NESCAFÉ, brandul companiei Nestlé care a debutat la nivel mondial ca o soluție inovatoare pentru conservarea stocurilor mari de cafea, aniversează 75 de ani, fiind una dintre cele mai populare...

NESCAFÉ sărbătorește 75 de ani

NESCAFÉ, brandul companiei Nestlé care a debutat la nivel mondial ca o soluție inovatoare pentru conservarea stocurilor mari de cafea, aniversează 75 de ani, fiind una dintre cele mai populare băuturi din întreaga lume. Astăzi, la nivel mondial, în fiecare secundă, se consumă peste 5.500 de căni de cafea solubilă NESCAFÉ, fiecare produs fiind creat în funcție de preferințele consumatorilor.

“Sărbătorim istoria bogată și moștenirea NESCAFÉ, prima cafea solubilă din lume care a păstrat intactă aroma cafelei. De-a lungul celor 75 de ani, cafeaua solubilă a evoluat de la o simplă cutie de cafea la un întreg portofoliu de sortimente și sisteme de cafea”, a declarat Carsten Fredholm, Head of Nestlé’s Beverage Strategic Business Unit.

“Sortimentele NESCAFÉ sunt prezente în peste 180 de țări, iar pe viitor ne dorim să ne extindem astfel încât să ne consolidăm poziția de lideri la nivel mondial”, a mai adăugat Carsten Fredholm.

Inovație din prima clipă

În 1929, Louis Dapples, președintele Nestlé de la momentul respectiv, a primit o provocare interesantă din partea fostului angajator, Banque Française et Italienne pour l’Amérique du Sud.

După căderea bursei de pe Wall Street și colapsul prețurilor cafelei, banca deținea în portofoliu cantități foarte mari de stocuri de cafea în depozitele din Brazilia. Provocarea lansată către Nestlé a fost aceea de a transforma aceste stocuri în “cuburi de cafea solubilă” care să poată fi comercializate.

Chimistul Max Morgenthaler s-a alăturat companiei Nestlé pentru a ajuta echipa de cercetători în găsirea unei soluții.

După trei ani de cercetări, a avut loc prima descoperire: produsul café au lait – un amestec de cafea, zahăr și lapte – transformat în pudră, își păstra aroma mai mult timp. Dar această pudră nu se dizolva ușor, iar conservarea laptelui și a zahărului reprezentau adevărate provocări pentru producție.

Cum a luat naștere NESCAFÉ

În cei trei ani de cercetări amănunțite, Max Morgenthaler a descoperit faptul că aroma se păstra mai bine în cazul cafelei cu lapte și zahăr, decât în cazul produsului neîndulcit. De asemenea, acesta a descoperit că aroma de cafea se conserva mai bine în urma expunerii la temperaturi și presiuni mari.

Max Morgenthaler a ajuns la concluzia că secretul conservării aromei de cafea stă în crearea unui sortiment solubil cu suficienți carbohidrați care să confere savoare. Această nouă direcție a fost una diferită de conceptul inițial.

Un an mai târziu, specialiștii Nestlé au folosit o tehnică specifică de a produce această pudră. Soluția a fost prezentată în fața boardului executiv Nestlé și a directorilor tehnici, care au putut testa primele mostre de cafea solubilă. Doi ani mai târziu, pe 1 aprilie 1938, cafeaua solubilă NESCAFÉ a fost lansată în Elveția. Nestlé a înființat o linie de producție pentru extracția și uscarea rapidă a boabelor de cafea pentru a produce cafeaua NESCAFÉ în fabrica din orașul elvețian Orbe.

Cafeaua NESCAFÉ a fost lansată în Marea Britanie două luni mai târziu și în Statele Unite în 1939. În 1940, prima cafea solubilă era deja disponibilă în 30 de țări.

NESCAFÉ în timpul războiului

Pe durata celui de-al doilea Război Mondial, în Elveția, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii s-au consumat mai mult de 3 sferturi din producția globală de cafea NESCAFÉ.

Termenul de valabilitate mai extins decât cel al cafelei măcinate a susținut creșterea popularității cafelei solubile și a dublat volumul vânzărilor. Pentru aprovizionarea trupelor armatei Statelor Unite, cafeaua NESCAFÉ era livrată  în pachetele cu provizii. Din acest motiv, pentru a susține cererea, în 1943 au fost înființate două fabrici în Statele Unite.

Momente cheie în istoria NESCAFÉ

În 1952, fabrica NESCAFÉ din St Menet, Franța a venit cu o idee revoluționară – un produs care nu necesita adăugarea de carbohidrați. Din acel moment cafeaua NESCAFÉ  conține numai apă și cafeaua extrasă din boabele de cafea, fără niciun alt ingredient.

Inovații pentru sisteme de băuturi calde

Nestlé Professional, divizia companiei care se adresează consumului din out of home, s-a bucurat, de asemenea, de inovații constante, oferind trei game de sisteme pentru prepararea băuturilor calde: NESCAFÉ Alegria, NESCAFÉ Milano și Viaggi by NESCAFÉ.

Sistemele Nestlé Professional pot fi găsite astăzi în peste 400.000 de locații în întreaga lume, peste 175 de pahare de băuturi calde fiind consumate pe secundă, la nivel global. Cea mai nouă inovație, în ceea ce privește portofoliul de automate de băuturi calde, o reprezintă lansarea NESCAFÉ Milano Lounge, un sistem care încorporează tehnologie de ultimă generație, automate cu touchscreen, oferind consumatorului nu doar o simplă cafea, ci o experiență de consum.

În România, divizia Nestlé Professional deservește segmentul de out of home prin sistemele NESCAFÉ Alegria și NESCAFÉ Milano. Prin aceste soluții de băuturi calde, Nestlé Professional oferă consumatorilor posibilitatea de a consuma băuturi de calitate, în afara casei, respectiv la birou, la cumpărături sau în spații publice cu trafic ridicat (gări, stații de autobuz, instituții publice).

Planul NESCAFÉ

Nestlé a inovat, de asemenea și în abordarea unor probleme precum agricultura, producția și consumul responsabil, ca etape ale procesului de aprovizionare.

În 2010, compania a lansat Planul NESCAFÉ în Mexic. Acest program face parte din investiția de 500 milioane de franci elvețieni în proiecte destinate plantațiilor de cafea, ce se vor desfășura până în 2020. Planul include un set de obiective globale de optimizare a lanțului de aprovizionare Nestlé, incluzând creșterea tranzacțiilor directe, alături de programe de asistență tehnică pentru cultivatorii plantațiilor de cafea. Prin intermediul planului NESCAFÉ, compania intenționează să achiziționeze peste 180.000 de tone de cafea de la 170.000 de cultivatori până în 2015.