fermierilor și, de asemenea, tehnologiile inovative oferite acestora.

În ce stadiu de dezvoltare credeți că a ajuns piața românească de vending?

Într-o fază incipientă, s-ar putea spune ”epoca de piatră” față de piețele occidentale, în special Italia.

Economia romănească nu dă încă semne de revenire. Cu ce probleme vă confruntați în acest moment pe piață?

Reticența utilizatorilor potențiali, fermieri în principal, de a face investiții, de asemenea un cadru legislativ rudimentar ce împiedică dezvoltarea acestei forme alternative de comerț.

Știm cât de tradiționalist poate fi consumatorul român în anumite privințe. Este consumatorul român pregătit pentru revoluția vending? Poate fi educat să accepte mai ușor serviciile de vending?

Există o oarecare reticiență la nivel de consumator, dar aceasta va dispărea în perioada următoare odată cu schimbul de generații și cu încetățenirea acestei forme de comerț și între persoanele cu vârstă înaintată. Pe lângă reticiențele consumatorului ar fi de menționat și opoziția unor cercuri de interese față de această formă de comerț, care ar avea de pierdut prin dezvoltarea industriei de vending.

Ce ar trebui să se întâmple pentru ca piața de vending de la noi să se dezvolte?

O componentă importantă a dezvoltării pieței de vending o constituie implicarea activă a jucătorilor pe piață și a organismelor în care aceștia sunt organizați (ex. PRIV) în promovarea și propagarea soluțiilor de vending. Acesta este și motivul pentru care am decis să aderăm la Patronatul Român al Industrei de Vending, firma noastră fiind unul dintre Membrii Fondatori. O altă componentă importantă ar fi elaborarea unui cadru legislativ adecvat acestei forme de comerț.

Care ar fi planurile dumnevoastră de viitor?

În urma finalizării unei investiții de peste 300.000 € din Parcul Industrial Eurobusiness Oradea în curând vom putea începe producția de componente utilizate în automatele de vending pe care le comercializăm, urmând să devenim exportatori de componente către producătorii tradiționali de astfel de automate, iar pe plan local introducerea de noi aplicații pentru aparatele de vending distribuite.